Doel 2: 82

Daar ga ik weer, vertrek (na)bij knooppunt 34.
2016-08-2-01  doel2- knooppunt 34

De toren van Noordbroek, hier wachten de ooievaars om kindertjes te stelen en bij dikbuikdames door het raam te werpen.
2016-08-2-02  doel2- Toren Noordbroek

Noordbroek heeft nog iets opvallends op de markt staan:
Subsidiebomen (stel ik me zo voor). Zulke zie je niet veel.
2016-08-2-03  doel2- Noordbroek zeldzame bomen Markt

Een heel stuk nare weg waar de auto’s met 60 (maar gevoelsmatig veel harder) langs je heen sjezen.
2016-08-2-04  doel2- nare weg
Oh kijk, ze hebben ook nog een paadje gemaakt als je binnendoor wilt.
2016-08-2-05  doel2- smal fietspad

’t Is wel smal, als er maar geen tegenligger komt!
2016-08-2-06  doel2- tegenligger

Aan het eind van het mooie pad kun je even zitten.
2016-08-2-07  doel2- zitplek

Thermoskan water en een appel erbij
én dan kijk je zo over de graanvelden uit.
2016-08-2-08  doel2- uitzicht

Ik ben al flink opgeschoten, knooppunt 68 in beeld.
2016-08-2-09  doel2- knooppunt 68

Maar hier willen ze je niet hebben, deze mensen hebben in ieder geval 5 verschrikkelijke blafhonden, vooral die akelige kleintjes die alsmaar keffen zodat je niet op de kaart wilt kijken, je loopt er gehoorschade door op.
2016-08-2-10  doel2-  oorverdovende honden knooppunt 68

De rust van een echt Gronings tafereeltje haalt de druk weer van mijn oren.
2016-08-2-11  doel2- Groningen ligt in Nederland-koeienwei

Of je het gelooft of niet, ze hebben hier heel gewone kleine windmolentjes, het hoeft hier in Groningen allemaal niet zo pompeus.
2016-08-2-12  doel2- Groningse windmolen

En zo heb ik Kopaf gehaald bij knooppunt 62. Het is een buurtje, net zoals Scheve klap.
2016-08-2-13 doel2- Kopaf

2016-08-2-14 doel2- Kopaf

Opweg naar knooppunt 82 kom ik langs Inn4Love.
Daar heb ik nog een heel verhaal apart over, dat is voor later.
2016-08-2-15 doel2- In4love

Inn4love is dit zwijn in ieder geval, waarschijnlijk weet hij wel wat liefde is, zo te zien.
2016-08-2-16 doel2- liefde

Toch ga ik maar de wieken van de molens tellen, of de schaapjes, ik weet zeker dat dat meer bevrediging schenkt.
2016-08-2-17 doel2-molentjes tellen

Met m’n blik op oneindig
2016-08-2-18 doel2- blik op oneindig

kom ik bij knooppunt 82
2016-08-2-19 doel2- knooppunt 82
en besluit niet hoger te gaan maar via 80, naar 78 langs het Schildmeer naar 50 terug naar 34.

Even wat statistieken.
28,8 km gereden in 2.54 minuten met een gemiddeld van 9,9 kmh.
2016-08-2-20-doel2- rijgegevens- 2-54 min gereden, gemiddeld 9,9

Einde Schaapbulten.
Alwéér zo’n lange lege weg!
Daar hebben ze hier echt meer dan zat van.
Ongeveer om de 12 minuten komt er een auto of tractor langs (heb ik uitgerekend).
2016-08-2-21 doel2- er komt maar geen einde aan

Mijn energie is op. Het gaat me niet lukken om langs het Schildmeer te rijden.
Dat haal ik nooit. Ik wil naar bed.
De eerste de beste weg naar links neem ik.
Dat is de Oosterzandenweg van Tjuchem naar Siddeburen, een weg van ca 5 km.
Een roekeloze daad.
Om de kwart minuut sjeest er wel een landbouwvoertuig, of auto voorbij, van klein tot groot!
2016-08-2-22 doel2- Oosterzandenweg van Tjuchem naar Siddeburen

Er rijdt werkelijk van alles voorbij.
2016-08-2-23 doel2- er rijdt van alles langs

Eindelijk in Slochteren, de zoveelste pauze.
Kijk eens wat een mooi kunstwerk! Je moet het maar bedenken.
2016-08-2-24 doel2-Kunst in Slochteren

Zo, terug, laatste stuk in de hoogste trapondersteuning.
De eindstand:
2016-08-2-25 doel2- Eindstand

Direct onder de douche en daarna 3x 10 squat oefeningen die uit mijn grote teen moeten komen.
Ik duik in bed.

