Tijdverdrijvers

Ik had even zin iets voor mezelf te doen, maar het werd al snel donker en ik snapte niets meer van een foto maken.
Dus bleef het bij een kiekje. Ineens verlangde ik vanmiddag naar een theorieles in praktijk. Belichting is het probleem.

2016-12-28-probeersel1

2016-12-28-probeersel2

Dit bericht werd geplaatst in Bekijks-foto's en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

10 reacties op Tijdverdrijvers

  1. bentenge zegt:

    Skone kleedjes.

  2. Appelvrouw zegt:

    Bentenge, Krijg ik de kleedjes terug? πŸ™‚

  3. Hondje zegt:

    Schaars bekleden vrouwen, hebben in deze wereld hulp nodig.
    De belichting is goed, of wat wil je meer naar voren laten komen?

  4. Blewbird zegt:

    Dat met de belichting heeft te maken met de kleurtemperatuur (Kelvin). Die is bij jouw foto’s aan de hoge kant. De Kelvinwaarde van kunstlicht licht zo tussen 2500 en 3500.

  5. Rebbeltje zegt:

    Voorzie hier andere problemen πŸ˜‰

  6. Appelvrouw zegt:

    – Hondje,
    Misschien moet ik een warme jas voor ze naaien.
    Belichting is de kleurtemperatuur, zoals Blewbird zegt. Ik wist gewoon niet wat ik er aan moest doen. Het is te geel, ik heb dat wel iets bijgewerkt in photoshop maar krijg het niet mooi.

    – Blewbird, ja dat bedoel ik. Kleurtemperatuur. Maar de rest wat je vertelt is nu juist mijn manco, als ik je jargon begreep had ik het goed gedaan πŸ™‚

    – Rebbeltje,
    Hm, ik vraag niet naar welke maar ben wel heel nieuwsgierg

  7. ik vind de belichting wel meevallen, maar hij is zo lelijk!

  8. ET heeft ‘last’ van iets bij het bekijken van zijn gezelschap.
    Leuke poses!

  9. Ook op jou camera zitten instellingen voor witbalans aangegeven met: zonlicht, schaduw, zonsondergang, kunstlicht, TL licht. Even de leesbril opzetten en de handleiding van je camera erbij pakken. Experimenteren dus. als je echt een koude uitstraling aan deze foto wil meegeven zou ik het eens proberen met de witbalans ingesteld op kunstlicht. Achteraf softwarematig de witbalans aanpassen is ook goed mogelijk maar dan moet je wel in RAW fotograferen

  10. Appelvrouw zegt:

    – Jankrosenbrink,
    Er staat twee van het hij geslacht, en die zijn nooit mooi.

    – Thomas,
    Wonderlijk is het wel dat dat “iets” zo opspeelt.

    – Henk J,
    Ruim een jaar de spiegelreflex niet gebruikt en ik wist eerst niet eens meer hoe hij aan moest en waar ik door moest kijken. Niet dat dat een heel sterk excuus is want ik ben er nooit goed in geweest.
    Ik bewerk jpg formaat in photoshop, ik heb dan ook nooit zulke briljante foto’s als jij, zal eens kijken wat er gebeurt als ik het RAW doe, dan verlies je minder kwaliteit, of geen heb ik begrepen.
    Nu ik wat mooiere objecten heb zal ik me toch meer moeten verdiepen in de techniek.

Geef een reactie

