een blokommetje

Ondanks alle drukte hier bij HteD kreeg ik permissie om een blokje om te gaan.
2017-01-24-1-ritje-in-drenthe-blokje-om

Op de fiets natuurlijk, geen e-fiets bij me, maar mijn Drentse fiets doet het ook goed, alleen heeft mijn heup geen zin zoveel werk te verzetten.
2017-01-24-2-ritje-in-drenthe-op-de-fiets

Wat is dat lekker, op eigen kracht fietsen.
De wegen gleden aan me voorbij.
2017-01-24-3-ritje-in-drenthe-glijdende-weg

En kwam langs mooie plekjes.
2017-01-24-4-ritje-in-drenthe-water

Deze berg heb ik altijd al eens willen beklimmen.
De Kardingerberg in Groningen staat ook al jaren op mijn verlanglijstje omdat ik er zo vaak langs fiets, maar die is tot op heden te hoog voor me.
Deze hier bij Bargerveen moet te doen zijn ondanks de gladheid.
2017-01-24-5-ritje-in-drenthe-berg-op

Het is uitzicht is prachtig!
2017-01-24-6-ritje-in-drenthe-berg-uitzicht

Maar ik moest wel weer naar beneden.
Met gevaar voor eigen leven al die tredes weer naar beneden.
Het duurde wel 10 minuten voor ik rechtop beneden was.
2017-01-24-7-ritje-in-drenthe-berg-af

Al met al werd het blokje een ommetje.
2017-01-24-8-ritje-in-drenthe-ommetje

Veel te ver gefietst, regelmatig af moesten stappen en been/heup oefeningen moeten doen.
Thuis eerst een kwartier op de grond gaan liggen met de benen op de bank.
En nu maar hopen dat het morgen niet erger is in mijn heup, want ik had nog wel het plan opgevat om morgen nog een blokommetje te maken. Dus ik heb weinig tijd voor bloggen.

Dit bericht werd geplaatst in Uit in Eigen Land en getagged met . Maak dit favoriet permalink.

12 reacties op een blokommetje

  1. Hondje zegt:

    Kan je wel masseren

  2. reinejragolo zegt:

    Dapper om met een zere heup zo’n spekgladde trap op en af te lopen.

  3. wokkesplak zegt:

    Je hebt je zelf weer bewezen…..

  4. Appelvrouw zegt:

    – Hondje,
    Hmmm… als dat toegaat zoals de rolstoelritjes dan vrees ik voor mijn veiligheid.

    – Reine,
    Dapper of overmoedig… de heenweg was geen probleem, maar terug viel erg tegen.

    – Wokke,
    Dat is inderdaad het juiste woord, niet overtroffen maar bewezen. En dat is niet altijd positief

  5. HteD zegt:

    geen permissie meer voortaan , door al dat gelanterfant worden er geen nuttige dingen thuis gedaan ,, appeltje is niet voor de ……. in Drenthe

  6. Appelvrouw zegt:

    HteD,
    Als ik morgenvroeg de fietssleutel niet terug heb gekregen kook ik nooit meer voor je.

  7. Rebbeltje zegt:

    Nu die fijne dag moet nog komen…voorlopig zit ik in de lappenmand
    Ondanks de griepprik toch de griep 😦
    Groetjes

  8. De heenweg lukt vaak wel maar die bedrieglijk lange terugweg hé 🙂 Wel herkenbaar. Succes voor morgen

  9. Appelvrouw zegt:

    – Rebbeltje,
    voor mij zijn er heel veel fijne dagen. Heb een goed gemoed en daardoor kan weinig me een slechte dag bezorgen.

    – Henk J,
    Jij doet veel enger. Maar het is de manier om uitdagingen aan te gaan. Ik vergelijk het met de blijheid van een kind die je dan voelt.

  10. Blewbird zegt:

    Weet niks over je heup, maar je oog is goed!

  11. EJW zegt:

    Een behoorlijke prestatie als je last van je gewrichten hebt. Bij het zien van je foto’s de verwarming wat hoger gezet

  12. Appelvrouw zegt:

    – Blewbird,
    Mijn heup doet altijd pijn, gaat soms “opslot”met zenuwpijn en dan kan ik er niet meer op staan, loop dan op krukken in huis, en heb rolstoelduwers (vooral 1) En dan kan het een week tot een paar maanden duren voor het weer in orde is. Komt allemaal uit mijn rug. Ik kan ook niet veel verder dan 25 meter lopen, soms wel 50 maar dan krijg ik wel meer last, en als ik verder ga blokkeert mijn heup en ben ik weer een tijdje uit de running zoals hierboven.
    Maar, een geluk: ik mankeer niets, op de vergroeiingen in mijn rug na kunnen ze niets in mijn heup vinden.

    – EJW,
    Maar als je fietst op eigen kracht is het niet zo koud.
    Ik was ook wel trost op dat fietsen. Alleen… het was wel te ver.

Geef een reactie

