Lek

Alles klaarzetten voor morgen.
De picknickmand voor vriendin en mij.
Kleren klaargelegd.
Rolstoel uit het hok, banden oppompen.
Maar een voorbandje blijkt lek, lek als een vergiet want je hoort hem leeglopen.
Dat wordt afzien
morgen
tijdens de uitvaart van HteD.
Van de kerk naar de begraafplaats is 400 meter, dat kunnen we waarschijnlijk wel met de auto doen.
Maar op een begraafplaats moet je vaak zo ver lopen, en dan staan. En weer teruglopen.
Ik hou moed, kan toch moeilijk thuisblijven om deze reden.

Nooit  vergeet ik de uitvaart 25 jaar geleden waarbij we ook zo ver moesten lopen.
Ik liep achter de ouders van overledene en kon ze maar niet bijhouden vanwege de pijn. En de afstand werd steeds groter tussen hun en mij met de stoet achter me.
Toen heb ik me heel erg geschaamd.
De terugweg kon ik nauwelijks nog een voet verzetten en de weken daarna ook niet.
Maar ik ga hoor.

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met . Maak dit favoriet permalink.

5 reacties op Lek

  1. Rob Alberts zegt:

    Sterkte, naast deze ongemakken zal het al zwaar genoeg zijn om daar aanwezig te zijn.

    Condolerende groet,

  2. Gerrit. zegt:

    Het horen leeglopen van het voorbandje kan duiden op een lekkend ventiel, iets wat heel snel te verhelpen is. Voor het geval je er langs mocht komen, bij mij in het dorp zit een goede fietsenzaak die je graag uit de brand zal helpen.

    Sterkte en kracht wens ik je toe Appelvrouw en vriendin.

  3. Sterkte voor morgen

  4. Appelvrouw zegt:

    De uitvaart was vandaag. Ik heb het gered aan de arm van m’n malle vriendin Jetty. We mochten achter de stoet aan met de auto.
    Op de begraafplaats was het wel even teveel maar hangend aan haar arm wist ik dat ik niet zou vallen.

    Na de begraafplaats zijn zij en ik weggegaan en niet meer naar de zaal om koffie te drinken.
    Maar in Borger een kom vol muntthee met kersentaart gegeten met een kaarsje er bij aan en onze eigen herinneringen opgehaald.

  5. EJW zegt:

    Het allerbeste de komende dagen

Geef een reactie

