cirkel vol steentjes

Nog even op de fiets want voor je het weet verlang je terug naar de zomer.
De slaapgekte is af en toe weg en dan moet ik alles aangrijpen, dus ook mijn fiets, vooral die zonder elektra want dat is echt zo verrukkelijk.

(omdat ik geen camera bij me had zijn het telefoonfoto’s geworden, niet gek voor als je alleen maar je dagboekroute wilt laten zien. Alleen de 2 foto’s van de esdoorn en het kunstwerk zijn van eerder met een camera)
2016-09-15-een-fietstochtje-kardinge-1

Natuurlijk is Kardinge de beste optie voor mijn “gewone” fiets. En Kardinge biedt zoveel moois, als je maar niet te snel rijdt.
2016-09-15-een-fietstochtje-kardinge-2-dikke-wilg

Het biedt onder andere schaduwweggetjes.
2016-09-15-een-fietstochtje-kardinge-3

Of ze nou kronkelig zijn of recht, er is wel wat schaduw.
2016-09-15-een-fietstochtje-kardinge-4-kronkel-schaduwpad

2016-09-15-een-fietstochtje-kardinge-5-bruggetje

In de bocht een prachtig bankje waar ik anders graag even om me heen kijk maar dit keer fiets ik verder.
2016-09-15-een-fietstochtje-kardinge-6-bankje

En zo kom ik bij het bevrijdingsbos in Noorddijk, dat grenst aan Kardinge.
2016-09-15-een-fietstochtje-kardinge-7-maple-leaf-bord

Daar is een esdoorblad (Maple leaf) in een cirkel.
Het blad is het Canadese symbool, het heet hier niet voor niets het bevrijdingsbos.
Daar ga ik verder niet op in, internet weet genoeg te vertellen voor degene die interesse heeft.
2016-09-15-een-fietstochtje-kardinge-8-maple-leaf-kring

Maar eerder stond er op diezelfde plek een mooie esdoorn met een bankje rondom, daar kon je lekker rusten en wat drinken of eten of niks doen of een praatje maken, want er kwamen wel meer mensen “rusten”.
Waarom die mooie boom met bank plaats heeft moeten maken voor iets afstandelijks als een steentjescirkel is mij niet bekend.
Zie hoe mooi die esdoorn er bij stond! Wat verlang ik naar dat bankje!
2016-09-15-een-fietstochtje-kardinge-9-esdoorn

Uiteraard is er ook nog kunst te bewonderen; het Maple leaf.
2016-09-15-een-fietstochtje-kardinge-10-maple-leaf

Ik heb mijn rondje weer gehad, hang het zonnescherm aan de lijn voordat de zon mijn schaduwplekje heeft bereikt, en ga slapen in de stoel, dromend van een hete zomer.
2016-09-15-een-fietstochtje-kardinge-11-zonnescherm

Dit bericht werd geplaatst in Uit in Eigen Land en getagged met , , , . Maak dit favoriet permalink.

6 reacties op cirkel vol steentjes

  1. Rebbeltje zegt:

    Mooie route met genoeg rustplekken 😉

  2. Aad Verbaast zegt:

    Jeetje,nu ik dit zie had ik maar al te graag met je mee gefietst!
    En samen met je op die fraaie bankjes gezeten natuurlijk.

  3. Die boom op foto 2 is blijkbaar dol op vertakken. De fiets geeft een mooie referentie voor de grootte van deze boom

  4. Appelvrouw zegt:

    – Rebbeltje,
    Dit deel van Kardinge is ook het rustigst, en daar hou ik van, andere deel barst van de honden, en bij honden zijn altijd mensen.

    – Aad,
    Daar zou ik ook van genoten hebben bij de gedachte dat we verder hadden kunnen gaan moet het uitdiepen van jouw sportmissers
    gezeten op het verwijderde bankje onder de dikke wilg, of die onder de verwijderde esdoorn.
    Nu blijft er niets anders over dan je blog te lezen en te verwonderen (over zoveel bijzondere reacties en inventieve mensen).
    Ik spam even hoor:
    https://aadverbaast.wordpress.com/2016/08/08/de-sporten-die-ik-nog-mis-in-rio-2016

    Henk J,
    Die boom is ca 200 jaar oud, of hij vertakt is, of dat er allemaal jonge entjes bij elkaar stonden en in elkaar wrongen dat weet ik niet, maar tot heel ver naar beneden zie dat het niet een dikke stam is.
    Fiets had ik daar inderdaad bewust gestald.

  5. EJW zegt:

    Ik geniet van je foto’s die een goede indruk van het Gronings landschap geven. Behalve de laatste die een indruk geven van je wasgoed en het terras. Zien we ook eens waar je zit als je thuis bent

  6. Appelvrouw zegt:

    EJW, Dat is geen wasgoed, de parasol geeft weinig schaduw en toen besloot ik de droogmolen in de parasolpoot te zetten en een laken als zonnescherm op te hangen. Aan de andere kant van het huis heb ik ook een groot terras, daar hangt de waslijn maar daar is veel te veel zon.

Geef een reactie

