Donkerbroek

“In Donkerbroek is niks te doen”,
draagt Chabot voor (DWDD) uit Bril’s nikszeggende boeken.
Toen ik tot 1975 daar woonde was er wel heel veel te doen.
Je hoeft alleen maar de moeite te nemen om van de Hereweg af te gaan het platteland op.
Ik heb er al veel over geschreven, een website, en een blog vol, en dat hoef ik niet te herhalen.
2016-10-15-vandaag-heb-ik-hem-niet-vermoord-2
Uren, ja, uren, heb ik gezworven door de weilanden, helemaal alleen, en er was heel veel te doen!
Daar heb ik meer beleefd dan in de grote stad waar de mensen bang zijn voor stilte en hun eigen leegte. Waar men alles op moet vullen met vermaak en lawaai.
Zeg mij nooit dat er niks te doen is in Donkerbroek want dat zegt alleen maar iets over de schrijver (of zegger).

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

7 reacties op Donkerbroek

  1. wokkesplak zegt:

    Was het aan een dood lopende weg ?

  2. Appelvrouw zegt:

    nee Wokke, de bovenveld (nu heet dat stuk bovenweg= een zijweg van bovenveld), naar de Haule

  3. reinejragolo zegt:

    Die overal is, geloof ik, behoorlijk smerig. Zou je geen hoofddoekje om doen.

  4. Henk Bossema zegt:

    Ik voel de diepere boodschap.

  5. Appelvrouw zegt:

    – Reine,
    Die overall zegt zo ongeveer wel hoe smerig mijn jeugd was.
    Het hoefddoekje zit waarschijnlijk in de zak, zo’n rode zakdoek

    – Henk B,
    Ik ook maar maak het niet zwaarder dan wat er staat 🙂

  6. Vanaf dit moment weet ik dat Donkerbroek bestaat. Heeft maar liefst 1872 inwoners op dit moment van schrijven

  7. Appelvrouw zegt:

    Henk J,
    Het klopt dus echt dat bloggen ook leerzaam kan zijn.

Geef een reactie

