Ik ben uitgenaaid.

Weer een pop aangekleed!
Drie maanden geleden zat ik met twee buurtgenoten om de tafel, kratten vol lappen stof uitgestald en zij maar kiezen.
Al snel maakte ik het pakje voor de donkere pop.
Daarna de zomer geen naaizin gehad.
De blonde vorige week aangekleed.
Soms is het heerlijk om bakkenvol stofjes te bezitten en daar eens iets van kwijt te kunnen.
Jammer dat er in tussenliggende tijd geen interactie met de buurtgenoten was zodat ik het voornamelijk op “eigen stimulans” moest doen.
Op deze manier doe ik dat ook niet weer want dat voelt een beetje als strafwerk, ook al hebben zij het als moeder verschrikkelijk druk met hun levende popjes.
Wel ben ik tevreden over het resultaat. En ook zeker over het enthousiasme van de dames.
Maar ik zeg je alvast dat ik het niet weer doe, de poppen zijn aangekleed, en nog een extra setje voor een kleinere pop erbij.
Ik ben uitgenaaid.

mar-pop

su-pop

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized, Zelfmaak mode en getagged met . Maak dit favoriet permalink.

11 reacties op Ik ben uitgenaaid.

  1. bentenge zegt:

    Ze zijn wel prachtig.

  2. Rob Alberts zegt:

    Jammer

    Vriendelijke groet,

  3. Appelvrouw zegt:

    – Bentenge, vind ik ook πŸ™‚

    – Rob,
    Alleen voor anderen, voor mezelf ga ik gestaag door. En ook voor vriendin in Friesland. Maar eerst moet ik een winterbroek voor mezelf maken en dat duurt wel wat langer dan een poppenpakje.

  4. kleinborkel zegt:

    Heel fraai, heel knap. (vind ik aldoor al van die kleertjes die jouw poppen aan hebben).

  5. Jokezelf zegt:

    Ze zijn wel heel schattig geworden. Vakwerk hoor!

  6. kitty vromen (schoenmakers) zegt:

    Mooi gedaan! Knap dat het zo goed past πŸ™‚

  7. Rebbeltje zegt:

    Zo heb ik eens voor onze 3 meiden jurkjes geknipt
    Patroon getekend en 3 tegelijk was teveel daarna nooit meer gedaan…naaien
    Maar ze zien er weer netjes uit je poppen.

  8. Appelvrouw zegt:

    -Kleinborkel,
    Echt knap is het niet hoor, snel klaar, en makkelijk af te werken, vergeleken bij barbiekleertjes, dat vind ik meestal moeilijker heel netjes af te werken.

    – Joke,
    Schattig zijn ze zeker.
    Maar gelukkig zijn deze poppen weer naar hun eigen huis.

    – Kitty,
    Beetje elastiek in de taille doet wonderen.

    – Rebbeltje,
    Toch dapper dat je het eens hebt geprobeerd.
    Het kan niet uit om zelf kleren te naaien voor je kinderen, daarvoor zijn kleren te goedkoop (hoe zou dat nou komen).

  9. reinejragolo zegt:

    Het kan je overkomen.
    Nadat ik aceremmers ben gaan slikken gaat dit genoegen ook aan mij voorbij.

  10. Appelvrouw zegt:

    Reine, Het leven is een stuk fijner zonder die naaidrang. Vind ik.

  11. safealove zegt:

    Ziet er geweldig uit! Mijn handen jeuken nu om ook weer poppenkleertjes te maken.. πŸ˜€

Geef een reactie

