Roodkapje (een kerstverhaal voor de kleintjes)

Op een dag ging roodkapje naar het bos want ze wilde wat mos plukken voor kerststukjes.
Het was al bijna kerstmis namelijk.
Maar je gelooft niet wat haar overkwam.
Ik zelf eigenlijk ook niet.
Toen ze haar mandje vol mos had, zag ze daar de kerstman liggen.
In z’n nakie in de zon, op het zachte mos.
Roodkapje had al heel wat meegemaakt in haar leven, de grote mond van de wolf had ze gevuld, grootmoeder van stenen voorzien, en alle dieren van het bos had ze al lief gehad. Daarom schrok ze ook niet. Maar de kerstman wel, hij sprong overeind.
Ze bekeek hem eens goed, een kerstman zonder kleren zag je anders nooit.
Tussen zijn benen hing maar een heel klein kerstklokje.
Snel bedekte hij het met zijn handen.
roodkapje
Kom, zei Roodkapje tot de kerstman, waarom doe je zo beschaamd? Ik heb al gemind met alle dieren, van olifant tot bosspitsmuis, en bij die laatste moest ik echt zoeken.
De blote kerstman begon te bibberen.
Zijn klok begon te luiden en hij begreep dat het tijd was.
Roodkapje giechelde om het prachtige geklingel van de bellen.
Draai je om, zei de blote kerstman.
Hoewel Roodkapje nog wist van de olifant toen ze zich daarvoor omdraaide, was ze verrast door deze verlegen man, hij kon haar natuurlijk niet aanzien, dan werd hij verlegen.
Ze stond allang omgedraaid en vroeg zich af wat hij aan het doen was.
Toen hoorde ze in de verte: Hé en vort, begeleid door vele kerstbellen.
Ze keek omhoog.
Daar op de wolken zag ze de blote kerstman in zijn arreslee glijdend over de wolken, zijn klokje belde bij iedere golf en hij lachte naar haar en riep: Hoo, ho, hoo, meisje ik kom zo!

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

12 reacties op Roodkapje (een kerstverhaal voor de kleintjes)

  1. Rebbeltje zegt:

    ff klikken of niet haha

  2. Rebbeltje zegt:

    Jammer lukt niet…had een kerstbelletje voor je 😉

  3. Lehti Paul zegt:

    Wat een mooi kerstverhaal!
    Hoe kom je toch aan die prachtige poppetjes? 🙂

  4. Appelvrouw zegt:

    – Rebbeltje,
    kerstklokjesgeluiden laat ik graag aan je fantasie over 🙂

    – Lethi Paul,
    Met een Happy end!
    Ik weet niet hoe ik hier aan gekomen ben, heel misschien wel bij fair back vandaan, die hadden eerder een krat voor de deur met gratis meenemen, want wie wil zo’n minuscuul roodkapje nou hebben, max 3 cm, en deze twee gaan ook naar de weggeefdoos.

  5. Aad Verbaast zegt:

    Een Kerstman met ballen. Kom er nog maar eens om.

    Fijne feestdagen!

  6. reinejragolo zegt:

    Wij hadden hier ook een bloterik in Amelisweerd en Rhijnauwen maar die is afgelopen jaar voor heel lang achter de tralies gezet. Die zit nu alleen kerstfeest te vieren.

    Oh, happy days.

  7. Skippy zegt:

    Wie het kleine ook eerd, zal nooit worden geweerd. 🔔

  8. Rob Alberts zegt:

    Ik wens jou nog veel plezierige blogmomenten en een voorspoedig 2017.

    Vrolijke groet,

  9. Appelvrouw zegt:

    – Aad,
    Uitstervend soort.

    – Reine,
    Maar waarom is een bloterik vastgezet?
    We zijn bloot geboren. Een bloterik doet waarschijnlijk minder kwaad dan vele anderen die netjes gekleed zijn.

    Happy days? Dat gaat voor mij op 2 januari in. Toe die tijd offer ik me op met tegenzin.

    – Skippy,
    🙂

    – Rob,
    Dankje. Voor jou hetzelfde

  10. Ik denk dat je dat poppetje alleen in combinatie met een afneembaar toiletpotje kan kopen

  11. bentenge zegt:

    Hoooo hooo hooo ! Wat een fijn verhaaltje. Ik hoop dat hij een rood kapje op zijn kerstklokje zet, je weet maar nooit.

  12. Appelvrouw zegt:

    Bentenge, haha… malle!

Geef een reactie

