HteD

Ik had maar 1 vriend. HteD.
We vierden begin dit jaar nog ons 10 jarige vriendschap.
En nu is hij dood.

Als gevolg van hartfalen.
Gisteren zou ik naar hem toe maar stelde het een dag uit. Hij belde nog en maakte een grapje over zijn extreem lage bloeddruk en onze vriendschap. In gedachten maakte me erge zorgen over zo lage bloeddruk al de hele week.
Tot morgen, zeiden we.
Maar er komt geen morgen, hij is vannacht in elkaar gezakt.
En ik had er moeten zijn omdat dat zo logisch was geweest voor zijn laatste uur.

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met . Maak dit favoriet permalink.

26 reacties op HteD

  1. wokkesplak zegt:

    Ach wat erg , In freon ferlieze is soms slimmer dan in famylje lid..Moai dast him kin t hast , want oars hiest in soart mist.

  2. Lehti Paul zegt:

    Och lieve appelvrouw, dat soort momenten van ‘als’ en ‘toen’ en wat niet al zou ik je zo vreselijk graag willen besparen. Knuffel voor nu en straks.

    Ik werk veel de laatste tijd maar waai gerust langs als je wilt. Er zijn nog wat aardbeien en de groente komt er aan. Het zal geen troost zijn, maar toch.

    Liefs van een vriendin

  3. Rob Alberts zegt:

    Sterkte!

    Condolerende groet,

  4. wokkesplak zegt:

    Kinst dyn emoasjes altyd oan my kwyt, dat wist wol!…..

  5. ellymay47 zegt:

    Heel veel sterkte

  6. Fenny zegt:

    Het leven is grillig, net als je dacht dat het onder controle te hebben eventjes, steekt het een angel in je kont en zegt: “Oppassen”!

    Sorry voor het verlies.

  7. luus zegt:

    Maar lieverd, er was geen ‘laatste uur’, hij verheugde zich gewoon de hele tijd op je komst. Ik denk dat je erg dichtbij was voor hem. Als je er geweest was hadden jullie ook geen afscheid genomen, ‘tot morgen’ is prachtig!

  8. reinejragolo zegt:

    Met oprechte deelneming.

  9. Appelvrouw zegt:

    -Wokke,
    Hij heeft heel veel voor me betekend, stond voor me klaar toen Vroems ziek, en overleden was. Hij was zelf ook zijn vrouw verloren en dan heb je soms aan een half woord, of geen woord genoeg.
    Voortaan geen inspirerende bezoekjes maar teren op het verleden.
    En dankje voor je emotie-aanbod. Valt soms niet mee met sterfgevallen.

    – Lehti Paul,
    Woensdag reed ik nog langs, maar had niet zoveel tijd omdat ik zou gaan logeren.
    Ik zwaai nog wel een andere keer langs want voor aardbeien stap ik wel af.
    Maar oprechte warme knuffels doet het helemaal, zeker van vriendinnen.

    -Rob,
    Dankjewel.

    – Fenny,
    Hier was geen sprake van controle, het ging al jaren niet goed. Iedereen wist dat het er aan zat te komen.
    En zijn telefoontje gisteren was verontrustend gezien de melding van zijn bloeddruk.

    – Luus,
    lieve Luus,
    Daar heb je denk ik wel gelijk in, geen laatste uur. Hij verheugde zich op veel meer, er zouden nog 3 mensen komen om het huis te schilderen, allemaal gezelligheid. En dat had hij nodig. Hij had nog een vakantieweekje geboekt met vrienden. Van alles om naar uit te kijken.
    Het is waar dat als ik er was geweest we ook geen afscheid hadden kunnen nemen.

  10. Appelvrouw zegt:

    Reine,
    Dankjewel.

  11. Blewbird zegt:

    Ach, wat vreselijk! Gecondoleerd en heel veel sterkte! Blijf hier schrijven alsjeblieft!

