dacht je dat?

Dacht je dat ik vakantie had bij HteD?
Op mijn platte achterste zitten met mijn voeten op een andere stoel?
Niks doen en bruin worden van de Drentse zon? Uitstapjes naar Bargerveen, IJstijdpad en Oosterbos? Gezellige praatjes met medegasten, eten opgediend krijgen, kroketten eten bij Prinsen, naar de sauna.
Dacht je soms dat ik zo’n vakantie had?
Nou vergeet het maar.
Over de bieten, andijvie, rabare, courgettes, pastinaak en komkommer zeg ik niets.
2016-09-9-courgette

2016-09-9-komkommer

Als assepoester moest ik bonen sorteren op kleur groen en geel.
Om de gele daarna streng na streng aaneen te rijgen, om droge bonen te kweken.
2016-09-9-geregen-bonen

Je zult nu wel begrijpen dat ik thuis nog wel een week moet bijkomen van deze vakantie.
Op een luie stoel met mijn voeten op een andere, vergiet vol groene bonen gaat het werk ook thuis door.
Punt na punt.2016-09-9-bonen

Dit bericht werd geplaatst in Eten en getagged met . Maak dit favoriet permalink.

11 reacties op dacht je dat?

  1. Rebbeltje zegt:

    Niks mooier dan eigen oogst verwerken toch?
    Komkommertjes zien er niet echt gezond uit…
    Fijn weekend

  2. Lehti Paul zegt:

    Als ik naar beneden kijk zie ik……
    ook een wit rokje met zwarte balletjes,
    Als ik al iets denk, dan denk ik, dat ik dat leuk vind. ๐Ÿ™‚

    Verder oogst ik tomaten en courgette ipv bonen. Ruilen?

  3. wokkesplak zegt:

    In libben as in flie op in seare holle๐Ÿ˜Š It is dy fan herte gunt …..

  4. Appelvrouw zegt:

    – Rebbeltje,
    Nou het moest niet allemaal tegelijk komen, dan was het leuker.

    – Lehti Paul,
    Ik vind het ook leuk, kocht hem ook tijdens de logeerpartij bij de kringloop want ik was niet berekend op zomersweer. En hij staat me echt leuk.

    – Wokke,
    Maar ik heb er wel wat voor gedaan, en verder: heb ik wel een paar goede, je las het goed tussen de regels door . Zelfs mooie weken gehad. Dankje.

  5. Appelvrouw zegt:

    Lehti Paul,

    Over ruilen van groenten: ik heb bevroren bieten, daar wil ik wel een maaltje van ruilen voor een paar tomaten.

  6. EJW zegt:

    Op foto 1 is volgens mij een bevalling te zien van een mij onbekende groente. Op foto 2 ziet de linker courgette eruit als een afgezette groene arm . Foto 3 vind ik-serieus- erg mooi, een waar kunstwerkje. Foto 4 vertederd me, niet de boontjes maar die prachtige voeten van je, ook al zijn ze wat aan de witte kant.

  7. Lehti Paul zegt:

    Bieten? Ja, om maar op! (kun je die invriezen dan?)

  8. Appelvrouw zegt:

    – EJW,
    Die geregen bonenstreng vind ik zelf ook heel erg mooi, vooral met de gladiolen op de achtergrond.
    Foto 1 is de courgette, en foto 2 komkommers die niet meer groeien.
    Ik ben geen zonaanbidder, maar al fietsend wordt mijn gezicht en armen wel wat bruin. Mijn voeten zijn altijd gestoken in nette witte sokjes die komen maar heel zelden in de zon. Ook omdat ik thuis meestal in de schaduw zit buiten. Maar sinds ik mijn eerste geld verdiende kocht ik nieuwe schoenen, brede voorvoet en niet van die smalle pijngevende dingen. Ze hebben sindsdien zoveel mogelijk genoten van schoeisel om niet te vergroeien.

    – Lehti Paul,
    Zodra ik niet meer slaapdronken ben kom ik er aan. Wordt ook wel weer eens tijd dat ik je zie want ik weet niet meer of ik je nog herkennen zal. Doe je een naamplaatje op?
    Bieten kun je gekookt invriezen, worden ze wel wat slapper na ontdooien, want ik vries ze in z’n geheel in. Hou van een biet zo uit het vuistje maar misschien moet ik ze niet de avond van tevoren uit de diepvries halen. Dat moet ik nog even uitvinden.

  9. Rob Alberts zegt:

    Smakelijke groet,

  10. bentenge zegt:

    Punt na punt ๐Ÿ™‚ Yep. Ik heb dit weekend ook boontjes uit de tuin gekuist vooraleer ze te blancheren.

  11. Appelvrouw zegt:

    – Rob, Dankje.

    – Bentenge,
    en dan nog typevingers over?

Geef een reactie

