Oh zalige regen

Ik weet wel dat het ongepast is, je hoort niet te zeggen dat je van de regen houdt. Je moet klagen, en medelijden hebben met iedereen, want regen is geen zegen voor anderen, alleen voor mij. Regen maakt dat ik me niet zo doodop voel, regen maakt me blij, als kind al vond ik het heerlijk om in mijn laarzen door de regen te soppen in de weilanden.

Wat is er mis met regen! Je wilt toch niet in een gebied in de wereld wonen waar droogte heerst?

Regen geeft een heerlijke sensatie op je gezicht. En als het mocht, geen aanstoot gaf, als iedereen het deed, dan kleedde ik me uit en genoot van de soms geselende regen op mijn lichaam. Maar dat hoort niet, dus draag ik een regenpak.

inderegen

 

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

14 reacties op Oh zalige regen

  1. Ik vindt regen ook mooi maar niet om zelfde reden. Fotografisch gezien krijg je bij regen een mooi reflecterend wegdek en heb je vaak diffuus licht. Geeft sfeer aan een foto. Enige probleem is dat camera’s meestal niet van regen houden

  2. Appelvrouw zegt:

    Henk J,
    Eerder heb ik voor een lokale tv omroep regenhoezen genaaid, maar voor mijn eigen camera of die van ManB is het er nooit van gekomen, een plasticzak kan het net eventjes drooghouden.

    Heb je een voorbeeldje? Ik ben benieuwd.

  3. Rebbeltje zegt:

    Van regen houden nu net weer niet, maar heerlijk om het de kleinkids naar de achtergebleven plassen te gaan en ze lekker in rond laten stampen…met laarsjes natuurlijk haha

  4. Hondje zegt:

    Als je lichaam er net zo uit ziet als je regenpak mag dat van mij best. Bij regen denk ik altijd we gaan weer terug na de natuur

  5. broekstukken zegt:

    Dit schreef ik in mijn laatste zandkasteel:

    “Als ik in de duinen op een bank een banaan eet en mijn foto’s bekijk, zegt een man – de leider van een groepje: “Mijnheer weet u wel dat het zo gaat regenen?” Mij laconieke reactie begrijpt hij niet: “Nog maar 28 km en dat is met wat regen wel te doen.” Ik kreeg een enkele spat; niet iets om drukte over te maken. Het weer is gewoon het weer.”

    Ik fietste in juni zeker een week lang met dagelijks regen. Je kleren worden niet droog, maar verder als af-en-toe de zon maar schijnt, dan is het est te doen. Hoe ging dat wandelliedje ook al weer (google biedt uitkomst):

    Hagel en sneeuw, onweer wind en regen
    Deren ons niet, wij kunnen er wel tegen
    Lach er maar om en stap er flink doorheen
    ’t Is pech, maar zeg, als straks de zon weer sche-e-e-een

    Gat in je zool, ’t water sopt naar binnen
    Lek in je jas, wat nu wel te beginnen
    En van je kraag, drupt ’t water langs je rug
    ’t Is pech maar zeg, de zon komt wel weer ter-u-u-ug

    Een ding staat vast, morren helpt geen steek
    Want als de zon eens door de wolken keek
    En jou daar zag, al met zo’n kwaad gezicht
    ’t Is pech, maar zeg, dan bleef het niet lang li-i-i-icht

  6. wokkesplakme zegt:

    Ik hou van storm en niet een kleintje. Het moet donderen en bliksemen. Want dan voel ik mij klein en nietig . Dat is wel es nodig voor mijn ik zijn.

  7. Appelvrouw zegt:

    – Rebbeltje,
    Ook leuk, zo leer je kinderen dat regen heus niet erg is.

    – Hondje,
    Daar moest ik over nadenken. Mijn lichaam als een verkreukeld stuk regenjas.
    Ik denk dat veel mensen juist aan terug naar de natuur denken bij zon.

    – Martin,
    Je zandkastelen lees ik. Maar weet vaak niets te zeggen, en het ergste is dat gedoe op blogspot dat je plaatjes moet selecteren alsof je een kind bent, en ik kan die plaatjes vaak niet onderscheiden,of ik weet niet wat koffie is, of een boot, zodat ik het wel eens 3 keer over moet doen.
    En dan laat ik het reageren maar weer zitten.

    Jouw fietstochten lezen voor mij als zwoegende belevenissen, ik lees er geen genieten uit maar alsof je altijd onderweg bent naar iets waar je niet bij kunt.

    – Wokke,
    Dat is een hele openbaring over jezelf 🙂 Maar ik had niet anders verwacht.

  8. Corja zegt:

    Nou, Appelvrouw! Dat jij je stoort aan wat hoort! Neem even de moeite om de filmposter te googelen van de film ‘De Helaasheid der dingen’.
    Ik snap je wel, maar als het echt koud is, moet ik er niet aan denken!

  9. Bij toeval net een foto geplaatst gisteren. Nog niet zo bijzonder maar het smaakt naar meer en wordt zeker vervolgd

  10. broekstukken zegt:

    Dat heb je mooi gezegd. Maar ik geniet ook wel (eens).

  11. Appelvrouw zegt:

    – Corja, Ik ben maar heel gewoon, vaak zelfs saai, en toch wel eens stoor ik me aan wat hoort.
    Ik weet niet of ik die moeite ga nemen, ben nog steeds aan het logeren en probeer zo sociaal mogelijk te zijn 🙂

    – Henk J,
    Soms krijg ik geen melding dat je een nieuw bericht geplaatst heb en dan mis ik het als ik niet terug kijk op je eigen stekje.

    – Martin,
    Het valt niet mee om genieten over te laten komen. Ik vind dat met liefde ook, of mooie momenten met anderen. dat valt moeilijk te omschrijven en is net zoiets als kiespijn omschrijven.

  12. EJW zegt:

    Zo’n zeikregentje vind ik maar niks, ik wil echte regen met donder en bliksem. Dan kijk ik door het raam en ben blij dat ik er niet uit hoef

  13. Appelvrouw zegt:

    EJW, nou hier waren het echt vreselijk heftige buien, leek wel of het door een plaspil kwam.

  14. EJW zegt:

    Smile again

Geef een reactie

