zo’n dag dat alles tegenzit (of Magie

Nee, het is niet mijn taalgebruik maar er valt me niks anders te binnen op een dag dat alles fout gaat.
Het is een kutdag.
Niet zo’n zoet strak jonge vrouwen pruimpje maar een geribbelde oude 50+ kut-dag.

Zo’n dag dat de bomen ronde toppen krijgen.

En het wordt nog erger als je niet meer weet of je spreeuwen of zwaluwen ziet vliegen.

Als je kabouters begint te zien weet je helemaal niet meer waar je aan toe bent.

Maar helemaal mis is het als je zelfs plastic rupsen als lustobjecten gaat zien.

Dan kan zelfs Dominee Gremdaat je niet meer kan helpen,
en kunnen er dingen gebeuren waar je geen invloed hebt.

Soms staan de tekenen al aan de hemel maar wij laten die ongemerkt vervliegen.

Om uit te waaien besloot ik de 2 vuilniszakken vol overtollig spul nog gauw even weg te brengen naar Heerenveen, ongeveer 10 km verderop.
Volle vaart.
Na 7 km reden er 3 bruingekleurde mannen op gammele fietsjes vol bagage, net als ik.
Waren het asielzoekers? Op gammele fietsjes op weg naar het vrije leven in Friesland?
Ze gingen niet opzij toen ik belde met mijn fietsbel (dat je niet denkt dat ik de telefoon eerst pakte). Misschien verstonden ze geen fietsbellen.
“Laat me er langs. Ga opzij”, riep ik luid. Want waarom zou je vriendelijke vragen of je er langs mag? Je wilt er langs. Duidelijkheid vergemakkelijkt het leven.
Toen gingen ze opzij maar nog voor ik ze voorbij was had ik een lege achterband.
Dat is hun magie geweest, zij hebben dat gedaan! Ik weet het zeker.

Ik stond voor de tango pomp en vroeg me af wat te doen.
Nog even doorfietsen en mijn rotzooi dumpen bij de kledingcontainer. Maar dan?
Naar Wokke fietsen met lege band en dan op haar scootstoel terug?
Jetty bellen? Nee, die zit in Limburg.
Het is mijn straf, had ik maar niet zo ver van huis moeten gaan kamperen!

Nee, ik kon Wokke natuurlijk niet opzadelen met mijn probleem.
Terug fietsen besloot ik. 7 km op een lege band.
Heb je ooit op een lege band gefietst?
Schokken waar het ventiel op de grond komt. Ik probeerde mijn tochtje te veraangenamen met vrolijke gedachten. Een fuckmachine… ach bah, ik werd er zelfs niet vrolijk van.

De mensen groeten hier allemaal heel vriendelijk, niks geen stugge Fries gezien!
Alleen niemand bood aan me te helpen en dapper fietste ik terug.
Sommige stukjes moest ik even lopen.
Wat was ik blij dat ik mijn goeie schoenen had aangedaan!

Die moeten nodig gepoetst zie ik nu!

En nog blijer was ik toen ik de vlag bij camping BalStien zag hangen.
Verrekte pijn maar ik stond tenminste niet meer hopeloos langs de kant van de weg.
Mijn heerlijk zwijntje lag al op me te wachten.
Morgen lieverd, dan kom ik weer bij je liggen!
Want dat heb ik jullie nog niet verteld: ik heb een nieuwe liefde.

Dit bericht werd geplaatst in Uit in Eigen Land en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

13 reacties op zo’n dag dat alles tegenzit (of Magie

  1. Rob Alberts zegt:

    Een vakantieliefje maakt je weer jong en gezond.

    Opbeurende groet,

  2. bentenge zegt:

    Ik zag de zwaluwen, maar ze maken de lente niet echt tot zomer.
    Die vogel helemaal bovenaan rechts in het kruis vond ik best leuk.
    Een fiets als fuckmachine. Lekker goedkoop 🙂
    Een nieuwe liefde ! Top.

