Een echte rustdag

Wie kan dat nou? Rustig in je stoel niks doen. Wat moeilijk.
Afgelopen dagen nog doorgewerkt met kampeerspullen schoonmaken en wegruimen. Kamperen maakt me altijd erg moe.
Nog niet eens hersteld, ging ik met Katja naar het ziekenhuis om wat bij te praten, een bijpraatuurtje in het umcg zeg maar.
Nou dat uurtje werden er 3 en een half. Dat zou gezellig zijn als we aan tafel zaten met een pot lekkere thee en taartjes. Maar dat was er niet.
Zo’n ochtend vreet m’n laatste restjes energie, en de slaap is toch altijd sterker dan de gezelligheid. Hopelijk heeft Katja daar niets van gemerkt, met haar bedruppelde, en daarna gelaserde ogen kon ze het in ieder geval niet zien.
Daar heb ik gisteren de hele dag van bij kunnen komen, maar vandaag pas echt!
Maatje Helpman besloot me mee te nemen in de rolstoel. Lekker een middagje naar appelbergen waar we al eerder off the road geweest waren.
Ik keek er echt helemaal naar uit, een middagje verplichte rust. Alhoewel je bij Maatje Helpman niet direct aan rust denkt want hij haalt graag gevaarlijke toeren met me uit.
Maar wat wil het geval?
Lekke band van de rolstoel.
Hartstikke lek.
Het is een slecht voorteken, die lekke banden, de 3e in korte tijd.
Maar geen nood, hij weet altijd wel iets leuks. We gingen naar Noordlaren veel lekkere groenten en fruit halen, en bij de Buurderij kocht ik lendelappen en hij ezel.

Op het weggetje naar de palingrokerij reed hij zo hard dat wandelaars helemaal onderstoven, we konden ze niet meer zien, het leek de race in de woestijn wel.
Thuis dronken we muntthee en aten er dadels, vijgen en amandelen bij.
Tot slot spoot hij me nog even kletsnat met de tuinslang, ik vertel niet waarom, want geen vrouw wil te boek staan als een droog oud wijf.
Toen hij weg was moest ik de groenlof koken die ik gekocht had, en na het eten gehaktballen draaien. En daarna nog naar de winkel om boter te kopen om al het lekkere vlees morgenvroeg meteen in de pan te bakken.
Toen kookte ik havermout, deed de afwas, maakte de wc schoon en dweilde de keukenvloer.
Zeg nou zelf, een echte rustdag toch?

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

5 reacties op Een echte rustdag

  1. reinejragolo zegt:

    Met zo’n positief verhaal sta je in een goed blaadje.

  2. Rondhangen in een ziekenhuis is dodelijk vermoeiend weet ik uit ondervinding maar een middag op stap met Maatje Helpman is een avontuur op zich 🙂

  3. bentenge zegt:

    Ik kan rustig in mijn stoel niets doen.

  4. Appelvrouw zegt:

    – Reine,
    Allemaal leuk en wel, mijn lichaam denkt daar heel anders over.

    – Henk,
    En ik hoef nog maar 1 nachtje te slapen en hij komt me weer modderpoelen induwen.

    – Bentenge,
    wat heerlijk.
    Ik kan het alleen als mijn lijf blokkeert en iedere stap kromlopend nog niet eens wil

  5. Gerrit zegt:

    Ben blij voor je Appelvrouw, lang niet iedereen heeft tenslotte zo een leuk(e) maatje/vriend. Alvast veel plezier, en therapeutische werking voor morgen toegewenst. 🙂

Geef een reactie

