Voor het eerst samen bloot

De hele tijd vroeg ik me af of ik wel bloot zou willen en kunnen zijn met hem.
Ongeveer anderhalf jaar kennen we elkaar nu.
Wilde ik hem wel zo zien, wilde ik mezelf in mijn huidige omvang wel onbedekt vertonen?
Hoe zie ik er eigenlijk uit? hangt mijn buik teveel, moet ik mijn benen ontharen, voeten onteelten?
Gaat mijn haar niet slordig zitten door het water?
Zou ons contact niet heel erg veranderen?
Ondanks alle grapjes, dolpartijen, hulp en leuke uitstapjes zag ik mezelf wel heel ongemakkelijk bloot zijn.
En ik veronderstelde dat hij daar net zulke drempels bij had.

Wijnsteentoren Zutphen

Uiteindelijk vroeg ik het voorzichtig dat ik een kaartje voor 2 personen voor de sauna had.
Dat had ik ook maar ManB wilde niet mee.
En tot mijn grote verrassing hoefde hij er niet zo lang over na te denken, misschien zelfs wel helemaal niet.
Zijn natuurlijke reactie ontspande me meteen.
En daar gingen we dan, allebei met een grote sporttas vol handdoeken en een badjas die we allemaal niet gebruikten want je kon er gewoon bloot lopen!

Er is niks veranderd tussen ons, het was net zo ontspannen als destijds met vriend HteD.
En wij hebben er wel een leuk uitstapje bij om het leven leuk te houden. Straks ga ik hem nog vriend Helpman noemen, in plaats van Maatje Helpman.

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

11 reacties op Voor het eerst samen bloot

  1. Rob Alberts zegt:

    Leuk!

    Vrolijke groet,

  2. Henk Bossema zegt:

    Natuurlijk, waarom ook niet? Je bent zoals je bent. Dus gewoon genieten en ontspannen.

  3. Gerrit zegt:

    Vriendjes of maatjes die echt bij je passen krijg je pas als je je zelf kan, en vooral ook durft te zijn. Ik vindt het dapper, en erg goed van je dat je het hebt aangedurfd Appelvrouw. 🙂

  4. Hewel, ik ben ook sauna-fan. Blij dat jullie samen hebben genoten! Iedereen is bloot onder haar/zijn kleren, dus ja…

  5. JasMien zegt:

    Ik gun het je van harte!

  6. Samen bloot zijn stelt niks voor. Je bent pas echt vertrouwd met elkaar als je scheten laat in elkaars gezelschap. Even samen de geur opsnuiven onder de dekens 🙂

  7. EJW zegt:

    Maatje Helpman gaat dus bevorderd worden tot Vriend Helpman. Een romance is geboren

  8. Appelvrouw zegt:

    – Joke en Rob,
    🙂

    – Henk B,
    Maar dat is niet altijd vanzelfsprekend

    – Gerrit,
    Dat is misschien wel waar wat je zegt over vrienden krijgen en jezelf zijn.

    – Thomas,
    Maar kleren maken niet voor niets de man!

    – JasMien,
    Dankje.

    – Henk,
    Haha… en dan de geur vergelijken als je hetzelfde gegeten hebt.

    – EJW,
    Nee nee, wacht even, vriendschap is niet hetzelfde als een romance 🙂
    Dat is echt een heel andere stap die meer kapot maakt dan ons lief is.

  9. bentenge zegt:

    Ik vind dat je best een leuk beeld koos ter illustratie. Iets is pas echt vriendschap als je bloot even ontspannen bent.

  10. Appelvrouw zegt:

    Bentenge,
    Die foto heb ik tijdens een vakantie met wijlen vriend HteD, in de Achterhoek gemaakt, maar zal moeten zoeken waar, misschien Zutphen.
    Ik heb helemaal niks met bloot, voel me dan niet méér ontspannen dan anders.

Geef een reactie

