Bier

“Ik heb uitgezocht dat bier goed voor je niersteen is”, zegt schoonmoeder en schenkt meteen een glas vol voor me. ‘Drink dat maar op dat is echt goed voor je.”
Nou weet iedereen dat je tegen schoonmoeder niet op kunt dus ik drink het op terwijl we Indisch eten maar het bier is scherper dan de sambal.
Als een brave schoondochter drink ik het glas helemaal leeg en laat een vriendelijke boer, iets waar ik normaal gesproken veel te netjes voor opgevoed ben.
Schoonvader zegt bemoedigend dat het nu al werkt, nog even geduld.
Schoonmoeder is gelukkig.
Een hoop hylariteit aan tafel als ik het tweede glas in één keer achterover giet om haar een plezier te doen, en voel me al zo dronken als een toeter.
Ook het derde glas drink ik leeg.
“Straks hou ik geen niersteenbrokjes meer over” roep ik blij en hou mijn glas nog een keer op zodat ze hem kan vullen.
Nee, dit had niemand van me verwacht, straks ga ik echt gek doen hoor, maar dat weten ze nog niet.

Met mijn arm om schoonmoeder begin ik al te zingen: en we gaan nog niet naar huis. En in de hemel is geen bier.
ManB zegt dat we maar eens op huis aan moeten maar ik zie schoonmoeder hartelijk, en vooral zeer tevreden lachen, dus ik hou haar vast en we maken volksdansjes en vreemde pasjes die niemand kent maar wij voelen elkaar haarfijn aan.
Schoonvader vertrekt naar zijn kamer en ManB naar de wc, tante gaat een ommetje maken met de man van een andere tante, en die tante wil ook wat mee dansen maar kan er niks van. Neef kruipt nog verder in zijn smartapparaat en nichtje maakt foto’s. Je kunt er donder op zeggen of die staan nu al op instagram en ga ik schaamteloos met schoonmoeder de wereld over.

Goed, de recente foto’s heb ik niet gezien maar dit is van een poosje geleden toen ik me ook schandelijk misdroeg.

valszinger2

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

12 reacties op Bier

  1. bentenge zegt:

    Als het bier is in de vrouw… O wacht, dat was iets met een man dacht ik.

  2. Appelvrouw zegt:

    Bentenge, inderdaad dat is: als het bier is in de man, kan hij er niks meer van.

  3. Rob Alberts zegt:

    En voor herhaling vatbaar?
    Vrolijke groet,

  4. Appelvrouw zegt:

    Rob,
    Nou nee! Ik hoop het niersteengruis en brokjes binnenkort allemaal kwijt te zijn zodat ik niet meer hoef te drinken.

  5. wokkesplak zegt:

    Wat een leuke foto jij lijkt sprekend , op de vrouw in mijn hoofd. Jij hoort bij de appelvrouw die ik ken.

  6. Appelvrouw zegt:

    Wokke,
    Wat een schandalig beeld heb je van me! 🙂
    Hier lijk ik toch veel meer op.
    https://appelvrouw.files.wordpress.com/2016/05/2016-05-20-van-de-boomstam-schiet-wortel.jpg?w=640&h=426

  7. Rebbeltje zegt:

    Kon het niet laten en klikte ook even voor je andere foto…
    Volgens mij kan jij wel carnaval vieren 😉

  8. En ManB voorziet een engel in bed 🙂

  9. Appelvrouw zegt:

    – Rebbeltje,
    Ik vrees het ook maar heb het nog nooit gedaan.

    – Henk J,
    Hahah… je hebt een goed inzicht.

  10. reinejragolo zegt:

    Ik geloof er allemaal geen bal van.
    Je bent gewoon netjes opgevoed.

  11. EJW zegt:

    Je zou het zusje van Jan Wolkers kunnen zijn

  12. Appelvrouw zegt:

    – Reine,
    Jij doorziet alles.

    – EJW,
    Dan was ik pas écht in een verkeerd gezin geboren!

Geef een reactie

