Eten op bijstandniveau

Ja ja, daar kom ik weer eens langs met goedkoop eten.
Ik jok niet, want hier doe ik een hele maand mee!

Gelijke delen speltmeel en speltbloem, met groentenpoeder. Het smaakt nu wel iets teveel naar spinazie dus volgens mij smaakt het heerlijk met een ei (en tomaat).
Het is máchtig (lekker).

En omdat ik met dit brood heel goedkoop uit ben, 1 kilo meel totaal voor een hele maand, dat red je nooit met een tarwebrood omdat dat minder vult, heb ik nog geld over voor iets lekkers.
Pindarotsjes.
Pinda’s moest ik eerst doppen en van vliesje ontdoen. Chocola van 72% cacao.
Chocola au bain marie smelten, pinda’s er door en schepjes op een bultje doen.
Na 2 dagen zijn het beste omdat de chocola weer goed gestold is.
Er gaat dus niets anders doorheen.
De bedoeling is dat die ook voor een hele maand zijn maar dan moeten er geen smulpapen op bezoek komen.

2017-02-24-maandvoorraad

Wil je nog meer goedkope tips?
Hier een pan vol snert. 9 ct per portie.

En zelfgemaakte vanillevla, al is dat niet goedkoper dan het goedkoopste kant en klaar pak uit de winkel.

Of als het niet lukt omdat je verjaardagen of andere familiebijeenkomsten hebt.

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met , , , . Maak dit favoriet permalink.

9 reacties op Eten op bijstandniveau

  1. Rebbeltje zegt:

    Ben gelijk terug gaan lezen eten op bijstandsniveau…je bent wel creatief wat eten betreft.
    Fijn weekend

  2. Appelvrouw zegt:

    Rebbeltje,
    Het is makkelijker creatief te zijn als je niet echt op bijstandsniveau hoeft te eten. Maar wij maken wel keuzes, houden ook allebei niet van frisdrank en alcohol, chips hoeven we ook niet. Op gewoon 3 maaltijden per dag kun je best goed teren.

  3. Hondje zegt:

    Dus ik maak hier uit op dat ik de eerste maand niet meer welkom ben. Tot de volgende maand dan maar. Geniet en eetse. Daar na is het ook weer wat beter weer dna heb je vast wel iets voor buiten te doen.

  4. eigenlijk heb ik meer met “de aardappeleters” van meneer van Gogh. Kan je ook prima van leven, zelfs ONDER bijstandsniveau

  5. Appelvrouw zegt:

    – Hondje,
    Jij een smulpaap?
    Nee, dan mag je deze maand niet meer komen.
    Het is nu anders ook beter weer.

    – Henk J,
    Ok, dat schilderij is mooier dan mijn opgestapelde brood, dat geef ik meteen toe.
    Maar aardappelen zijn tegenwoordig ook niet zo goedkoop.

  6. Jokezelf zegt:

    Héél inventief en lekker denk ik, vooral met dat eitje erop. Maar ik ga je pindarotsjes niet maken, want dat red ik niet een hele maand 😉

  7. HteD zegt:

    niet te veel eten van die smakelijke rotsjes , des te meer kun je meenemen binnenkort .

  8. reinejragolo zegt:

    Bijstandsnivo, wat is dat?
    Ik ken er zat die hun neus ophalen voor de voedselbank.

  9. Appelvrouw zegt:

    – Joke,
    Het is ook jammer dat ik niet zoveel meer op kan want het kost me al moeite 1 snee spinaziebrood op te krijgen en ik heb dan nog reuzentrek in nog wel 3 sneeen, maar dag krijg ik niet meer op.
    Dat van die pindarotsjes vergeef ik je.

    – HteD,
    Nou maak je het me wel heel erg moeilijk.

    – Reine
    Bijstandsniveau is als men zegt arm te zijn.
    Ik haal ook mijn neus op voor de voedselbank, en ik ken iemand die veel groenten die ze krijgt weggeeft aan anderen. Maar ik ken er ook die mijn eten afschuwelijik gezond vinden en willen dat niet eten uit angst voor ontgiftingsverschijnselen.

Geef een reactie

