toetsenbord op laptop

Nog altijd gebruik ik de ca 10 jaar oude pc van Vroems, maar sinds een half jaar van het internet af omdat ik niks meer kan updaten. En wat doe ik er nog mee? Alleen nog maar luisterboeken afspelen.
Belachelijk!
Er zit een heerlijk toetsenbord bij dat uitnodigt om te tikken, in tegenstelling tot het vervelende van een gewone laptop.

Nou de uitdaging: als ik nou het toetsenbord op de laptop aansluit…
Euhja…dan staat het beeldscherm te ver weg en zie ik niks meer.
Of met een constructie… het toetsenbord op de laptop.
Zo?
toetsenbord01
Maar als ik er recht voor zit is er maar een heel klein beetje beeldscherm zichtbaar.
toetsenbord02
Dan maar staan? Dat komt toch in de mode.
toetsenbord03

En mocht je soms nieuwsgierig zijn naar wie die man op het beeldscherm is dan moet je eens luisteren.
Ik vind het prachtig.

Maar het toetsenbord op de laptop is nog geen goed idee.

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

14 reacties op toetsenbord op laptop

  1. Rebbeltje zegt:

    Dilemma 😉
    Als je nu de laptop op de verhoger zet en toetsenbord ervoor moet het beter gaan 😉
    En de muziek…nee niet mijn ding …

  2. Rob Alberts zegt:

    Muzikanten hoor ik nooit klagen over toetsen of muziekgrepen en de afstand tot hun bladmuziek.
    Computergebruikers klagen juist wel over toetsenborden, de grootte van het scherm en andere bijzaken.

    Gelukkig blijft er altijd mooie muziek om naar te luisteren.

    Vriendelijke groet,

  3. Appelvrouw zegt:

    Rebbeltje, dat is het probleem: dan is het beeldscherm te ver weg en kan ik er niets op lezen. Muziek is een persoonlijke smaak, ik hou erg van klassiek maar luister sinds 6 jaar nog maar heel af en toe eventjes naar muziek, kan het in mijn hoofd niet verwerken, dus 1 muzieknummer in de maand is het maximum. Zo blijft het mooi.

    – Rob,
    Nou, ik had eerder wel moeite met de muziekstandaard, vaak kon ik de noten ook niet lezen.
    En de greepjes gingen me echt niet vanzelf af.
    Het toetsenbord en beeldscherm zijn geen bijzaak, zij bepalen het typgemak en kijk plezier.

  4. wokkesplak zegt:

    Soms gaat het niet om het zien maar om het beleven…..

  5. kleinborkel zegt:

    Ja, sfeervolle muziek. Je bent een romanticus, Appelvrouw. 😉 De afstand tot het beeldscherm is wel een puntje, Hieronder twee linkjes naar mogelijke oplossingen. Maar misschien had je ze al geprobeerd. De ideale oplossing zit er nog niet bij. Het idee van die verhoging waar je je toetsenbord een beetje onder kunt schuiven, komt een beetje in de richting. http://www.mylot.com/image/2401529/this-is-how-i-use-my-laptop-this-is-how-i-use-my-laptop-a-lot en http://i.ebayimg.com/00/s/MzAwWDQwMA==/z/TqwAAOSwNSxU81aL/$_1.JPG?set_id=2

  6. Appelvrouw zegt:

    – Wokke,
    Voor mij wel in ieder geval, muziek kun je met je ogen dicht voelen. Maar een foto bekijken of bewerken, of tekst schrijven of lezen, daar heb je toch wel een beeld voor nodig.

  7. Appelvrouw zegt:

    – Kleinborkel,
    Oh zelf ervaar ik er geen romantiek bij (maar eerlijk gezegd weet ik ook niet wat romantiek is) maar ik voel wel iets heel gevoeligs, pijnlijk zelfs.
    Afstand is niet een klein puntje maar een grote stip 🙂

    Leuk die links, nu snap ik eindelijk de bedoeling van die “laptoptafels”. Maar voor mij staat het beeldscherm dan toch te ver weg.

  8. Een lux ergonomisch gevormd toetsenbord. Volgens mij alleen handig als je ook met meerdere vingers tegelijk typt. Werken met een laptop is sowieso niets voor mij

  9. Appelvrouw zegt:

    – Henk,
    ik typ half blind met 8 vingers. Dit is een heerlijk toetsenbord.
    qua ruimte in de woonkamer is een laptop wel handig, maar ook omdat ik regelmatig logeer dan vind het fijn mijn ding bij me te hebben.
    Echt erg is het gepriegel op je telefoon, snap helemaal niet dat er mensen zijn die enkel dat nog gebruiken. Al heeft het wel een groot voordeel: je legt hem gauw weer weg wegens onhandigheid.

  10. EJW zegt:

    Je ziet het met telefoons ook. eerst werden ze steeds kleiner maar tegenwoordig weer groter. Mooi stukje muziek.

  11. Appelvrouw zegt:

    EJW,
    Dat is waar, een telefoon is al niet meer om mee te bellen en een pc niet meer om mee te communiceren

  12. Priegelen met een telefoon is ook niks voor mij maar moet tot m’n schaamte bekennen dat ik daar steeds handiger in word

  13. Lover! zegt:

    Oplossing: koop een PC met Windows 10 en je kunt weer met je toetsenbord over de wereld zweven.

  14. Appelvrouw zegt:

    Lover!
    Dat is té gemakkelijk. Bovendien waar plaats ik een pc? die kast moet ook ergens staan en daar is de woonkamer niet op ingericht. En nog belangrijker: ik heb steeds minder zin in zweven, en nog minder in de wereld.

Geef een reactie

