Tornado Lauwe

Maatje Helpman en ik gingen een rondvaarttochtje maken op het lauwersmeer.
Een prachtige dag met rustig water en zeilscheepjes.

Niet dat er nou zoveel te zien is op het water, maar de zon kwam zelfs even kijken waardoor de horizon erg fraai werd.

Maar al snel sloeg het weer om.
Een tornado!
Lauwe geheten, naar het veulen van Lauwersoog, en het betekent niks, dus tornado Lauwe van niks.

Nou dat is van niks was wil ik ook weer niet zeggen,
al gauw kon ik geen hand voor ogen zien.

Maatje Helpman zag het ook niet meer zitten.

Het was zo vreselijk dat we de aalscholvers op de banken niet eens zagen.

Ik weet niet meer wat ik zeggen moet, ik ben er stil van.

Dit bericht werd geplaatst in Uit in Eigen Land en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

8 reacties op Tornado Lauwe

  1. bentenge zegt:

    Lauwe is een gemeente in België. Even ter info.

  2. reinejragolo zegt:

    Jij maakt wel heel inzichtelijk dat een rem onoverkomelijk is.

  3. aan de kabbelende golfjes te zien zat je in het oog van de tornado 🙂 Gewoon meevaren met het oog en alles zal goed komen

  4. Appelvrouw zegt:

    – Bentenge,
    Zo ver ga ik nooit van huis 🙂

    – Reine,
    Jij let op de details merk ik op.

    – Henk,
    Ogen dicht helpt ook

  5. Aad Verbaast zegt:

    Er zijn grenzen!!

  6. Appelvrouw zegt:

    Aad, dat is het. We waren op de grens van Friesland

  7. Gerrit. zegt:

    Dit lijkt gezien Irma een luxeprobleem, en dus gewoon een leuk uitje te zijn geweest Appeldame en Maatje Helpman. 🙂

  8. Appelvrouw zegt:

    Gerrit,
    we moeten het in perspectief zien 🙂
    en zoeken naar uitstapjes die voor mij haalbaar zijn.

Geef een reactie

