Misbaksels

Om aan ieders wens tegemoet te komen maak ik een snel eenvoudig tiramisotaartje.
Nooit gemaakt, eigenlijk hou ik niet meer van bakken, ik kan het niet meer, het mislukt steeds vaker.
Maar aangezien ik graag mijn misbaksels weggeef aan dankbare eters schaam ik me nergens meer voor.
Maar zie toch hoe zielig het geworden is. De vulling is te dun.  Veel geraspte chocola moet dat verbloemen. taart1

Ik huilde uit bij buurvrouw Smulpaap, en 2 uur later stond ze voor mijn deur, met een troosttaartje, ja ook mislukt, zei ze. En ik maar zoeken naar het mislukte dat niet te vinden is. taart2

ManB en ik gaan die tiramisu vanavond opeten als dessert, dan maak ik een lichte maaltijd.
Heb medelij dat ik dát op moet eten.

Dit bericht werd geplaatst in Eten, Uncategorized en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

14 reacties op Misbaksels

  1. Rob Alberts zegt:

    Kun je aan buurvrouw Smulpaap het recept vragen van haar troostttaart?

    Smakelijke groet,

  2. Hondje zegt:

    Van de buurvrouw ziet er erg lekker uit, als ze weer een misbaksel maakt kom ik het wel halen

  3. Appelvrouw zegt:

    – Rob,
    Ik zal het haar vragen.

    – Hondje,
    mooi is dat, je wilt mijn buurvrouw wel van misbaksels afhelpen en mij niet 😦

  4. Villasappho zegt:

    Och net als mijn disastercake smakelijk he

  5. Lehti Paul zegt:

    Dag taartenbakster van de bovenste plank, weet je wat dat betekent ‘tiramisú’?
    ‘Trek me omhoog’. Dus dat gaat vast helemaal goed komen vanavond. (hoewel ik na het eten ervan vaak meer denk aan ‘buttamigiú’, oftewel: ‘gooi-me-neer’, maar goed)

  6. Rebbeltje zegt:

    Als de smaak goed is wat maakt het dan uit…lekker toch?

  7. Appelvrouw zegt:

    – Villasappho,
    Ik las bij jouw cafe ook al cake en zocht tussen al die bekertjes naar een restant cake, niet gevonden…

    – Lehti Paul,
    Haha… ik kan me dat wel voorstellen: trek me omhoog, want het is net of je in de taart wegzakt en zo slap als een vaatdoek wordt, dus trek me omhoog, en gooi me neer passen allebei.

    – Rebbeltje,
    De smaak was erg lekker! Alleen waren de koekjes (lange vingers) te droog waardoor ze taai zijn, maar dat weet ik nu voor een volgende keer. Het is een eenvoudig snel recept zonder bakken en toestandjes. Onverwacht bezoek: ohwacht, ik maak wel even een taartje. Zo klaar.
    Maar eerlijk is eerlijk: ik zeg eigenlijk liever fruit, noten en dadels op tafel. Je wordt zo verschrikkelijk dik van al die taarten.

  8. Skippy zegt:

    Ze hebben ook vaak gezegd dat ik een misbaksel ben, maar na een ervaring was het toch wel redelijk.
    Appelvrouw, maak je geen zorgen.
    Niemand is perfect, maar zou je ooit nog eens een volmaakt mens tegenkomen, wil ik graag van jou weten hoe dat bevalt.

    Eet smakelijk.

  9. bentenge zegt:

    Stuur ze maar op, ik mix de smaken nog even en eet die Tiramisu dan wel op.

  10. Ook voor een troosttaart hoef je mij niet uit m’n slaap te halen hoor. Ik kan op verjaardagen soms vol verbazing kijken naar mensen die enorme slagroompunten wegwerken. En maar zuchten dat al die overtollige kilo’s er maar niet af willen in de sportschool

  11. Appelvrouw zegt:

    – Skippy,
    Ik zal het je laten weten 🙂

    – Bentenge,
    Ok, heb je duivenpost?

