Een teek, 36 uur later

Gistermorgen zag ik iets op mijn bovenbeen, 5 cm onder de liesstreek.
Iets zwarts. Ik voelde niets, probeerde het weg te vegen met mijn vinger maar het bleef zitten.
Toen vreesde ik een teek.
Maar valt niet mee hoor om over je boezem heen te kijken naar die plek. Zeg maar dat het me niet lukte, bovendien heb ik niet meer zulke goede ogen.
Foto gemaakt, ingezoomd, maar ik kan er weinig van maken.
teek1

Toch maar met een pincet proberen het te verwijderen.
Maar nu weet ik waarom grote borsten zo lastig zijn. Je kunt er echt niet overheen kijken.
Uiteindelijk heb ik er een sjaaltje omheen gedaan en stevig vastbebonden zodat ze platgedrukt werden.
Zo kon ik tenminste met de pincet het nare zwarte monster uit mezelf trekken.
Toch ziet het er wel mooi uit, een echte macro fotograaf zou er vast iets moois van hebben kunnen maken.
teek2

Maar ik wilde zo snel mogelijk van het ding af voordat hij zou besluiten weer terug op mijn lijf te vallen.
Nog even een foto op een wc papiertje.
Ja duidelijk, geen twijfel, een teek, en nu zie ik ook op de eerste foto dat hij toch wel in me aan het zuigen was.
teek3

Omdat ik een natuurliefhebber ben heb ik hem weer netjes buiten gezet op het honden uitlaatpad (niet boos worden, een teek hoort ook bij de natuur).

Het was wel ca 36 uur nadat ik door het off the road pad in Bargerveen had gefietst.
Nu krijg ik allemaal goed bedoelde adviezen, vooral dat ik naar de dokter moet gaan voor anti gif.
Alsof ik door een slang gebeten ben.
En mensen die vragen of er een rode kring om de bijtplek zit.
Nee natuurlijk niet, is nog veel te kort geleden! En een dokter doet volgens internet ook niets anders dan je adviseren de plek in de gaten te houden.
Beste mensen (vooral die zelf geen ervaring hebben met een tekenbeet) hou alsjeblieft op met tips om naar een dokter te gaan, ik ben niet gebeten door een adder!
Ik heb mijn dokter vorig jaar mei voor het laatst gezien en dat wil ik graag zo houden.

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

13 reacties op Een teek, 36 uur later

  1. bentenge zegt:

    Grote borsten zijn dus geen aanrader.
    Maar dat tegengif is dat niet om de ziektes die door teken overgedragen worden tegen te gaan ?

  2. wokkesplakme zegt:

    Ik snap er geen steek van , maar hij wel hij vond jou de moeite waard !

  3. LoverI zegt:

    Ik heb gelukkig geen ervaring met tekenbeten, maar aan grote borsten kun je af en toe ook plezier beleven. πŸ™‚

  4. Blewbird zegt:

    Belangrijk dat je de teek in zijn geheel hebt verwijderd. Goed in de gaten houden en -bij de minste twijfel- naar de huisarts! Je hebt er wel een mooie reportage van gemaakt!

  5. Zelfs rondom een tekenbeet weet jij een erotiserend verhaal te breien πŸ™‚

  6. Appelvrouw zegt:

    – Bentenge,
    Ik zou iedereen aanraden middelmatig tot kleine borsten te kiezen.
    Alleen al omdat dat er zo lief vertederend uitziet.
    Volgens mij bestaat tegengif niet, of het moet al antibiotica zijn.

    – Wokke,
    Die teek snap ik ook niet. Maar ik had toch liever dat er iemand anders op me gevallen was.

    – LoverI,
    Af en toe plezier aan grote borsten, maar dat is vooral voor de lover, voor de bezitter is het vaker lastig dan plezierig, ze zijn zo dominant aanwezig.
    Een vroegere vriendin liet de hare verkleinen omdat ze niet als tiet gezien wilde worden.
    Dat vond ik toen erg vanwege het fijne gevoel wat er in zit, daar ga je niet in snijden. Maar af en toe begrijp ik de verklein behoefte wel, al is het bij mij om andere redenen. Ik zal het echter niet laten doen, geen onnodige behandelingen. Maar het heel bijzondere gevoel van eerder is wel verkleind. Al sluit ik niet uit dat een goede minnaar er wel weer leven in weet te slaan.

    – Blewbird,
    Ik weet natuurlijk niet of ik de teek in zijn geheel verwijderd heb, kan dat echt niet zien, maar op de foto lijkt de kop er wel op te zitten. Je komt tegenwoordig niet meer bij de huisarts maar bij de assistente. En dat vind ik wel een goede zaak, zo komen we niet meer voor ieder wissewasje bij de dokter.
    De buurman hier heeft iedere maand wel een paar teken op zijn lijf, maar hij en zijn vrouw controleren elkaar iedere dag.
    Dat is natuurlijk ook wel fijn, zo’n partner. volgende keer ga ik hier na een fietstocht ook even op tafel liggen om me te laten controleren…

    – Henk J,
    πŸ™‚ WE moeten zelf de slingers in ons leven ophangen, heb in eens gelezen.
    En de een houdt van bloemen, een ander van wijn.
    En ik ga het niet zwaarder maken dan het nu is, want als ik echt bang was, dan zou ik het niet op internet schrijven.

  7. Rebbeltje zegt:

    Als je die netjes verwijderd hebt gewoon in de gaten houden
    Kwam hier via een like van je…en ga weer met een big smile
    Geweldig verhaal, de beet minder maar je had hem van mij een mep mogen verkopen πŸ˜‰
    Groetjes

  8. Appelvrouw zegt:

    Dag Rebbeltje, Misschien had ik die teek ook een mep moeten geven (verkopen was nog beter zodat ik er nog iets nuttigs mee kon doen)

  9. Sherry zegt:

    Ik zou wel even langs de arts gaan.

  10. EJW zegt:

    Lijkt me inderdaad lastig als je iets moet bekijken beneden je borsten als die groot zijn. Maar gelukkig heb je die teek te pakken gekregen. Als ik in het bos loop en onder een tak doorloop ben ik soms bang dat een teek me bespringt. Dit is niet denkbeeldig dus ik ga toch maar eens een tekentang aanschaffen

  11. Appelvrouw zegt:

    EJW, ik heb jarenlang een tekentangetje bij me gehad, en die is dit jaar in de caravan blijven liggen. Met een gewoon pincet lukte het me ook.
    Het vervelende is als je alleen bent dat je je op moelijke plekken niet bekijken kunt, zoals je nek haargrens (ik heb lang haar), maar ook andere privΓ© plekjes zijn niet zo handig, misschien nog wel om te bekijken met een spiegel, maar om dan een teek weg te halen…
    k hoop voor je dat je die tang nooit nodig hebt.

  12. EJW zegt:

    Ik hoop het ook niet. Ik heb weleens gehoord dat je met een pincet de kop van de teek moeilijk kan verwijderen, maar het zal wel goed gegaan zijn.

  13. Appelvrouw zegt:

    als ik de foto zo bekijk lijkt de kop er gewoon op te zitten.
    Zo’n tekentang is denk ik wel handig als je alleen bent en de teek op je rug of in je bilnaad 😦
    of op je haargrens in je nek en je kunt er moeilijk bij. Ik stel me voor dat die tekentang dan iets makkelijker te richten is.

Geef een reactie

