Horizon

Ik ben iemand die niet van de zee houdt. al dat water, en dat blauwe grijze, zonder einde, of een streepje in de verte, daar zie ik allemaal niks in en liefst loop ik er gauw van weg.
2017-01-19-windmolens1

Maar het kan ook anders,
als de horizon nou eens opgefleurd wordt met iets moois én nuttigs?
2017-01-19-windmolens2
Vind jij dit horizon verfraaiing, net als ik, of zie jij het als horizon vervuiling?

Dit bericht werd geplaatst in Bekijks-foto's en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

16 reacties op Horizon

  1. Henk Bossema zegt:

    Dit is voor mij horizon vervuiling.

  2. luuk1945 zegt:

    Ik houd wel van zee, heeft ruimte, open, heerlijk.
    Windmolens zijn voor mij geen horizonvervuiling.
    Het landschap is door de mens gemaakt, niet veel “natuur” aan.
    In dit landschap passen, voor mij, windmolens. Er zit heel vaak een mooi ritme in zoals ze geplaatst zijn.

  3. Rebbeltje zegt:

    Ben dol op de zee en vooral bij de Griekse eilanden 😉
    En ja van mij mogen ze molens plaatsen…niet omdat ze mooi zijn maar denk dat het de toekomst is…groetjes

  4. ik vind het verfraaiing, en als je het eerste plaatje mooier vind, dan kijk je toch een stukje verderop? Aha, maar vanaf mijn huis zie ik alleen maar de tweede foto! Ga je toch in een woonwagen wonen?

  5. Skippy zegt:

    Vind het al grappig dat je er heen gaat, terwijl je het niet mooi vindt. Idd een molenpark of wat van die grote kustvaarders dat geeft leven in de brouwerij.
    Als ze er nu eens een hottub van zouden maken?

  6. Blewbird zegt:

    Liever zonder, maar ik ben er niet fanatiek in. Windmolens zijn zeer nuttig, maar kunnen beter geplaatst op plekken waar de horizon toch al vervuild is, zoals langs snelwegen.

  7. Rob Alberts zegt:

    Mooi wil ik niet zeggen, wel zeer nuttig.
    Onze oude windmolens aan het kinderdijkje hebben nu ook veel bekijks.

    Laten we het toekomstig Industrieel Erfgoed noemen.

    Vriendelijke groet,

  8. Fotografisch gezien kan je ook niet veel met een water en luchtvlak. In dit geval zijn het de molens die de aandacht voor de foto wat weten te rekken.

  9. EJW zegt:

    De foto’s zijn mooi maar ik vind dat ze eigenlijk niet thuishoren in de zee. In de Flevopolder ook niet maar dat geeft het landschap iets futuristisch dat ik wel kan waarderen

  10. Jokezelf zegt:

    Tongue in cheek, mag ik hopen…

  11. HteD zegt:

    de mooie lucht op de foto,s overtreft alles

  12. Appelvrouw zegt:

    Omdat ik in Drenthe logeer heb ik weinig tijd voor mijn blog en die ik volg. Dus hou ik het kort:
    Dank voor jullie leuke reacties.

    – Joke, het is serieus.

    – HteD, Ik durf het haast niet te zeggen maar ben jij soms iemand die verder kijkt dan zijn neus lang is?

  13. LoverI zegt:

    In Drenthe komen straks heel veel windmolens van 200 meter hoog.

  14. Vervuiling, zinloos kijkgeweld, ik hou er niet van maar alles beter dan een kerncentrale in de achtertuin of een stelletje zwarte-rookbrakende kolencentrales om maar te zwijgen over de scheuren die je van aardgas krijgt. Ik bedoel maar: het is niet zo simpel.

  15. burroholanda zegt:

    Ik vind het niet mooi. Maar heb even geen beter alternatief. Misschien verder weg zetten?
    http://www.ezelgedachten.blogspot.nl

  16. Appelvrouw zegt:

    – LoverI,
    Ik kan niet wachten!

    – Bas,
    Toch praten veel mensen over horizonvervuiling, dat is hun enige reden om ze niet te willen.
    Simpeler kunnen ze het niet maken.

    – Burro,
    Verder weg in Zee? Of toch maar de Eemshaven, dat is ook voor velen ver weg.

Geef een reactie

