Hè hè, dat was lekker!

Toen ik een tweede minisnicker in mijn mond stak ging de bel.
Daar stonden schattige kindertjes met een suikerbiet in de hand.
Ze begonnen meteen te zingen.
Sint maarten, sint maarten, de koeien…
En ze reikten me hun plastic zakken toe.
Ik keek erin.
Allemaal snoep!
Hm… wat zal ik nemen?
Toen ik mijn hand in de zak wou doen trok het meisje haar zak terug.
En de andere zakken werden ook snel teruggetrokken maar ik kon nog net bij één een chocotoffee uit de tas grissen.
“Nou, zing nog maar door hoor, het is prachtig”, moedigde ik ze nog aan maar ze liepen weg.
“Jullie mogen best vaker komen.”
Ik keek ze na terwijl ik het chocotoffeetje uit de verpakking haalde.
Wat een lieve kindertjes toch.
Een moeder kwam naar me toe.
Ze was boos.
Hoe kon ik die kinderen nou zo behandelen!
Het was toch Sint Maarten en dan geef je die kinderen wat snoep.
“Nóg meer snoep?” antwoordde ik rustig op mijn chocotoffee kauwend, terwijl ik er aan dacht dat er nog 5 minisnicker waren. Ik kon me niet voorstellen dat ik die zou weggeven!
Maar het ging niet om de hoeveelheid, ging de moeder verder.
“Nou mevrouw, ‘t is hier de voedselbank niet!” zei ik boos met volle mond, smeet de deur dicht, en nestelde me op de bank met de laatste minisnickers.
Hehe, dat was lekker.

(eerder geplaatst op 11-11 van een ander jaar)

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

14 reacties op Hè hè, dat was lekker!

  1. kleinborkel zegt:

    ‘Jullie mogen best vaker komen.’ Hij is weer onbetaalbaar, Appelvrouw. 😀

  2. reinejragolo zegt:

    Als je beetje in stijl wilt blijven hang je gevel vol met koeken en maak je een kooi in de achtertuin.

  3. Rebbeltje zegt:

    Met big smile gelezen…
    Hier komen ze niet aan de deur en das maar goed ook want lust die chocotoffs ook wel haha…slaap wel

  4. Ook voor mijn deur was het weer raak. Lege zakken en snotterende kinderen 🙂 Ook de batterijen uit hun lantaarntjes komen goed van pas 🙂

  5. HteD zegt:

    goed gedaan ..snoep is toch niet goed voor ( hang ) buik kindertjes

  6. bentenge zegt:

    whoehahaha. Zalig stukje.

  7. Skippy zegt:

    Is het niet een soort van bedelen?
    Kunnen we dit ook mooi afschaffen.
    Het oer Hollandse sinterklaasfeest hebben ze al bijna naar de mallemoer.
    Vast mensen die in het kabinet zitten dat vroeger geen lekkertjes waren en nu de boel hier gaan verzieken.

    Maar jij een lekkere zachte toffee.

  8. Appelvrouw zegt:

    – Kleinborkel,
    🙂

    – Reine,
    Ohja, goed idee, en dan mijn kikkerbillen tonen.

    – Rebbeltje,
    dankjewel 🙂

    – Henk J,
    Lege zakken? Heb jij ze leeggeroofd of hoopten ze dat jij ze helemaal zou vullen?
    Hah… batterijen, dat is nog beter dan de kaarsjes in papieren lampionnetjes.

    – HteD,
    Suikergoed geven is ook een vorm van mishandeling, liever dat ik een hangbuikje heb dan de jonge kinderen.

    – Bentenge,
    Koekje d’r bij?

    – Skippy,
    De roe moet weer terugkomen! Daar ben ik voorstander van.

  9. kitty vromen (schoenmakers) zegt:

    hoe gaat het Appelvrouw? allang niets meer gehoord/gezien van elkaar!

  10. Jokezelf zegt:

    Hahahahaha!!! Geweldig.

  11. EJW zegt:

    Geweldige vondst zoals je de zaak omkeert. Met plezier gelezen. Ik ken St Maarten wel toen dochter nog klein was. Hier tegenwoordig horen of merken we er niets meer van.

  12. ezeldenken zegt:

    Prachtig verhaal. Hard gelachen.

  13. Appelvrouw zegt:

    – Kitty,
    Het gaat goed, dankje. Je bent niet meer actief op het blog en dan verlies ik mensen uit het oog.
    En als ze naar elders vertrekken, ga ik ze niet volgen 🙂 Ik ben dol op de rust van deze plek.

    – Verhaallichtjes, Joke, EJW en Ezeldenken Burro,
    🙂

Geef een reactie

