1,5 cm

Alle liters Javaanse nierenthee met verse gember smaakte me best goed, de eerste maanden, zelfs toen ik de gember hoeveelheid verdubbelde kreeg ik het nog weg.
Maar het hielp helemaal niets om het niersteentje weg te werken.
Dus kreeg ik een echo, waar ze inderdaad bevestigden dat er een niersteentje zit.
En een uitspraak van de uroloog.
De steen is anderhalve cm doorsnee en dat gaat er nooit langs natuurlijke weg uit, hoeveel thee ik ook zou drinken.
Anderhalve centimeter is niet zo groot om een straat me te versieren maar in de loop der jaren heb ik toch wel een aardig halskettinkje kristal omgezet.
17 februari gaan ze hem vergruizen.
Dan krijg ik er flink van langs met schokgolven!
In ca. 40 minuten 2000 slagen op m’n nieren om het steentje aan stukken te slaan.
40 minuten is niet lang vergeleken bij de ongeveer 9 maanden dat het me al plaagt
maar ik denk niet dat ik in die tijd een spannend boek kan lezen (1493, hoe de wereld zich ontwikkelde na de ontdekking van Amerika)

2017-01-31-15-cm

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

12 reacties op 1,5 cm

  1. Rob Alberts zegt:

    Sterkte!

    Bemoedigende groet,

  2. Rebbeltje zegt:

    Komt vast goed met die steen van je 😉
    Groetjes

  3. katja zegt:

    Een twee weg ermee, zal je er wel even heen rijden dat heb je na 2000 slagen wel verdiend

  4. katja zegt:

    en terug natuurlijk ha ha

  5. Appelvrouw zegt:

    – Rob,
    Dat gaat wel lukken, Wachttijd is even vervelend. Maar ik sluit alles af zodat ik er op afstand naar kijk.

    – Rebbeltje,
    Nou dat denk ik niet, als ze hem kapotslaan kan ik niet eens zien hoe mooi of lelijk hij was.

    – Katja,
    Waar heb ik jou gewonnen?!

  6. Henk Bossema zegt:

    Ik geloof dat het vergruizen van zo’n steen met ultrasoon geluid gaat. In een bad.
    Schijnt erg mee te vallen maar lijkt me evengoed niets aan. Sterkte en ik hoor graag hoe het was.

  7. bentenge zegt:

    Ben vooral benieuwd naar het vervolg, hoe de wereld zich onde rde impuls van dat Amerika zal ontwikkelen na 2016.

  8. LoverI zegt:

    Het is toch wat. Negen maanden pijn van iets wat in veertig minuten te verhelpen is.

  9. Appelvrouw zegt:

    – Luuk,
    Ik hoef niets te doen.

    – Henk B,
    Het vergruizen gaat inderdaad met geluidsgolven. Je ligt tegenwoordig niet meer in bad maar op een watergevold kussen. Het is per persoon verschillend hoe het verdragen wordt, volgens de folder.
    Aangezien ik wel van stroomstootjes hou zal het niet zo erg zijn, maar druk op de nieren doet al jaren pijn, misschien wel bij iedereen, dat weet ik niet. Je moet vooraf ook pijnstillers nemen zodat je ontspannen bent.
    Daar voel ik eigenlijk niks voor, slik die rommel nooit. Ik denk er nog over na, heb de tijd.

    – Bentenge,
    Ik luister met verwondering naar boeken over RTrump en verbaas me dat mensen tegen zo iemand opkijken.
    Dat vergelijk ik met mensen die niet zelf willen denken en handelen, ze lopen schreeuwlelijkerds achterna omdat ze zelf niets waard zijn.

    – LoverI,
    Ja is wel triest, vooral wat er uit gaat komen, anderhalve centimeter gruis voor 9 maanden horten en stoten en zelfs een vakantie vervroegd afgebroken.

  10. EJW zegt:

    Het is nogal wat en wachten is met dit soort dingen nooit leuk. Dat het gauw 17 februari mag worden tot dan hou je taai

  11. Appelvrouw zegt:

    EJW,
    Met wachten heb ik geen probleem, ben heel geduldig. Heb tenslotte ook zelf veel te lang gewacht voor ik naar de dokter ging, deels omdat ik regelmatig voel dat het steentje er uit komt, dus dacht ik steeds: even wachten. Maar nu weet ik dus dat dat niet kan gebeuren. Er was een wachttijd van 3 weken, dus ik had al geluk dat ik zo snel kon komen. De spoedplek van deze vrijdag was al tjokvol, anders had ik morgen al geholpen kunnen worden. Ze doen het vergruizen alleen op vrijdag.
    En wat hoef ik uiteindelijk maar te wachten? 17 dagen. Dat valt best mee.

Geef een reactie

