wat aten we vandaag?

Veel mensen die ik ken lusten mijn eten niet.
Daar ben ik echt niet treurig over want ik vind het erg lekker, en ManB gelukkig ook (anders moet ie zelf maar koken)
Maar heus, velen zullen hier van griezelen.

2017-01-17-groentespaghetti

De ingredienten voor de liefhebber, niet afgewogen want ik werk uit de vrije hand.

– Courgette en
– wortel in gelijke hoeveelheid
– knoflook
– kurkuma
– mespunt nootmuskaat/foelie
– mespunt peper

Groenten door de spiraalsnijder malen.
Alles in de wok, goed scheppen, in ca 5 minuten is dit klaar.

Eventueel nog toevoegen als volledige maaltijd:

– ¼ geraspte zoete aardappel (deze moet als eerste, duurt wat langer)
– pastinaak ca ¼ deel van andere groenten (duurt ook langer dan wortel en courgette)
– naar smaak ¼ heel fijn gesneden ui
– garnalen

Bij het bovenste deel:

Havermeel, vlozaad (voor de binding)
Of makkelijker:

– Zelfrijzend bakmeel
– Ei
– Water
– Garnalen
– Kaas
– Bosui (eventueel prei of ui)
– Peper
– Kerrie

Van het meel, ei en water heel dik pannenkoekdeeg maken, moet niet meer vloeibaar zijn.
Specerijen er door, en de rest.
Goed mengen.
In een koekenpan met deksel er op, (kan een heel dikke plak zijn van wel 2-3 cm)
eerst even hoog vuur, daarna zachtjes. Ca 15 min of meer.
Als de bovenkant droog is een keer omdraaien.

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

14 reacties op wat aten we vandaag?

  1. wokkesplak zegt:

    Wat is kurkura?

  2. Zoete aardappel en pastinaak zijn voor mij onbekende ingrediënten. Het gerecht voor mij dus moeilijk te beoordelen. Doorgaans vindt ik eten al gauw lekker maar ik ga wel liever voor pittig/ scherp dan voor zoet

  3. Skippy zegt:

    Aan de ingrediënten die ik ken zal het echt wel te eten zijn. Er zijn er een paar bij waar ik een ? bij zet.
    Maar het zal net zo zijn als een vrouw met 1 wrat niet lelijk is!!!
    Maar waar zit dat ding? Recht op de neus met drie zwarte haren?
    Laat maar😬😖

  4. Appelvrouw zegt:

    – Wokke,
    Kurkuma is geelwortel (een kruid/specerij)
    https://www.devoedzamekeuken.nl/kurkuma/

    – Henk J,
    Zoete aardappel en pastinaak kun je ook weglaten.
    Maar al met al is het wel een zoeter gerecht dan pittig.
    Scherp geeft mij slokdarmklachten, waar ik met mijn gewone rustige pure eten geen last van heb.
    Veel mensen vinden mijn eten smakeloos vanwege gebrek aan zout en sauzen.
    En dan noemen ze puur eten vies eten.
    Maar een pot sambal en zout zijn zo op tafel te zetten.

    – Skippy,
    Voordeel van getrouwd zijn is dat ik nooit (meer) mensen uitnodig te blijven eten.
    Dus die haren kunnen overal zitten.

  5. Rebbeltje zegt:

    Pas nog pastinaak/pompoensoep gehad…deze sla ik over hihi

  6. Jokezelf zegt:

    Ik vind het er heel smakelijk uitzien en zout en sauzen zou ik niet missen, want ik eet zoveel mogelijk puur. Veel anderen niet, maar dat vind ik dan vaak niet te eten, want veel te zout (of veel te zoet, dat kan ook). Ik ken overigens alle ingrediënten, behalve vlozaad. Daar heb ik nog nooit van gehoord en mijn fantasie slaat ervan op hol; nu denk ik aan sperma van vlooien en hoe je daar dan aan moet komen, maar dat zal het wel niet zijn 😉

  7. Henk Bossema zegt:

    Ik haak af alleen al vanwege de garnalen. En ik hou het meest van pittig, scherp zelfs maar een iets zoetiger maaltijd en/of vegetarisch is ook vaak heel lekker. Hoe dan ook, smaken verschillen en ik hoop dat ieder smakelijk eet. (dan is het voor de anderen niet zo’n vies gezicht 😉 )

  8. HteD zegt:

    het zou minder druk zijn bij de daklozenopvang als dit gerecht geregeld op het menu staat

  9. Appelvrouw zegt:

    – Rebbeltje,
    KLinkt mij ook vies, pastinaak én pompoen, dat niet goed vind ik.

    – Joke,
    🙂 Vlozaad, dat had ik nog nooit zo gezien, krijg ook wel rare fanatsiën over hoe een vlo op een kunstvlo zijn zaad in een potje moet deponeren.
    Dit heet psyllium, zaad van een plantje.
    Als je het verwerkt is het wel “slijmerig”. En ze zeggen dat het laxerend werkt maar misschien moet je dan meer gebruiken dan ik doe.

    – Henk B,
    Fijn, weer een eter minder.
    Ik gruwel van kant en klare sauzen, of in pakjes, ook omdat ik er maagklachten van krijg, eerder gebruikte ik wel die Indische boemboe’s maar nu eet ik mijn eigen pot.
    Ik at ook eens bij iemand die wel eens gek doet in de pot. boerenkool met schimmelkaas, dat heb ik niet weggekregen, en sindsdien vraagt ze me nooit meer. HIep hoi!
    Eten vind ik niet een sociaal gebeuren, het liefst eet ik alleen en hoe meer ik hiervan kook, hoe vaker ik alleen zit 🙂

    – HteD,
    Ik zal de tip doorgeven.
    Maar ik was wel van plan dit volgende week te serveren in Drenthe. Eens zien of ik alles alleen op mag eten.

  10. LoverI zegt:

    Geef mij maar een bamibal 🙂

  11. Appelvrouw zegt:

    LoverI,
    Ha fijn, weer een eter minder

  12. Rob Alberts zegt:

    Lekker!

    Daar ga ik mijn eigen variant eens op bedenken.

    Smakelijke groet,

  13. reinejragolo zegt:

    Zou je het aan willen vullen met boerenkool met worst?

  14. Appelvrouw zegt:

    – Rob,
    Aha, eindelijk iemand die niet gruwelt van dit lekkers.

    – Reine,
    Nee

Geef een reactie

