Buren geluiden

Lekker met een luisterboek over een dove jongen en de moeilijkheden waar hij mee te maken krijgt, in de tuinstoel achterover. Voeten op een andere stoel.
Om me heen wat muziek van buren, en over balkons praten ze met elkaar, en anderen, naast me, vertellen over het hek heen aan elkaar hoe mooi het weer is.
Grote kom thee op, en ik voel de heerlijke warmte van de zon en kan het vandaag verdragen. De muziek hoor ik niet meer, en de buren praten door zonder dat ik ze nog versta.

Van een hevige snurk uit mijn neus word ik wakker.
Hoor de buren nog wat zeggen maar even later is alles stil.
Iedereen schrok wellicht van mijn lawaai.
Beschaamd ga ik, kromlopend om mezelf zo klein mogelijk te maken, naar binnen.
Tijd voor een anti snurk brace.

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met . Maak dit favoriet permalink.

10 reacties op Buren geluiden

  1. Rob Alberts zegt:

    Om te beginnen ontken ik altijd dat ik snurk.
    Maar als ikzelf zelfs wakker wordt van mijn gesnurk dan is het einde zoek.

    Werkt zo’n brace echt ???

    Vragende groet,

  2. Appelvrouw zegt:

    Rob,
    Ik word wel af en toe wakker van mezelf maar dat is na een apneu.
    De brace helpt bij mij niet want ik snurk door mijn neus 🙂

  3. Herkenbaar 🙂 Ik snurk al als ik een tuinstoel zie

  4. Appelvrouw zegt:

    Henk J,
    Hoe is t mogelijk, maakt de kleur ook nog wat uit? 🙂

  5. Lehti Paul zegt:

    In de zaterdagbijlage van de Volkskrant was een special over snurken. Verder dan de voorpagina met een hele grote neus er op ben ik niet gekomen. De krant vertrok.

  6. Appelvrouw zegt:

    Lehti Paul,
    Snurken is helemaal in!

  7. reinejragolo zegt:

    Lekker hoor, van onderen en van boven.

  8. Jokezelf zegt:

    Ik snurk ook en trek me er lekker niks van aan. Moest van de KNO arts aan zo’n apparaat. Nou, ik dacht het niet!

  9. Appelvrouw zegt:

    Joke,
    Als je slaapapneu hebt lijkt zo’n apparaat me wel verademend. Een vriend van me heeft het en wordt tegenwoordig uitgerust wakker. Maar ik hoor ook goede resultaten over circulaire ademhaling, oa gebruikt bij didgeridoo

  10. Appelvrouw zegt:

    Reine, dat ligt wel erg aan je eetpatroon

Geef een reactie

