Ik word gek

Ik tel de dagen af tot de dubbele J er weer uitgaat.
En dat duurt nog minimaal 3 weken. Tot die tijd is het afzien.
Maar ook lachen, iedere dag leuk bezoek en hulpmensjes. En natuurlijk iets lekkers!

Ik ben een geluksvogeltje, heus waar.
Het tuinvrouwtje bood aan wat plantjes te poten maar het werd een hele ontgroening van het terras. Geen onkruidje meer tussen de tegels, mos uit de potten, nieuwe plantjes in potten, andere verpoot. Ik hoefde niets te zeggen, zo vond gewoon overal de weg.
Op haar knietjes lag ze op de grond toen de huisarts kwam, die dacht eerst dat ik daar op de grond gevallen was.
Af en toe heb ik onverklaarbare lachbuien, volgens mij werkt die morfine van het ziekenhuis nog steeds. Of het is zoals mijn eerste vriendje op mijn 21e zei dat ik een paddestoel in mijn hoofd heb. Maar Maatje Helpman zei dat er in de dubbele J een lachzakje zit. Iedere keer als beweeg komt er druk op. Ik hoefde dan ook alleen maar hem te kijken of ik hikte van het lachen. Vreselijk.
Hij ging al gauw weer weg want dat stomme gelach werd hem te vermoeiend: “geen zinnig gesprek mogelijk met je.” En toen stopte hij me onder een deken, bond er touwen om en liet me als mummie voor slampampus achter.
Maar vanmorgen werd ik alweer lachend wakker.
Je mag best zeggen dat ik gek aan het worden ben.

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met . Maak dit favoriet permalink.

8 reacties op Ik word gek

  1. Hondje zegt:

    Ze hebben lachgas ampullen in je lichaam gestopt in de stenen eruit gehaald.

  2. wokkesplak zegt:

    Misschien verzamelen ze stenen en doen er iets spannents in.

  3. Rebbeltje zegt:

    Zo dat is een lekker paasmandje ๐Ÿ™‚

  4. Appelvrouw zegt:

    – Hondje,
    Dat had ik helemaal niet nodig, maar misschien heb je wel gelijk, ik kreeg een nota van 43 euro terwijl ik dankzij dit nierstenen ongemak al door de eigen bijdrage heen ben.

    – Wokke,
    Ik kan me voorstellen dat ze de OK wanden er mee versieren.

    – Rebbeltje,
    Mandje smaakt niet lekker, maar de druiven had ik in 2 dagen op.

  5. bentenge zegt:

    Gek worden doet toch niet zo veel pijn dat je morfine nodig hebt ? ๐Ÿ™‚

  6. Lehti Paul zegt:

    Och meid toch. Flink lachen lijkt me gezond gek. Xxx

  7. Appelvrouw zegt:

    – Bentenge,
    Dat weet ik niet, als je steeds lacht omdat je gek wordt van de pijn…

    – Lehti Paul,
    Het is gezond voor de geest, want kniezen kan later altijd nog. Maar het lichaam ervaart geen gezondheid van lachen.

  8. Het lichaam ervaart inderdaad geen directe gezondheid van lachen maar de geest wel. En aangezien een gezonde geest in een gezond lichaam zit profiteert het lichaam er indirect van mee ………. aldus dokter pijnloos ๐Ÿ™‚

Geef een reactie

