Daar gaat ie weer!

Eens per maand krijg ik de zenuwen, dan sta ik zowat te trillen op mijn benen, mijn handen beven, de bloeddruk stijgt tot zeker 140/85 en mijn hart wil er het liefst mee ophouden.
Deze maand is het nog erger.
Met koude handen maak ik de verpakking open.
Het is de laatste, ik moet er voorzichtig mee zijn, 112 euro kost zo’n spuit vol.
Vorige maand was ik 10 dagen te laat en toen deed ik nogal wild, alsof mijn lijf een dartbord was waardoor er een flinke blauwe plek ontstond.
Maar nu doe ik het voorzichtig.
Drukker tot halverwege de stoppers en dan rustig schudden tot alle poeder is opgelost.
De plek op mijn buik ontsmet en dan druk ik de naald er in.
Het is de 24e spuit, met 3 pauzes van een half jaar, en toch ben ik er nog niet aan gewend, iedere keer griezel ik van die naald die ik zo’n 3 cm mijn buik insteek. Daar moet ik niet bij nadenken maar drukken, rustig aan tot alle vloeistof me weer een maand verlost van de maandelijkse ongemakken.
Als ik de naald er weer uittrek volgt er een minuscuul drupje bloed en liefdevol leg ik er mijn vinger op.
Geen bloed!
Ik ben de gelukkige die alleen maar de fijne bijwerkingen heeft van Lucrin, vandaar de naam GELUKSSPUITJE.  Behalve dan bij het voorbereiden en inbrengen.

 

lucrin

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

8 reacties op Daar gaat ie weer!

  1. Rebbeltje zegt:

    Als het je helpt dan is het idd een geluks spuitje 😉

  2. safealove zegt:

    Sowieso dapper dat je jezelf durft te injecteren! 👍

  3. Enkel de foto van het spuitje bezorgt menigeen reeds de kouwe rillingen.

  4. Appelvrouw zegt:

    – Rebbeltje, het helpt.

    – Safealove,
    Anders moet ik iedere keer een afspraak met dokterspraktijk maken en daar naar toe, vind ik veel te veel gedoe, en het kost 10 euro als de assistente het doet, valt niet onder eigen risico maar ik kan het zelf ook prima.

    – Henk J,
    Ik kijk ook als er bloed uit mijn arm gehaald wordt en toch vind ik dat ook afschrikwekkend.
    Maar dit spuitje vind ik zelf enger om te zien want het heeft een veel dikkere en langere naald. Het was van Vroems.

  5. Rob Alberts zegt:

    Ik zou toch liever gewoon en pilletje willen slikken …..

    Vriendelijke groet,

  6. Appelvrouw zegt:

    Rob, Hm, ik niet, vind dit wel praktischer.

  7. EJW zegt:

    Heb ook je link bekeken. Heb wel eens van dit medicijn gehoord maar nu weet ik er meer van. Jezelf injecteren lijkt me geen pretje, maar als je eenmaal dat geluksgevoel hebt ben je dat gauw vergeten.

  8. Appelvrouw zegt:

    EJW, het is vooral je manier van denken en de keuze, naar de doktersassistente gaan moet ik plannen. Nu kan ik zelf bepalen wanneer ik het doe, en als ik op vrijdag geen zin heb dan kan het ook nog op zondag. Het is geen pretje, maar het doet helemaal geen pijn, zelfs geen klein beetje. Het is meer het idee van de voorbereiding: doe ik het wel goed.

Geef een reactie

