Waterhoofd

Omdat ik grieperig ben en me geheel niet lekker voel, en vooral stierlijk verveel ging ik eens zoeken op internet naar bloedneus. Want de mijne kon niet dicht gebrand, de plek was geloof ik te groot, dat ben ik vergeten omdat ik het eigenlijk wel fijn vond dat het niet kon.
En zo speur ik internet af wat je zelf kunt doen. Zelfdoen is toch het beste.
Spoelen, schreven ze. Je neus spoelen is in de mode.
Wat heb je nodig? Een dure starterskit van 17,95.
Of gewoon een theepot en het in je neus schenken,
maar ook kan het een spuit,
warm water en zout.
Zo gezegd zo gedaan.
Een theepot heb ik niet en ik zou het niet durven, achterover staan en water in je neus schenken zou mij de angst van stikken bezorgen.
Vergelijkbaar met toen mijn vader me dwong gore soep van mijn moeder te eten (nou ja, zou wel uit een blik gekomen zijn), hij gooide me op de grond, ging op me zitten en schepte die troep in mijn mond, het was slikken of stikken. Nou dat onderga ik dus niet vrijwillig.
Die spuiten heb ik nog van Vroems bewaard.
Maar het instructiefilmpje laat zo mooi zien dat ze het water in het ene neusgat spuiten en het uit het andere terugstroomt.
Bij mij werkt dat natuurlijk weer niet.
Aan de bloedneus kwam er niets uit.
Ik twijfelde nog, had ik er misschien geen water in gedaan?
Nog maar eens, maar nee hoor, niks.
200 ml water zit er nu ergens in mijn hoofd.

2017-01-4-zoutspuiten

Hier het info filmpje over diverse spoelmethodes.

Kuh zeggen, dat schijnt te helpen als je het water in je neus laat lopen, aldus het instructiefilmpje. En ik begrijp daarmee dat je het na je uitademing doet.
Wie weet leer ik het nog eens want volgens mij is het een truukje om het uit je andere neusgat weer te laten verdwijnen. Na 3 keer is het mij nog niet gelukt.

een dag later:

Het truukje gevonden! Maar niet met de spuit, daar lukt het me niet mee.
De neusdouche via internet besteld en die werd aan huis afgeleverd, zo handig. Er zitten 4 zakjes neusspoelzout bij. Lang niet zo scherp als keukenzout.

Wat ik niet in de bijsluiter en niet op internet vond heb ik zelf al doende uitgeprobeerd.
Bij het spoelen het hoofd iets kantelen naar links of rechts en niet te ver voorover, zodat het neusgat waar het water uit moet komen iets naar lager is.
Aldoor “Kuh kuh” beweging in je keel maken helpt bij mij (misschien alleen vanwege de afleiding).
Ietsjes uitblazen helpt ook om het water beter uit je stromend neusgat te krijgen.
Het druppelt er voornamelijk uit, alleen op de uitademing/zachtjes neusblazen, stroomt het iets harder.
Nu nog zien dat dit spoelen ergens goed voor is.

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

9 reacties op Waterhoofd

  1. Rob Alberts zegt:

    Blijf je nu onderste boven dobberen in het water?

    Bezorgde groet,

  2. luuk1945 zegt:

    Ja best veel 200 ml, misschien in al die holtes, kaak en voorhoofd, volgens mij niet alleen een waterhoofd maar ook een zwaar hoofd.
    Sterkte!!

  3. Rebbeltje zegt:

    Dacht dat de griepepidemie weer over was…balen joh.
    Beterschap

  4. HteD zegt:

    Er mag wel wat antivries bijgedaan worden ,, of niet de vrieskou in ,, nog veiliger .

  5. Appelvrouw zegt:

    – Rob,
    Ik heb het nog niet geprobeerd.

    – Luuk,
    Met een hoofdsteun is het wel te doen 🙂

    – Rebbeltje,
    Wij hier in het noorden lopen altijd wat achter.

    – HteD,
    Volgens mij kun je het bloedadertje ook wel dichtvriezen, zoals ze wratten wel bevriezen.
    Maar zo beroerd als ik me nu voel heb ik zelfs geen zin om naar de schuur te lopen dus er kan onderweg niets bevriezen.

  6. Probeer het eens met een slok water, koffie, chocolademelk, etc etc. werkt prima als je tijdens het doorslikken in de lach schiet en je vervolgens verslikt. Gegarandeerd dat het vocht je neus uitstroomt. De perfecte spoelmethode

  7. Appelvrouw zegt:

    Henk J,
    Dat is een goede tip, als deze middelen niet werken kan een glas rode wijn nog wel helpen, is de muur daarna ook mooi versierd. Ik ga meteen aan de gang.

  8. LoverI zegt:

    Probeer het met jenever. Kleurloos, dus geen nawerk!

  9. Appelvrouw zegt:

    LoverI,
    Ik denk dat Jenever in ieder geval m’n neus uitkomt.

Geef een reactie