  12. luuk1945 zegt:

    Vreselijk voor je, sterkte

  13. luus zegt:

    Appelvrouw, zo is het, dit is het. En voel je maar niet schuldig of zoiets, het is logisch dat je liever nog van alles met hem wil, en anders had gewild.
    Ik wist niet dat je zo van aardbeien houdt 🙂 Ik heb ze voor je en als je ze liever in eenzaamheid plukt en eet voel je vrij om naar mijn tuin te fietsen. En neem dan ook een bakje mee! Ik kan er niet tegenaan eten en ze liggen op de grond, wat met dit weer niet best is. Nou ja, behalve voor de slakken dan. Geef ik ze toch liever aan jou :). Er zijn ook lekker veel rode besjes.

  14. Appelvrouw zegt:

    – Blew,
    Dankje.

    – Luuk,
    Dankje.

    – Luus,
    Hm, lekker! kan ik twee kanten op en mijn buikje vol eten aan aardbeien.
    Ik vind het wel leuker in je tuin als je er zelf ook bent.
    Maar wie weet fiets ik zondag wel langs met een bak.

    Echt schuldig voel ik me niet, dat had ik wel bij Vroems, hij is met ijskoude voeten gestorven, ik haalde veel te laat een warme kruik voor hem. Dat heb ik jarenlang heel erg gevonden.
    Maar ik zou het wel verschrikkelijk moeilijk gevonden hebben als ik HteD had gevonden in de keuken. Vooral ook omdat je dan moet handelen en allemaal telefoontjes moet plegen en met een hoop stress te maken krijgt als je er zo midden in zit. En dan had ik vanavond weer naar huis gemoeten.

  15. luus zegt:

    We kunnen natuurlijk ook samen gaan plukken en er daarna iets lekkers van maken. Taart, fruitsla of jam of zoiets….

  16. Appelvrouw zegt:

    Luus, aardbeien zijn veel te lekker om iets van te maken! die eet ik doorgaans zo uit het vuistje, allemaal. Maar samen plukken en iets maken is een heel gezellig voorstel wat ik graag aanneem

  17. Appelvrouw zegt:

    Ellymay,
    Dankjewel. Je berichtje moest gemodereerd vandaar dat hij er zo laat doorkomt.

  18. EJW zegt:

    Wat erg. Je bent een goede vriend verloren. Eerder al je grote liefde Vroems. Gecondoleerd en sterkte gewenst

  19. Een bericht dat erin hakt. Sterkte Appelvrouw

  20. bentenge zegt:

    Innige deelneming. Vrienden zijn van grote toegevoegde waarde in dit leven, dus een verlies er van is dan ook enorm.

  21. Henk Bossema zegt:

    Gecondoleerd met het verlies van HteD. Ook hier kom je weer doorheen.
    Sterkte A.

  22. Goede vrienden zijn zeldzaam. Heel veel sterkte.

  23. Anoniem zegt:

    – Henk J,
    Zeker. We hebben zoveel leuke en droeve dingen meegemaakt.

    -Bentenge,
    Dankje, mooi gezegd, HteD zei het net zo als er weer een zoveelste dierbare van hem overleden was.

    – Henk B,
    Dankjewel.
    Uiteraard kom ik hier wel doorheen. Maar het gaat ook niet mij, ik leef, mijn daagse bestaan wordt er niet door aangetast.
    Heb iemand verloren waar ik bijzonder veel aan had, en ik hoop omgekeerd ook. Hij had veel bijzondere vrienden die ook voor hem klaar stonden in slechte tijden. Dat heeft me altijd goed gedaan. Ik moet omschakelen naar een vriend minder die zelfs toen het slecht met hem ging, nog bij mij kwam logeren toen ik “geholpen” was aan mijn niersteen.
    Deze vriendschap, deze bijzondere man blijft een herinnering met een lach en een traan.
    En als er een hiernamaals is kan ik 2 dingen hopen, dat hij weer herenigt wordt met zijn vrouw, en misschien af en toe eens een avondje gaat bomen met Vroems. dan zie ik in gedachten 2 paar glunderen ogen en blije gezichten.

    – Peterbake,
    Dankje.

    – Verhaallichtjes,
    Dat is zeker zeldzaam.
    Vraag me niet hoe het hem gelukt is veel meer dan zeldzaam is te verzamelen.
    Sinds zijn hartcrash zijn vrijwel al die contacten versterkt.

  24. Jokezelf zegt:

    Ach jee, van harte gecondoleerd Appelvrouw.

  25. LoverI zegt:

    Gecondoleerd met het overlijden van je maatje.

Geef een reactie

