Kleren

Vroeger kregen we eens per jaar een zak vol kleren die van nichtjes en mijn neef waren geweest.
Mijn zussen waren dol op die snoezige meisjesrokjes en jurkjes.
Bij de kleren van mijn neef was ik altijd als eerste, comfortabele wijde (jongens) broeken.
Aan die “mooie” kleren had ik niets in de stallen of de wei.
Ik wilde nooit bezig zijn met kleren; of ze wel goed zaten, en dat ze niet vies werden.
En dat is nog altijd zo.

Maar ik heb me nooit weten te kleden, heb er geen gevoel voor (volgens anderen) maar mij kan het ook steeds niets schelen.
Vaak droeg ik mannenkleren omdat die zo lekker comfortabel zijn, en warm.
Maar nu ik tegen de overgang begin te komen maak ik zelf mijn broeken van oude kleurge lakens, in damesmodel, 2 maten te groot met elastiek in de taille, en lekker wijd.
Kleren moeten niet strak zitten, ik wil me kunnen bewegen, squat of koppelduiken, op mijn kop staan.
Een rok mag opwaaien in de wind maar niet opkruipen.
Maar verder maakt het niks uit, ik weet me toch niet te kleden.
2016- 08- 13- kleden

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met . Maak dit favoriet permalink.

8 reacties op Kleren

  1. bij jou gaat comfort dus duidelijk boven vertoon

  2. Appelvrouw zegt:

    – Katja,
    Haha… je weet tegen wie je spreekt. Maar mijn kleren kunnen nog steeds zo zitten als op de foto 🙂

    – Henk J,
    Absoluut, dan ben ik op z’n mooist!

  3. EJW zegt:

    Je ziet er in ieder geval schattig uit in dat plooirokje.

  4. Rob Alberts zegt:

    Saai en steeds hetzelfde dragend interesseren kleren mij niet.
    Schoon vind ik het belangrijkste!

    Vriendelijke groet,

  5. Aad Verbaast zegt:

    Oud Nederlands gezegde: “krijg de kleren!” Nou. dat hebben we geweten.

  6. Appelvrouw zegt:

    – Rob, als je steeds dezelfde kleren draagt kun je ze niet wassen.

    – Aad,
    Nou, dat is een sterk gezegde.

  7. Rob Alberts zegt:

    Van alles heb ik 2 of drie exemplaren ……

    Schone groet,

Geef een reactie

