Klerenwerk

Na de dames nu ook de heren.

De beige jas moet nog omgezoomd en in de kraag gestreken. De sokken mag iemand anders hem aantrekken want mannen aankleden vind ik niet interssant (vrouwen ook niet trouwens).
De zwarte pop heb ik ook zwarte sokken gegeven, al zouden witte misschien wel spannender staan, al was het maar omdat idiote mode experts hebben bedacht dat witte sokken absoluut uit den boze zijn. Ik heb geen tijd meer om dat uit te testen, moet de nu onafgemaakte kleertjes in orde brengen omdat ze morgen opgehaald worden.

Kennelijk geeft ziekzijn goede inspiratie, want ik heb een nieuwe manier om barbie en Ken kleertjes netter af te werken.
De Ken kleertjes heb ik een boordje gegeven bij kraag en armsgat en tailleband van de broek. Barbiekleertjes kregen een beleg uit 1 stuk bij hals en armen. Dat staat heel wat verzorgder dan het omzomen wat ik eerder deed, en het werkt veel gemakkelijker.

Nou daar komt ie hoor, dat klerenwerk.
2017-01-12-printmannen1

2017-01-12-printmannen2

Nog een een groepskiekje voor het album:
2017-01-12-printmannen-samen

Dit bericht werd geplaatst in Zelfmaak mode en getagged met , , , , . Maak dit favoriet permalink.

15 reacties op Klerenwerk

  1. EJW zegt:

    Zien er stoer uit. Doet me denken aan militaire dienst, Witte sokken vind ik mooi, er was ooit een hype dat witte sokken echt niet kon voor mannen. Heel vreemd. Wat mode betreft, kleding komt vanzelf weer in de mode als je maar lang genoeg wacht.

  2. wokkesplak zegt:

    WΓͺrom besteane dizze knappe keardels net yn `t echt !

  3. Rebbeltje zegt:

    Ziet eruit als kolerewerk πŸ˜‰
    Maakte vroeger voor de dochters truitjes, sjaaltjes en beenwarmers en halster-jurkjes, breien en haken en snel klaar hihi
    Groetjes

  4. safealove zegt:

    Geweldig! Lijkt me erg leuk om de mannen zo in een nieuw jasje te steken. Lekker ontspannend.
    Mooi resultaat!

  5. Appelvrouw zegt:

    – EJW,
    Maar in militaire dienst droeg je niet zulke fraaie kleren, en die zwaar kisten aan je voeten…
    Ik vind witte sokken ook mooi, of prima, kan me eigenlijk niks schelen, al staan er olifantjes op bij een volwassen man.

    – Wokke,
    Omdat je aan zulke knappe kerels niks hebt, ze brengen de vuilnis niet weg, klussen niet, je moet ze zelfs aankleden. Wel een voordeel dat ze nooit zeuren dat je niet voldoet.

    – Rebbeltje,
    Haha, kolerewerk dat is haken! deze naaiwerkjes, in ieder geval broeken, shirts en jurkjes zijn wel sneller klaar dan een haakjurkje πŸ™‚

    – Safealove,
    Eerder dacht ik ook dat het ontspanning was, toch is het dat niet, gek genoeg.
    Maar voor drukhoofden is het denk ik wel een manier om je hoofd tot bedaren te brengen.

  6. Aad Verbaast zegt:

    Ik hou het (ondanks alles) op die aloude wijsheid: liever naakt dan namaak!

    N.B. Wie Ken kent, kent Ken alleen.

  7. bentenge zegt:

    Beetje the A-team in miniatuur.

  8. Appelvrouw zegt:

    – Aad,
    Gelukkig heb ik die kleertjes niet nagemaakt.
    πŸ™‚

    – Bentenge,
    Ja, dat zou best kunnen, met de A van appelvrouw

  9. Skippy zegt:

    Kijk aan!!! Super ben jij, eindelijk de mannen gekleed op pad.
    Op straat ziet het er vaak niet uit hoe ze erbij lopen.
    Volgende keer in het lak?

  10. Reinejragolo zegt:

    Liever katoenen witte sokken dan die jeukende kiki-wollen militaire.

  11. Het zijn zo wel coole kerels. Volgens mij van het type waar jij voor valt πŸ™‚

  12. Appelvrouw zegt:

    – Skippy,
    Op straat zijn mannen vooral donker en somber en saai gekleed, maar veel vrouwen ook in deze tijd van het jaar. Laatst in de garderobe bij vd Valk hingen alleen maar donkere jassen, mijn rode sprong er als enige uit.
    Maar mannen in het lak, nee in een ballon πŸ™‚

    – Reine,
    Hadden ze ook van diezelfde onderbroeken? Lijkt me echt lastig als je altijd maar jeuk hebt, of dat nou op je billen of voeten is.

    – Henk J,
    Nou eerlijk?
    Ik val meer op het wat woestere type. En dan kan het me niets schelen wat ie aanheeft want dat trekt ie maar het beste zo snel mogelijk uit.

  13. reinejragolo zegt:

    Ook het ondergoed was kaki-kleurig. Het was niet verstandig om dit zomaar zo snel mogelijk uit te trekken zodat de vijand je witte billen niet kon zien.

  14. Appelvrouw zegt:

    Reine, jawel kaki kleurig maar was het ook kriebelig?
    Wat voor vijanden had je nou echt in diensttijd?

  15. reinejragolo zegt:

    Het ondergoed viel kwa gevoeligheid niet op. Het kriebelde niet.
    De vijand was het Warschaupact. En verder waren er bij de oefeningen oefenvijanden.

Geef een reactie

