Weg van de bank

Het leven is weer in volle gang.
Van 3 weken op de bank met mijn voeten op een voetenbankje, poes en laptopkussen op schoot, naar volop aan de schoonmaak. Stof van 3 maanden lijkt het wel.

Gisteren om 7 uur in de ochtend te stoffen, zuigen en soppen, ging naar de winkel, kletste wat hier en daar, sopte het sanitair en boende de vloer.
En mijn nieren blazen zich nog op, want ik doe veel te veel met al die blije energie in me
omdat ik weer op de been ben,
weg van de bank, weg van het laptopkussen, en weg van poes.

De middagslaap werd onrustig door het verlangen naar de masseur die ik op de valreep nog geregeld had voor de avond.
En hoewel ik gisteravond doodmoe was, want de energie is nog lang niet hersteld, kon ik verrukkelijk op de massagetafel liggen.
Hij had me nog niet eerder zo ontspannen meegemaakt, zei hij, en streelde mijn gezicht.
Drie weken rust doet een mens goed.
Ik wilde niet zo alleen op die tafel liggen maar hem dichtbij me voelen, mensenwarmte, mannenwarmte.
En ik hoefde niets, helemaal niets. Alleen zijn nabijheid ervaren, zijn geur voorzichtig inademen.
Hij zorgde voor me en zijn masserende handen lieten me voelen dat hij wilde geven.
Zelfs mijn lichamelijke grenzen bewaakte hij en liet me sudderen (niet sidderen) in de lavendelolie.
Om 23 uur trok hij zachtjes de deur achter zich dicht.
En voor de zoveelste keer vraag ik me af waar ik al die goedheid, van de mensen om me heen, toch aan te danken heb.

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met . Maak dit favoriet permalink.

8 reacties op Weg van de bank

  1. Hondje zegt:

    Je hebt mensen in jou buurt de jij weer een warm hart geeft, nu krijg je het terug

  2. Zo zie je maar dat de wereld niet altijd zo beroerd is.

  3. Appelvrouw zegt:

    – Hondje,
    Dat klinkt aannemelijk, ben altijd aangenaam verrast als mensen me weer eens een berichtje sturen waarvan ik me afvraag wat heb ik ze te bieden. Maar nu weet ik het! Een warm hart 🙂

  4. Appelvrouw zegt:

    Henk,
    Het ligt er maar aan in welke wereld je leeft.
    Het grote voorbeeld vind ik wel mijn moeder die niks voor een ander deed, en haar tweelingzus die voor zoveel mensen gezorgd heeft en nooit klaagde over opoffering maar het met een hart vol liefde deed.

  5. Henk Bossema zegt:

    Wie goed doet, goed ontmoet aldus een oud spreekwoord maar het geldt nog steeds.
    Ondanks het verleden straal je nog steeds dat uit waardoor je warmte terugkrijgt van bijvoorbeeld deze masseur.
    Andersom, het is als man en masseur natuurlijk ook heerlijk een vrouwenlijf aan te mogen raken en te laten genieten van aangeraakt worden.

  6. Appelvrouw zegt:

    Henk B,
    Dat zegt men wel maar ik heb niet de indruk dat veel goed doe. Heb ook niet de indruk dat ik iets terugkrijg want ik heb nooit iets gegeven. Het enige wat ik ooit gegeven heb is alles wat ik kon aan Vroems in zijn laatste jaar. Maar niets aan anderen. Wel voel ik me warm, zoals Hondje zegt: een warm hart. Maar tegelijkertijd denk ik weer dat dat door die mensen zelf komt.
    In ieder geval ben ik gegroeid, of ontloken 🙂
    Bij een massage ben ik best heel egoïstisch, ik doe helemaal niets terug maar geniet volop van wat ik krijg. Ik heb bij deze man geleerd te vertrouwen en alles los te laten zodat ik nog meer krijg. Heel leerzaam en heilzaam om je zo vrij te voelen.

  7. Appelvrouw zegt:

    Els, die ga ik direct kopen!

Geef een reactie

