Uitje

De dag begon gek. Ontbijt bestond uit een appel, ei en noten, met een glas karnemelk.
Niet meer dan een kwartier been en rugoefeningen want ik word nooit fit van bewegen.
Om 8.15 afgesproken iets af te geven, en meteen door naar de apotheek.
Kon ik mijn fietssleutels toch niet vinden. Niet in de koelkast niet in de wc. En als er iets is waar ik een hekel aan heb dan is het zoeken. Ik vertik dat gewoon.
Dan maar op de trapfiets ipv E-fiets.
Dat is eigenlijk te ver, heen en terug 10 km. Tot overmaat van ramp hadden ze bij de apotheek niet het middel wat ik vrijdag nodig heb.
Dat moeten ze nog maken. Tijd genoeg natuurlijk maar als je voor niks te ver fietst is dat vervelend.
Weinig energie en onderweg alleen maar zin om in slaap te vallen, wat ik thuis ook meteen deed.
Tot zover alleen maar een overlevingsochtend.

Na mijn slaapje vond ik de fietssleutels terug zonder te zoeken, ze lagen in de keukenla tussen de messen.
Kookte (alweer) spinazie, bakte tempé, at er een ei bij met wat walnoten en een glas karnemelk. Om alles te laten zakken deed ik de afwas en besloot nog even naar buiten te gaan, een zak vol ongewenste kleding en lapjes wegbrengen.
En waarom zou ik niet even een eindje omrijden door Kardinge?
2017-02-13-uitje-1-fiets-door-kardinge-modderpad
Wel… als ik dat geweten had had ik een ander pad gekozen.
Maar ze waren allemaal modderig en zwaar om te fietsen.
2017-02-13-uitje-2-fiets-door-kardinge

Toch avontuurlijk want zou ik uitglijden? Gelijkmatig doorfietsen, niet slingeren en recht vooruit kijken.
Maar af en toe keek ik tóch om me heen.
De Noordermolen biedt altijd weer een fraai plaatje.
2017-02-13-uitje-3-noordermolen

Ook zag ik de eerste zonnebaadster.
2017-02-13-uitje-4-zonnebaden

En zwoegend ging ik voort, het was veel te zwaar trappen.
Ook het middagommetje was 10 km, maar het leek er wel 100!
Ik voelde me net zo’n half leeggelopen opblaaspop, zelfs het energiedrankje mocht niet meer baten.
2017-02-13-uitje-5-slow-down

Dit bericht werd geplaatst in Uit in Eigen Land en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

12 reacties op Uitje

  1. Rebbeltje zegt:

    Maar wel heerlijk erop uit geweest…altijd fijn toch?

  2. Aad Verbaast zegt:

    Never a dull moment! 😉

  3. wokkesplak zegt:

    Op ei en noten en dan nog zoveel beweging ,dat moet wel kilo`s gewicht kosten….

  4. Appelvrouw zegt:

    – Rebbeltje,
    Dubbel gevoel, het kan ook teveel zijn en dan is de straf nadien te groot (te lang uit de running).
    Soms durf ik niet eens meer blij te zijn uit angst.

    – Aad,
    Precies, er is heel wat te avonturieren.

    – Wokke,
    Nou nee, die kilo’s zitten goed vast, net als het niersteentje. Ik weet niet waarom het er niet af wil, gezien mijn voeding en beweging zou er wel meer kilo’s achter moeten blijven in Kardinge maar ik ga me er niet druk om maken want dan heb ik een probleem, nu niet.

  5. Rob Alberts zegt:

    Wat jij zo al niet tegen komt onderweg.

    Sterkte met je stenen …

    Bemoedigende groet,

  6. Appelvrouw zegt:

    Rob,
    In Groningen is altijd wat te doen.

  7. HteD zegt:

    Drenthe is toch mooier dan Groningen

  8. Appelvrouw zegt:

    HteD, dat kom ik over niet al te lange tijd nog eens vergelijken

  9. Toch wel heel makkelijk die elektrische fiets met superlaag overstapje. Sterkte met je kilo’s en je keien

  10. Appelvrouw zegt:

    Henk J,
    soms heeft een mens wat comfort nodig. Maar ik fiets momenteel vaker op de hogere instapper vanwege de midlifecrisis. En vooral het gevoel dat je echt fietst en niet maar wat trapt.
    https://appelvrouw.wordpress.com/2016/04/10/ben-ik-aan-het-midlife-crissen/#jp-carousel-6548

  11. EJW zegt:

    Sportief bezig. En net als jij kan ik er ook absoluut niet tegen om iets kwijt te zijn. Neurotisch zoek ik op plaatsen waar ik al eerder ben geweest.

  12. Appelvrouw zegt:

    EJW, dat sportieve is nogal wisselend, er zijn ook dagen dat ik de voordeur niet eens zie. Zeker nu, maar hopelijk is het na het weekend allemaal weer goed en kan ik iedere dag de schuurdeur openen om te kiezen wel vervoermiddel mij door kardinge mag sjezen.

    Zoeken is echt vreselijk. Ik heb vrijwel alles op een vaste plaats vooral in de keukenkasten, maar ja… k heb een man die een lege plek ziet en daar de pan neerzet, en een andere plek de deksel, desnoods in de kopjeskast. Ik heb het opgegeven om hem bij te brengen dat ik mijn ogen dicht een pan wil pakken waar de passende deksel op zit.
    Hij is zeker per week een dagdeel aan het zoeken want hij is dus wel altijd van alles kwijt.
    Maar omdat hij goed in zoeken is, kan hij soms wel eens iets van mij terugvinden wat ik al kwijt was na de vakantie, iets wat ik zelden gebruik wil wel eens in een verkeerde kast terecht gekomen zijn, en dan kijk ik er overheen, maar kijk nooit vaker dan 1 keer in dezelfde kast, want anders word ik ook neurotisch, dus dan schakel ik hem in 🙂 hij is het gewend.

Geef een reactie

