Kijken in de mist (uit in eigen land)

Mij krijgen ze nog niet thuis.

Heerlijk op de koele ochtend naar buiten op de stroomlozefiets die ik hier op mijn logeeradres heb staan. Momenteel geschikt voor afstandjes van pakweg 5 km. Ik klaag niet.
2016-11-26-mist-drenthe-fiets

Ik laat wat plaatjes zien van wat ik zoal tegenkwam hier in het mooie Drenthe.

2016-11-26-mist-drenthe1

2016-11-26-mist-drenthe2

2016-11-26-mist-drenthe3

Dit bericht werd geplaatst in Uit in Eigen Land en getagged met , , , , . Maak dit favoriet permalink.

11 reacties op Kijken in de mist (uit in eigen land)

  1. wokkesplak zegt:

    As er mar stream is…..

  2. bentenge zegt:

    Zijn er giraffen in Drenthe ?

  3. wokkesplak zegt:

    Wol waarm oanklaaie fansels….

  4. Appelvrouw zegt:

    – Wokke,
    Hier fiets ik op eigen stroom.
    En het was inderdaad nodig me warm aan te kleden. Een voordeel van de kou: de opkomende bloedneus werd direct dichtgevroren.

    – Bentenge,
    1 staat hier al jaren op dezelfde plek, meer heb ik nog niet gezien, vermoedelijk uit de voormalige dierentuin in Emmen ontsnapt en wilde hij niet naar het nieuwe “Wild lands”.

  5. Rebbeltje zegt:

    Ha die ijzeren dieren verrijzen overal…maar best leuk toch?
    Een paar x 5 km zijn er ook heel wat.
    En eigen stroom is duidelijk beter volgens mij…
    Fijn weekend

  6. Blewbird zegt:

    Prachtig! Drenthe de minst ontgonnen provincie wat mij betreft. Ik kom er hoogstens doorheen op weg naar een eiland. Er zijn daar wel plekken die ik graag wil zien. Komt goed als er weer een beetje rust in mijn leven is. De fiets, een zelftrapper? -Stoer!

  7. EJW zegt:

    De plaatjes zijn mooi en de fiets mag er ook zijn.

  8. Het was anders knap koud gistermorgen, weet ik uit ondervinding. De giraf is een mooi foto-object in het landschap, en des te meer in de mist

  9. Appelvrouw zegt:

    – Rebbeltje
    Ik weet niets van ijzeren dieren, en of deze giraffe van ijzer betwijfel ik, want dat gaat toch roesten?
    Googelen:
    De Giraf is 17 meter hoog, weegt 17 ton, bestaat uit 12 ton staal en 5 ton hout. Zijn poten zijn 6,50 meter hoog en de lengte van de nek en kop zijn samen 8 meter. Het hout waarmee de stalen constructie is bekleed is Western Red Cedar hout, dit is erg duurzaam en onderhoudsarm.

    Eigen stroom is de beste. Laatste tijd gaat het aardig goed op eigen kracht.
    Hopelijk blijft dat zo, ik moet oppassen niet over de grens te gaan, altijd de rem er op zodat ik iedere dag een eindje kan. Anders belast ik mijn heupen en kan ik maar een maand niks. Maar valt niet mee om consequent te vroeg te stoppen. Nu zit ik op het randje van overbelasting, dus ga ik er een dag niet op uit.

    – Blewbird,
    Lekker. Ik kan je Bargerveen aanraden, daar kun je prachtig wandelen in alle rust.
    Voordeel van een minder “mooie” dag is dat je er als enige bent. In hoogseizoen moet je dan de “onbegaanbare” paden kiezen daar komt ook zelden iemand, je kunt er mij wel treffen 🙂 Maar verder heb ik er nog nooit iemand gezien.

    Een zelftrapper is fijn, ik doe het sinds een paar maanden weer en hoop dat dat zo blijft.
    Het is heerlijk je eigen energie te gebruiken en te voelen dat je lichaam wat doet.
    Maar grotere afstanden, boven de 8, dan moet ik wel de E-fiets, die heb ik nu niet bij me dus kan ik niet ver weg.

    – EJW,
    Fiets is een Duitse, wel een beetje minder sterk, maar voor hier, als extraatje, een goede uitkomst
    Toen ik hem via marktplaats kocht had ik niet verwacht er nog zoveel op te fietsen.
    Ik zocht een goedkope fiets, heb toen nog wat onderhandeld waardoor ie echt goedkoop was.
    Nu kan ik eenvoudig naar de winkel en kleine ommetjes maken.
    Het is vreselijk om ergens zonder fiets te zijn.

    – Henk J,
    Misschien was jij wel vroeger buiten, ik was er pas om ca 10.30 en ik kan altijd goed tegen de kou. Vind dat heerlijk. Wat ik wel mooi vond bij die giraf waren al die vogels erbij.
    Ik ben benieuwd of jij ook een foto van die giraf hebt.

  10. Nee. Ik weet zelf niet waar het object precies staat maar met wat zoekactie op www zo gevonden

  11. Appelvrouw zegt:

    Henk, 3 km (of minder) bij mij, hier in Drenthe, vandaan 🙂
    Ik ben erg benieuwd wat jij van hem maken kunt. Er huizen veel kraaien in, in het voorjaar hebben ze er hun nesten.

Geef een reactie