  3. zelfs je nieuwe liefde ziet er reeds afgeragd uit. Gaat niet goed daar 😦

  4. Gerrit zegt:

    Zwijntjes zijn grappig, soms ondeugend en normaalgesproken, altijd lief he.? Jij had gisteren een kutdag, en ik vandaag een echte klotendag. Maar we hebben het overleefd Appelvrouw, en in elk geval mag jij daar best trots op zijn.

  5. Appelvrouw zegt:

    -Rob, vooor gezondheid moet je wat overhebben.

    -Bentenge, jij ziet zelfs kleine details!

    – Henk, och dat was me in mijn blindheid niet opgevallen. Tijd om naar huis te gaan.

    – Gerrit, hoop dat die nare dag niet met je gezondheid heeft te maken. Ik zit nog wel met n hartstikke lekke band.

  6. Skippy zegt:

    Wat een charme als je ouder wordt, wat een heerlijk gevoel. Geweldig dat jezelf in het verleden gaat rommelen om een naam te bedenken wat je denkt te zien.
    Wat een doorzetter ben jij, 99.9% had z’n mobiel gepakt en geschreeuwd om hulp. Verdorie, ik weet nog dat je aan het steppen was bij de baggeputten en een moedwillig lege band had, Haha. Had dan zo graag de ridder op het witte paard geweest.
    Hoe dan ook, petje af voor jou.
    Fijne vakantie verder.

    Henk.

  7. reinejragolo zegt:

    Ons vervelen met jouw kutdag en ons tenslotte nieuwsgierig maken met wat er echt toe doet.

  8. Gerrit zegt:

    Afgelopen vrijdag had inderdaad, en vooral gelukkig niets met mijn gezondheid te maken Appelvrouw. Het was vooral een klotendag door o.a een enorme teleurstelling op 18 + gebied.

    Je bent inmiddels weer thuis begrijp ik.?

  9. Appelvrouw zegt:

    – Skippy,
    Als ik mensen had om te bellen zou ik dat ook gedaan hebben.
    Maar afstand is groot, en veel mensen hebben geen auto, of geen fietsdrager of kunnen niet meer zo ver rijden.

    Baggerputten, ja dat was nog eens een avontuur!
    Je had die ridder kunnen zijn, als je op het juiste moment op de juiste plaats was geweest.
    Ik ben inmiddels weer thuis de vakantie aan het voortzetten

    – Reine,
    Wat er echt toe doet weet ik ook nog steeds niet.
    Jij wel?

    – Gerrit,
    Och, toch, 18+ perikelen, ik vraag niet verder.
    Inderdaad ben ik weer thuis. Eerst een week opruimen en slapen, heel veel slapen.
    En dan nog een week herstellen.

  10. reinejragolo zegt:

    Wat er echt toe doet is een positieve wending. Daar geniet je van.

  11. Appelvrouw zegt:

    Reine,
    ach zo.
    Dat gaat vanzelf, daar denk ik niet over na.

  12. Lehti Paul zegt:

    Per OV van Maastricht naar Groningen duurde 6 + uur en net zoveel keer overstappen
    Mijn auto is nog met valkantie en… je raadt het al: weer stuk
    Hoe moet ik morgen werken
    O ja, en het regent
    en morgen geloof ik ook.
    Daarna ben ik gelukkig wel echt jarig
    Dank voor de prachtige kutplaatjes.
    Mag ik je varkentje eens lenen?

  13. Appelvrouw zegt:

    Lehti Paul,
    Over een kutdag gesproken… dan is de mijne een prachtige dag geweest.
    Ja, hoe moet je werken, misschien toch eens denken aan een bakfiets.
    Mag ik je verjaardag vieren? Dan mag jij mijn varkentje wel eens lenen, hij knort wel vaak als dankbaarheid, maar ook om te weten wie je bent want hij kan niet zo goed meer zien.

Geef een reactie

