In de maak

Waar ben ik zo druk mee in Drenthe, vraag je je misschien niet af maar ik vertel het gewoon.
Van alles geknipt.
2017-01-27-drukte-in-drenthe-geknipt-1

En nu is het in de maak, dit is maar een een deel van het geknipte.
Niets nog af, maar zit in de rijgdraad of spelden, soms binnenste buiten.
Maar het gaat echt wel netjes worden, als ik tijd heb.
2017-01-27-drukte-in-drenthe-in-de-maak

En als het allemaal klaar is, geef ik het weer weg want wat moet ik er mee.

Dit bericht werd geplaatst in Zelfmaak mode en getagged met . Maak dit favoriet permalink.

10 reacties op In de maak

  1. wokkesplak zegt:

    Wa binne de gelokkigen . Knap dien hear ik soe it net kinne..

  2. Rob Alberts zegt:

    Ik vroeg mij al af wat jij met al jouw kunstwerken doet.

    Vriendelijke groet,

  3. Skippy zegt:

    Zou dit jou niet beroemt kunnen maken?

  4. Appelvrouw zegt:

    – Wokke,
    Geen idee nog wie de gelukkigen zijn. Ik verloot wel eens wat via de weggeefgroep waar ik lid van ben. En soms geef ik aan vriendin Jetty, maar die verkoopt het weer op haar tafel ergens in Friesland.

    – Rob,
    Het valt niet altijd mee om ze weg te doen, maar legerprint wil ik niet houden, dat geeft makkelijker weg.

    – Skippy,
    Nóg beroemder?
    Liever zou ik echt beroemd worden om de Friese klederdracht.
    https://appelvrouw.wordpress.com/2013/03/24/nog-wat-uit-friesland/
    De andere mooie Friesche outfits kan ik zo niet vinden.

  5. Skippy zegt:

    Denk dat er nog veel meer even jou piepshow hebben gekeken😁
    Ik sta samen met de machine helemaal PFAFF!!!
    Een supervrouwtje ben jij 💐

  6. Rebbeltje zegt:

    Erg leuk om te zien 😉

  7. EJW zegt:

    Dat je van al die lapjes nog één geheel kan maken, knap hoor. De naaimachine doet zijn werk maar jij moet het er doorheen douwen.

  8. Appelvrouw zegt:

    – Skippy,
    Een mens moet toch érgens goed in zijn 🙂

    – Rebbeltje,
    Voor mij is het vooral speciaal omdat ik het heel lang niet kon, en daarna dacht dat ik het echt nooit meer zou kunnen. Maar voorheen heb ik wel altijd mijn eigen kleren, en van kinderen van vriendinnen en mijn nicht gemaakt, ook af en toe voor vrienden, een jas en lange broeken voor diverse heren. Maar barbiekleertjes leek me altijd onmogelijk vanwege het gepriegel, maar dat is het helemaal niet, alleen maar handigheidjes. En ik denk dat ik het laatste handigheidje gevonden heb om het mooier af te werken.

    – EJW,
    Al die lapjes had ik uit restlapjes (en “oude” kleren) geknipt om er 1 geheel van te maken 🙂
    Voor barbiekleertjes heb je zo weinig stof nodig dat je uit een mouw van een sweater wel 5 jasjes kunt maken en 3 broeken er bij. Dus voortaan bewaar ik alleen nog een mouw of voorpand van een kledingstuk. Nou ja, voortaan… ik bewaar voorlopig niets meer want ik heb teveel lapjes liggen, heel veel retro, waaronder drie 1 persoons lakens, daar kan ik alle barbies in Nederland wel van kleden en dan hou ik nog over. En mijn Friese project wacht ook al jaren. Nu ik beter kan afwerken ga ik tzt proberen die te verkopen, voor mijn eergevoel.

  9. Kleding naaien lijkt me geen makkie maar mode voor kleine popjes ontwerpen lijkt me helemaal moeilijk. Ik vindt ’t knap van je

  10. Appelvrouw zegt:

    Henk J,
    Ieder z’n kwaliteit.
    Ik maak ze na van bestaande kleertjes of pas het iets aan. Mij valt het allemaal erg mee om te doen. Het is heel gezellig (vind ik) om hier bij HteD wat bezig te zijn en toch kunnen praten.

Geef een reactie

