Geen prins

Zoals je weet ben ik weer bij HteD. Dat is geen vakantie als je dat soms denkt!
En al neem ik nog zoveel hobby materiaal mee, ik kom nergens aan toe.
De wekker rinkelt iedere ochtend om 7.30 en het kost me vreselijke moeite dan op te staan, dat gerinkel bezorgt me ochtendhumeur.
2016-11-30-bij-hted-1-wekker

Snel aankleden en naar beneden. Eerst maar koffie malen zodat het kan pruttelen terwijl ik de krant haal uit de brievenbus aan de straat.
2016-11-30-bij-hted-2-koffiemolen

Brood voor mezelf smeren en pap koken voor HteD, die ik dan uit bed haal door hem eerst flink heen en weer te schudden en dan te roepen: “wakker worden, tijd voor je ontbijt.”
“Mm brom brom… ga weg”, mompelt hij en draait zich om waarna het ritueel weer opnieuw begint. Net zolang tot hij de smoor in heeft en net als ik ook ochtendhumeurig is.
In stilte ontbijten we, ieder aan een eigen tafel; hij in de keuken ik in de kamer.
Dat is het enige rustpuntje op de dag want er ligt veel werk te wachten.
Al zijn overhemden hangen aan de lijn om gestreken te worden, door mij dus.
2016-11-30-bij-hted-3-strijkijzer

En dan snel boerenkool uit de tuin te halen voor het middagmaal. Eiwitrijke insecten als vleesvervangers groeien aan de bladeren zodat ik het vandaag makkelijk heb en geen worst hoef te kopen.
2016-11-30-bij-hted-4-boerenkool

Na het eten is er de afwas, en een stapel verstelgoed, zijn nieuwe broeken zijn veel te lang en hier en daar is een overhemd te ruim geworden dat ik moet innemen.
Al werkend denk ik aan mijn eigen leuke naaiwerkjes in de tas die waarschijnlijk ook dit keer ongeopend blijft.
Had ik maar een opleiding moeten volgen dan had ik nu een interessante baan en hoefde ik hier niet te zijn.
2016-11-30-bij-hted-5-opleiding

Als hij even zit te dutten vlucht ik naar de keuken om stiekem te bellen, al weet ik nog niet met wie, misschien de huisarts, omdat ik hier zo onderhand overwerkt raak.
2016-11-30-bij-hted-6-telefoon1

Maar ik heb geen idee hoe dit ding werkt, waar zitten de nummers nou?
Misschien moet er eerst geld in het potje, maar dat heb ik niet.
2016-11-30-bij-hted-7-telefoonpot

Dan maar de gewone telefoon, ik moet klagen!
2016-11-30-bij-hted-8-telefoon2

“Dokter…” begin ik, maar weet alleen maar te verzinnen dat ik een bloedneus heb en dat is niet gevaarlijk zegt hij geruststellend, daar kun je prima je werk om doen.

HteD heeft echt niet met me te doen, zelfs geen bloemetje kan er af.
2016-11-30-bij-hted-9-bloem

Hij is beslist geen prins op het witte paard.
2016-11-30-bij-hted-10-geen-prins

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met . Maak dit favoriet permalink.

10 reacties op Geen prins

  1. Rebbeltje zegt:

    Wat een prachtige nostalgische foto’s
    En die prins op het witte paard, blijven zoeken dan…

  2. Wat een leuk beeldverhaal. Tijdreizen is dus toch mogelijk 🙂

  3. Rob Alberts zegt:

    Dit is natuurlijk een blog uit oude en vervlogen tijden.

    Nu zit je vast op een Tropisch eiland met jouw mooie en rijke prins.
    Maar daar lezen wij nooit iets van ……

    Vriendelijke groet,

  4. Appelvrouw zegt:

    – Rebbeltje,
    🙂

    – Henk J,
    Zolang we een mooi hoofd hebben, en een huis met museumstukken komen we een heel eind.

    – Rob,
    Nou op een Tropisch eiland zul je mij nooit vrijwillig vinden, wel ergens waar nog ijs te vinden is, waar je een wollen trui en muts op moet, daar hou ik van.
    En inderdaad: als ik daar ben, dan lees je daar nooit over 🙂 Ik wil anderen niet de ogen uitsteken.

  5. Lehti Paul zegt:

    Overwerkt of niet…. mij bezorgde je in ieder geval een brede glimlach die er vast de rest van de dag blijft zitten.

  6. HteD zegt:

    Wat een ondankbaarheid , voel me er ziek van . Geen woord over alle inspanningen om appeltje aangename dagen te bezorgen . Thee serveren , koekjes erbij leggen ,ijsjes serveren , naaimachine klaarzetten , snoepjes halen , fiets vervoeren , eierboer bezoeken , veel boodschappen halen , ik noem maar enkele . Ben twee kilo lichter geworden door al dat geren .
    Die zitten nu op een andere plaats , het is te raden waar .

  7. Appelvrouw zegt:

    Lehti Paul,
    Dat is mooi om te lezen 🙂

  8. Appelvrouw zegt:

    HteD,
    Het zou te mooi zijn om de onkruidblaadjes overgoten met heet water thee te noemen.

    Jij verloor 2 kilo en ik won ze, ‘zakdoekje leggen’ idee.
    Ofwel: we renden om elkaar heen.

  9. EJW zegt:

    Leuk blog. De foto’s wekken nostalgie bij me op. Ik heb nog een oude telefoon staan maar dat is een jonkie vergeleken met die van jou.

  10. Appelvrouw zegt:

    EJW,
    Deze telefoons zijn ook wel héél oud! Ik ben er een beetje verliefd op, vooral die 2e. Nou ja, verliefd… ik vind hem prachtig.

Geef een reactie

