Een bril of een auto

Mijn oma uit Nijkerk werd op haar 50e blind. Dus ik ging zoeken op internet want mijn ogen zijn ook niet de beste meer,
en zie:
ik heb de oplossing gevonden voor het geval mijn zicht slechter wordt.
Nou ja, het kost wel wat (EUR 13.395), maar anderen kopen daar een auto voor zonder te klagen dat het duur is.
Zou jij zoveel uitgeven voor je zicht?

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met . Maak dit favoriet permalink.

10 reacties op Een bril of een auto

  1. bentenge zegt:

    Ja hoor. Zien is levenskwaliteit. Een auto is dat veel minder. En zonder zicht is een auto zinloos 🙂

  2. EJW zegt:

    Absoluut, zou er zelfs een lening voor afsluiten. Wil wel eerst weten of het ook werkt want besodemieterd worden wil ik niet, zeker niet voor die prijs.

  3. Ximaar zegt:

    Een auo met een voorraam op sterkte? 😉

  4. Rebbeltje zegt:

    Als het kwaliteit van leven zou geven zeer zeker 😉
    Moet ik wel eerst heel hard sparen 🙂
    Groetjes

  5. Ximaar zegt:

    Dit hulpmiddel werkt alleen bij mensen die volgens de Amerkaanse wet ‘legally blind’ zijn. Dit houdt nog altijd in dat men beperkt zicht heeft. Voor volledig blinde mensen werkt het niet. Voor veel mensen zal het dan ook maar een tijdelijke oplossing in kunnen houden tot men volledig blind is.

  6. Appelvrouw zegt:

    – Bentenge,
    Hahah… en dan hoef je niet kiezen, door zo’n bril te kopen kun je weer autorijden, dan heb je allebei!

    – EJW,
    Het feit dat het nog niet vergoed wordt zegt misschien al dat het té goed is.
    Ik weet niet wat ik zelf zou doen, misschien zou ik wel kiezen voor euthanasie want zoveel is mijn leven niet waard.

    -Ximaar,
    Kijk, dat is nou eens dé oplossing! Dat daar noooit patent op is aangevraagd!

  7. Appelvrouw zegt:

    – Rebbeltje,
    En tgen de tijd dat je uitgespaard bent zie je geen klap meer.

    – Ximaar,
    Lijkt me vanzelfsprekend dat het voor volledig blinden niet werkt, als je de filmpjes goed bekijkt zie je dat ze het uitvergroten, bij blindheid valt er geen beeld meer te vergroten.
    Waarschijnlijk heb je gelijk dat het dan tijdelijk is als mensen toch blind gaan worden, weet echter niet of iedereen blind gaat worden die ernstig slechtziend is.
    En soms is tijdelijk een extra reden om die tijdelijkheid volop te genieten.

  8. Kan me niet indenken dat een leven in duisternis nog zin heeft maar zoals ik al lees werkt dit alleen voor slechtzienden

  9. Appelvrouw zegt:

    Henk J,
    Eerder dacht ik ook dat als ik geen gitaar meer kon spelen het niet meer hoefde, of als ik niet meer kon tekenen, of lopen… maar een mens verlegt steeds weer zijn grenzen. Zonder gitaar en tekenspullen kan ik prima leven.
    Mijn dove oma leefde nog 5 jaar en kon nog heel veel blind doen als alles maar op een vaste plek lag. Zelfs de was hing ze op, mijn opa had een rolkar gemaakt en een looppad met langs de rand keien zodat ze er tussendoor kon rollen, zoals ze tegenwoordig met een stok over de weg rollen had zij dus een kar die aangaf dat ze te ver opzij zat.

  10. Jokezelf zegt:

    Ik zou er absoluut geld voor over hebben en er waarschijnlijk zelfs mijn auto voor wegdoen. De trein en de bus doen het ook en mijn zicht is het allerbelangrijkst. Hoewel, ik zou mijn gehoor ook niet willen verliezen. Dus als ik zou moeten kiezen…
    Ik had een tante -volgens zeggen- die prachtig viool speelde, maar op haar 8ste na een operatie aan haar ogen, langzaam aan doof is geworden en jaren later op haar ouwe dag alsnog zo goed als blind werd. Haar blijheid toen zij via de bibliotheek een vergrotingsapparaat kreeg, waardoor ze weer kon lezen, zal ik nooit vergeten. Aan haar doofheid was helaas helemaal niets te doen (er bleken zenuwen beschadigd ze zijn bij de oogoperatie destijds, waarbij het verhaal ging dat dat veroorzaakt was door een chirurg die teveel had gedronken). Kortom.. púdding! Maar toch leefde ze erg lang en gelukkig.

Geef een reactie