    – Henk,
    Kilo’s vallen er in de sportschool niet af, volgens mij kun je beter én niet snoepen, én frisdrank in de winkel laten, én eenvoudig eten, en geen vette worsten. Maar vooral dagelijks energie verbruiken en dat hoeft niet in pieken 1 keer in de week op een sportschool. Helaas zijn er ook mensen die niet zo eenvoudig afvallen, ik ben daar een van. Maar dat hoor je me niet zeggen als ik in deze maand wat meer dingen eet die ik de rest van het jaar missen kan, ik ben tenslotte wel gauw jarig en heb deze maand troost nodig, eerst vanwege de akelige kerstfamilieverplichtingen die me totaal uitputten, dan een nog ergerer zwaardere dag: 60 jarig huwelijksfeest van schoonouders waar in de ochtend al de burgemeester en fotografen van de krant komen en in de avond een diner, dat kan ik eigenlijk niet aan en gaat me een week herstel kosten terwijl ik het niet eens leuk vind.
    Maar het meest heb ik taart nodig omdat ik geen gelegenheid heb voor speciale ontmoetingen die me meer bevredigen geen dan taart.
    Toen ik, heel, heel lang geleden, alleen was ging met deze dagen vasten, dat gaf een rustig gevoel.

  12. EJW zegt:

    Hoewel beide geen schoonheidsprijs verdienen kunnen ze best smakelijk zijn. Mondje open en ogen dicht, zei mijn moeder als ze me iets van haar baksels liet proeven. Dat zou hier ook het beste zijn

  13. Henk Bossema zegt:

    Oei, dat ziet er heerlijk uit. Tiramisu is toch al zo lekker. Ik hou me aanbevolen. 🙂
    Als er meer inkomt dan er verbruikt wordt krijg je overgewicht. De enige manier om af te vallen is dat gewoon omdraaien, dus meer verbruiken en innemen. Makkelijk gezegd maar in de praktijk niet zo gemakkelijk. Dieeten, zwaar sporten en al die mode items helpen niet of zeer tijdelijk.
    Zware botten is ook een fabeltje, een zwaar kaal skelet weegt maximaal 1,3 kilo meer dan een “dunnetje”. Aanleg voor zwaarlijvigheid speelt waarschijnlijk wel een min of meer bescheiden rol.
    Anders en bewuster eten is het enige dat helpen kan.
    Zolang het geen obsessie wordt is mijn motto geniet van het leven en jezelf.
    Oeps, dat is ook niet altijd even gemakkelijk.
    nouja, zie maar.
    Fijne feestdagen en wees voorzichtig met vuurwerk.

  14. Appelvrouw zegt:

    – EJW,
    Ik ehb het geduld niet om een fraai uitziende taart te bakken, daarvoor interesseert het me te weinig.
    En soms geniet ik vooral als het mislukt is.
    Goeie tip: op mijn verjaardag moet iedereen zijn ogen dichtdoen en elkaar voeren! Je hebt me op een leuk idee gebracht.

    – Henk B,
    Je bent welkom, er is nog wel wat taart over aan het eind van de middag.

    Over afvallen dat klopt wel, maar ik moet volgens de richtlijnen nog 2x zoveel eten als ik nu doe. Toen ik dat dat deed raakte de weegschaal overspannen. En toen bedachten ze dat 6x per dag iets eten beter voor me was, en dat was ook geen goed plan.
    Als kind kreeg ik nogal eens geen avond eten, had ik de hele middag school gehad, en daarna koeien gemolken en de boel schoongemaakt, moest ik voor straf zonder eten naar bed. En dan had ik rond 12.30 voor het laatst gegeten.
    Op een gegeven moment ga je schrokken en eten stelen maar dat werd dan weer betrapt en weer voor straf harder werken en zonder eten naar bed. Gevolg is dat je systeem een houding aan gaat nemen van: vast houden, want je weet nooit wanneer je weer wat krijgt.
    In mijn normale eetpatroon eet ik 3 keer per dag, nooit tussendoortjes. Maaltijd is iets minder zodat ik fruit na eet om het aan te vullen. Heb de maaltijden al gehalveerd. Maar nu blijft het weer steken, ik zit er niet mee, het is zoals het is. En ik ben blij dat ik meer kan bewegen dan een tijd geleden, en deze maand is wat mij betreft alles toegestaan. En vuurwerk is voor het nieuwe jaar, als iedereen voor slampampus ligt dan ga ik los, zonder brand, knallen of overlast, hooguit een kirretje.

Geef een reactie

