Wat zeggen bloemen over je?

Niet dat ik weet of bloemen iets over je zeggen maar ik kreeg de opdracht van ManB om bloemen te kopen voor zijn moeder, ohja dat is mijn schoonmoeder.

Nou hou ik echt niet van bloemen, vind ze belachelijk duur en na een week staan er een paar zielige dode bloemen te stinken in een vaas.

Zo kwam ik bij de praxis omdat ik toch verf moest kopen en kijk, dit kocht ik. Toch veel mooier dan een stom bosje bloemen?  Zoiets zou ik ook wel willen krijgen.   In de aanbieding, 11.95.

Maar dat is natuurlijk geen goede maatstaf voor schoonmoeders en andere vrouwen.

bloemen-1 Want zie, ManB appte terug: mooi hoor maar wil je nog een bos bloemen kopen?

Zucht. Tussen de verfstreken door sjeesde ik naar lewenborg naar de bloemist. “Mevrouw,  help me, ik weet niets van bloemen, en toch moet ik ze kopen.”

De mevrouw kijkt me verontwaardigd aan, of ik verbeeld het me. Hoe is het mogelijk, zal ze wel denken, een vrouw die niet van bloemen houdt, daar is wat mis mee.

Dit dan maar, dat heeft voor mij mooie kleuren. Kost maar 19,95!  Mooier kan het niet worden. Alleen, hoe neem je zo’n bos bloemen mee op de fiets in de regen?

bloemen-2

 

 

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

12 reacties op Wat zeggen bloemen over je?

  1. kleinborkel zegt:

    Hèhè, even de tranen van het lachen weg moeten vegen. Maar je bent er toch uit gekomen.

  2. Katja zegt:

    Ik denk dat schoonmoeder de mand prachtig vind…….

  3. Rob Alberts zegt:

    Dat mandje vind ik veel leuker …..

  4. Hahaaaaaa wat te denken van een bosje snijbloemen van de Aldi voor 3.95 euro 🙂

  5. Rebbeltje zegt:

    Nu hier een bloemenliefhebber en zou het nooit een stom bosje noemen.
    Maar 20 euries voor die paar bloemen zou ik veel vinden.
    Na mijn verjaardag geniet ik van vele bossen overal in de kamer en ja je moet ze wel blijven verzorgen wil je er lang van genieten.
    Groetjes…zou met beide blij zijn hoor 😉

  6. reinejragolo zegt:

    Een echte man laat dat gewoon aan z’n vrouw over.

  7. Appelvrouw zegt:

    – Kleinborkel,
    ik moest wel slagen want het was in opdracht van fam. in Indonesië.
    Wil je nog harder lachen? er was Friese koek bij de koffie.
    Er zijn een paar dingen die ik echt vies vind, en een van die dingen is Friese koek, gatsi!

    – Katja,
    Nou eerst hebben we de planten in een vaas gezet en daar was ze heel blij mee, leek het.
    Toen dat klaar was pakte ze de mand en vond die veel te mooi om buiten te zetten.
    Geloof niet dat ze echt voorkeur heeft, leek met allebei wel blij.

    – Rob,
    Ik ook!

    – Henk,
    Aldi bloemen? Ik kom gemiddeld een keer per jaar bij de aldi en heb nog nooit bloemen gezien, alleen in de folder.
    Maar je gaat een mevrouw van 84 niet opzadelen met een aldibosje.
    Wel heb ik bewust een dure bus gekozen, uit protest.
    Maar dat werkt nooit, want hij lachte er alleen maar om.

    – Rebbeltje,
    Kan me niks voorstellen dat mensen blij worden van dode bloemen, want vanaf het moment dat ze afgesneden worden zijn ze dood.
    Bloemen in de tuin vindt ik wel mooi, maar niet in een vaasje.
    Ik heb zelden bloemen gekregen in mijn leven gelukkig.

    – Reine,
    Och… dan heeft ManB een slechte vrouw.

  8. EJW zegt:

    Ik koop nooit bloemen, ze staan te kort en zijn duur. Wel ik heb ik een paar kunstbossen staan, niet van echt te onderscheiden en ze hoeven geen water. En inderdaad is het zo dat bijna alle vrouwen van bloemen houden. Ik koop ze dus wel voor vrouwen als ik daar op visite ga.

  9. Appelvrouw zegt:

    EJW,
    Ik heb ook een paar kunstbloemen, heel handig, je stopt ze eens per jaar in de wasmachine 🙂
    Wat aardig van je om wel bloemen voor vrouwen te kopen.
    Toen vriendin van me eens een bosje bloemen, jou ja, echt wel een mooi boeket, voor me meebracht had ik geen vaas (nog altijd niet).

  10. safealove zegt:

    Heerlijk! Ik ben blij te lezen dat ik niet de enige ben die niet van bloemen hou.. en ja, gewoon om dat wat je schrijft: na een week staan er van die zielige sprietjes te stinken.. 😏
    Leuk stukje! Dat eerste bloemenmandje was toch ook prima?!

  11. Appelvrouw zegt:

    Safealove,
    Dat eerste mandje was ook prima, maar het boeket werd ook erg gewaardeerd.

Geef een reactie

