Gasbol, uit in eigen land

Ondanks de mislukking van het vergruizen van mijn niersteen, en het wachten op een oproep voor een laserbehandeling via kijkoperatie, hou ik toch vakantie. Maar ik voel me wel zo opgeblazen in de nieren zoals deze gasbol in Bargermeer, Emmen, die versierd is met toyistische kunst.
De bol is 22 meter hoog met een oppervlakte van 1.200 m² en daarmee het grootste kunstwerk in Nederland.
Dat u het maar weet, dáár logeer ik vlakbij.
En het is verschrikkelijk moeilijk deze, ogenschijnlijke kermisattractiebol op de foto te krijgen voor een kiekjesschieter als ik, en overal staat wel iets in de weg.

Hier een totaalplaatje van de omgeving.

Hier nog van 2 andere kanten.

Voor wie meer wil weten.
https://www.reigerdaelverzekeringen.nl/nieuws/Gasbol-De-Stip-onthuld/22

En nu ga ik verder vakantie vieren in Drenthe samen met HteD.

Dit bericht werd geplaatst in Uit in Eigen Land en getagged met , , , . Maak dit favoriet permalink.

8 reacties op Gasbol, uit in eigen land

  1. Rebbeltje zegt:

    Balen dat het niet gelukt is met de behandeling…nu dus nogmaals maar anders.
    Toch een fijne vakantie

  2. Rob Alberts zegt:

    Evenzogoed een fijne vakantie toegewenst

    Vriendelijke groet,

  3. reinejragolo zegt:

    Ik ben zo vrij om de oppervlakte van 1299 m2 nog even na te rekenen.
    Dit is 4 x pi x (22:2) tot de macht 3 is 1519 m2.

  4. Henk Bossema zegt:

    ik weet nog van heel vroeger dat als je vanaf Heerenveen met de trein Leeuwarden binnenkwam net over de spoorbrug aan de linkerkant ook zo’n (misschien wel deze) gasbol stond. Fijne vakantie daar mevrouw. Benieuwd naar je spannende belevenissen en/of foto’s.

  5. bentenge zegt:

    Toyistische kunst. Bij momenten voel ik me echt een analfabeet.

  6. En zo te zien kan je ‘m nog beklimmen ook. Met de ruimte er omheen heeft iedere kiekjesschieter te maken maar een goede beeldbewerker zou ‘m zo uit de foto knippen en in een andere omgeving plakken. Het bewolkte weer werkt wel mee om de kleurtjes er goed uit te halen

  7. Appelvrouw zegt:

    – Rebbeltje,
    Nu een echte operatie onder narcose.
    Fijne vakantie zal wel gaan met HteD

    – Rob,
    Dankje. Vandaag zijn we op tijd vertrokken bij HteD vandaan om files te ontwijken en nu zitten we in Uffelte in alle rust.

    – Reine,
    dat mag je best doen.

    – Henk Bossema,
    Was dat de Frigas bol?
    http://www.groetenuitleeuwarden.nl/lwd-toen/toen-frigasbol.htm
    Met vakantievieren zal wel gaan, dit is onze eerste dag al.

    – Bentenge,
    Ik had er ook nooit van gehoord.

    – Henk J,
    Ik denk dat het beklimmen vooral voor de toyisten is om de bol schoon te houden. Het hek zat dicht en ik zag geen opening met bezichtingsopties.
    Beeldbewerken laat ik aan anderen over. DE bol staat waar hij staat, het is niet aan mij hem uit zijn omgeving te toveren 🙂
    Eerder was hij blauw, dat vond ik mooier dan dit bonte geheel. Iets verderop staat ook een gebouw on die stijl geschilderd. Maar kunst moet je begrijpen (voelen) en ik ben niet zo kunstzinnig dat ik er iets van begrijp.

  8. Henk Bossema zegt:

    Ja, dat was hem inderdaad. Leuk die link. Dank je.

Geef een reactie

