Hoe gaat het met je?

Dat vond ik nou echt fijn, een mailtje met oprechte aandacht: “Hoe gaat het met je?”
Het klonk zo lief dat ik helemaal smolt.
“We zijn gewoon benieuwd hoe het met je gaat.”
Nou kijk, dat is toch heerlijke taal, wie is er in deze tijd nog oprecht benieuwd naar hoe het met mij gaat?
Mijn hart bonsde een beetje sneller.
Wie zijn “we”?
Geen oude liefde, geen minnaar, geen vriendin, nee, meerdere mensen zelfs! En dat terwijl ik geen groepsmens ben.
“We” ging verder:
“Gewoon even checken zodat we je kunnen helpen waar nodig.”
Ik zie al een huishoudhulp die niet treuzelt, en een klusjesman die eindelijk alles afmaakt, een opruimer. Voor iedere dag een rolstoelduwer. En mensen die me mee uit rijden nemen naar een mooi bos, of gewoon naar een bankje ver weg, en dan alleen maar zwijgen zodat we de kleurrijke blaadjes kunnen bewonderen.
Ik weet wel waarmee ze me kunnen helpen!
Maar als ik zeg wat ik wil, dan haken de mensen toch altijd af, daarom zeg ik maar niets.
En dat hoeft nu ook niet want ik krijg de verwijzing naar een website waar alles op een rijtje is gezet.
Mooier kan het niet!
Mooier?
Het is een domper, een zware domper!
“Inloggen met je digid.”
M’n Digid?
2017-2-26-zorg
Wie denk je dat zich om me bekommert?
De zorgverzekeraar.
Het is alsof ik nogmaals smelt.

Advertenties
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met . Maak dit favoriet permalink.

9 reacties op Hoe gaat het met je?

  1. Jokezelf zegt:

    Is het niet fantastisch zoals al die, steeds duurder wordende, instanties ‘oprecht’ in ons geïnteresseerd zijn? Ik kom ze wel vaker tegen dit soort berichten met een persoonlijke aanhef. Van de Nuon bijvoorbeeld, of van mijn autoverzekering. Dan voel ik me er echt een beetje bij horen; er wordt aan mij gedacht, jubel ik dan van binnen, dus ik kan me heel goed voorstellen dat je smolt bij zo’n briefje van je zorgverzekeraar. 😉

  2. Appelvrouw zegt:

    Joke, jazeker. Ook nu het tutoyeren helemaal voorbij is is het veel persoonlijker… en het jip en janneke taalgebruik in zo’n aandachtsbrief is ook goed te begrijpen.

  3. De zorgverzekeraar wil natuurlijk zeker weten dat je goed gezond bent alvorens je een beter zorgverzekeringpakket kan krijgen. Die euhhh foto … wat zit je daar nou te doen ? 🙂

  4. Appelvrouw zegt:

    Henk J,
    Ik geniet van een zelfgemaakt zandtaartje en moddersoep

  5. had je nog maar de onderlinge, een groepje van pakweg twintig gezinnen al of niet volledig, die de ziektenkosten deelden, je kende de medeleden, dat helpt voor de solidariteit.

  6. Appelvrouw zegt:

    Jankrosenbrink,
    Is dat er echt geweest? Lijkt me heel handig, dan denk je nog eens na over wie van de groep het het hardst nodig heeft en stel je je eigen onderzoek/behandeling daarvoor uit.

  7. wokkesplak zegt:

    Hoe gaat het met je, is dat uit fa
    tsoen of echt gemeend. Ik heb vaak zo mijn twijfels over…..

  8. Appelvrouw zegt:

    Wokke, van de meeste mensen is het sowieso een standaard vraag maar ze wachten nooit op antwoord, of je krijgt er de ruimte niet eens voor. Maar ik ken een paar mensen die heel soms vragen hoe het met me gaat, en juist omdat ze het niet altijd vragen weet ik dat het oprecht is.
    Maar een mailtje of brief van een bedrijf, daar is natuurlijk niets persoonlijks aan, zelfs niet als ze je met Je aanspreken.

  9. EJW zegt:

    Ja, ze zijn zo amicaal als ze geld van je moeten en spreken je toe alsof ze jaren met je op school hebben gezeten. Leuke foto van je, het zou een schilderijtje kunnen zijn.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s