Het (is) weer (zover)

Mijn kin valt regelmatig op mijn borst. Ik schrik van de rek in mijn nek en zet mijn hoofd weer recht op.
Wakker blijven want ik zit op het terras in de schaduw achter het huis.
Maar even later valt mijn kin weer, het is sterker dan ik wil.
Onderuitgezakt en de tuinstoel iets achterover, met mijn benen op een andere stoel is het te doen.

2016-09-10-slaap
Overweldigd door een krachtig genotsgevoel in mijn hoofd vlak voor ik in slaap val wil ik langer beleven, alsof je beginnend high bent en wilt weten wat er nog meer voor lekkers in je hoofd kan gebeuren.
Ik beleef het maar heel eventjes.
Geen idee hoelang ik dan slaap als ik me weer bewust ben van dat mijn mond een eindje open staat.
Zou ik gesnurkt hebben?
Voor ik verder kan denken zit ik alweer in dat in-slaapval-stadium.
Spierschokjes houden me wakker, ik wil trappelen en slaan met mijn armen omdat die schokjes me sturen.
Het gaat niet, ik moet naar bed en sta op.
De wereld draait, alles is dubbel en onscherp.
Zwalkend probeer ik de voordeur te bereiken terwijl die spierschokjes maar door blijven gaan. Ik weet zeker als ik mijn ogen dichtdoe de slaap me op de grond gooit.
Wankelend sta ik tegen de muur en probeer mijn spieren onder controle te houden, hopend dat ik niet dwars door de mooie hordeur val.

Mijn buren kunnen me wel vaker zo zien, weet zeker dat ze denken dat ik dronken ben.
Als ik nu op de grond zou vallen zou niemand me komen helpen want wie wil een dronken vrouw overeind helpen.
De trap durf ik niet op, volgens mij ga ik vallen, mijn lichaam wil ook niet, alles slaapt al.
Ik haal nog net de bank en ben al weg voor ik lig en slaap overal doorheen.

En dit heb ik dus al dagen, slaapdronken door de warmte.
Maar volgens de beschrijving van slaapdronkenheid heb ik dat niet maar zo noem ik het omdat je geen grip meer hebt. Het is ook vergelijkbaar met toen ik 35 jaar geleden space-cake had gegeten.

.2016-09-10-slaapgif

Je verliest de hele dag door alle grip en valt in slaap.
Een terugkerend verschijnsel. En daarom heb ik de pest aan te warm weer.

 

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

8 reacties op Het (is) weer (zover)

  1. Rob Alberts zegt:

    Met spacecake moet je toch makkelijk de trap op zweven ….

    Wakkere groet,

  2. Appelvrouw zegt:

    Rob, vast en zeker, maar dat heb ik niet in huis, zou zelfs niet weten waar je die space moet kopen om een cake te bakken. En ik zou het ook nooit meer willen. Sommige dingen zijn spannend als je jong bent, overigens wist ik niet van te voren dat het in die cake zat en at 2 plakjes. Akelig hoor om je zo dizzie te voelen. Ik kan ook niet tegen alcohol, laat mij maar lekker puur genieten.

  3. Rebbeltje zegt:

    Zelf geniet ik van het zomers weertje…
    Spacecake haha
    Slaap wel

  4. Lehti Paul zegt:

    Ik hou van de zomer en van warmte. Maar moet eerlijk toegeven dat ik vandaag al meerdere keren ben ingestort van vermoeidheid.

  5. Tjaaa en ik maar werken in het zweet des aanschijns, terwijl jij meer dan voldoende energie hebt om te klagen over de warmte πŸ™‚

  6. Appelvrouw zegt:

    – Rebbeltje,
    Volgens mij is spacecake helemaal uit de mode.

    – Lehti Paul,
    Zat je ergens op een dak? Er zijn weinig koele ruimtes als je moest werken denk ik.

    – Henk J,
    LOL
    Het is dat ik jouw vak niet versta anders zou ik heus wel een week willen ruilen, dan mag jij lekker last van slaap hebben. Ik klaagde niet over de warmte maar over de slaap πŸ™‚

  7. EJW zegt:

    Die hitte is voor veel mensen een crime, Ikzelf kan goed tegen warmte en hitte kan ik ook redelijk doorstaan maar ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die er totaal niet tegen kunnen. Een kennisje van mij moet met handdoeken aan de slag om een beetje droog te blijven

  8. Appelvrouw zegt:

    EJW, eerder probeerde ik te begrijpen hoe het kwam dat er met deze warmte ouderen overlijden.
    Nu snap ik het wel. Naast uitdroging heb je ook minder zuurstof.
    Als ik niet chronisch moe was kon ik ook wel beter tegen warmte. Eerder kon het me niet schelen, spitte ik desnoods de tuin nog om.

    Ik dacht even dat dat kennissje met natte handdoeken in de weer ging om koel te blijven maar die loopt leeg begrijp ik.

Geef een reactie