Ohja, een overzichtje voor het grote reisavonturenboek.
2016-08-2-26 doel2- overzicht

Dit bericht werd geplaatst in Uit in Eigen Land en getagged met , , , . Maak dit favoriet permalink.

10 reacties op Doel 2: 82

  1. Corja zegt:

    Heel erg leuk om even een stukje met je mee te fietsen en je heerlijke beschrijving te ‘horen’. Ik probeer me voor te stellen hoe je ’s morgens staat te bedenken wat je ter illustratie mee zult nemen, terwijl je je thermosfles met water vult. Lijkt me heerlijk om een sjezende smurf tegen te komen. Geweldig blog!

  2. Laiverd zegt:

    laiverd wat een trip. maar wel mooie dingen onderweg. mooie vergezichten en (meestal) rustige wegen. mooi hoor 🙂

  3. Ik heb het ook niet zo op 60 km wegen waar auto’s en fietsen broederlijk naast elkaar gaan. Gelukkig vond je een binnenweg. Tezamen met de kaartoverzichten wek je de suggestie dat je een wereldreis hebt gemaakt 🙂

  4. Blewbird zegt:

    Heel mooi, maar dat verhaal over de ooievaars moet je nog even checken.

  5. EJW zegt:

    Succes met je verdere reis. Wat een mooie fiets trouwens, daar wil ik de wereld wel mee rond.

  6. Appelvrouw zegt:

    – Corja,
    Oh als ik zo’n lange trip maak neem ik niet teveel objecten mee, dan is het vooral een trui, vest, lange broek (want ik ga in korte broek of rok) en veel regenkleren (dikke en dunne en regenschoenen en een plasticzak).
    Kortere afstanden zijn zeer geschikt om mijn tas vol te stouwen en dan hopen ergens een mooie locatie te vinden.

    – Laiverd (was anoniem)
    Als je er aan denkt en weet heo het moet, wil je voortaan je naam invoeren (of een naam zodat ik een idee heb wie je bent)? Ik laat meestal niet anoniem toe. Maar ik weet wel dat je uit de hoek komt, en vermoedelijk Ina of Gerda bent.

    Groningse wegen zijn erg rustig, ik vroeg me vaak af waarom ze zoveel geld gestoken hebben in al dat grijs.
    Maar dat zal wel voor de rijke boeren zijn geweest.

    – Henk J,
    Maar dit was ook een wereldreis!
    Het nadeel van knooppuntroutes is dat je stom voor je uit fietst naar het volgende nummer. Ik had notabene een gewone plattegrond bij me waar de straatnamen op staan en niet de knooppunten, daar staan veel meer weggetjes op, daar had ik me beter op moeten richten.
    Eerder (toen ik nog geen 27 jaar was, en uren achtereen mijn voorwiel volgde, fietste ik overal heen zonder plattegrond, nu ben ik bang dat ik het lichamelijk niet meer red en moet ik wel een route vooraf bepalen).

    – Blewbird,
    Klopt dat verhaal niet denk je?
    Internet staat voor niks (als ik bereik heb).

    – EJW,
    Op de foto is de fiets wel mooi, komt door al die bagage, in het echt vind ik hem oerlelijk.
    Daarom heb ik hem met geel prikkeldraad gepimpt. Je krijgt hem niet hoor!

  7. Henk Bossema zegt:

    ik bespeur een kleine kannibalistische component als je het over het eten van een appel hebt.
    maar ik ben zeer benieuwd naar het vervolg van sommige onderdelen van je reis.
    ik moet ook maar eens wat noordelijker geloof ik, je komt daar van alles tegen.
    maar hoe dan ook, prima gefietst en mooie foto’s.

  8. Appelvrouw zegt:

    Henk B,
    Nu ja, ik verslind appels tot het klokhuis.
    Als jij noordelijker komt, ga ik wat oostelijker, over ca anderhalve week ga ik een poosje logeren onderin Drenthe (nabij Emmen) en hoop ik Bargerveen en verre omtrekken weer te bewonderen.

  9. Henk Bossema zegt:

    Oostelijker? ook mooi maar toch niet op de vlucht omdat ik noordelijker kom?
    Misschien kom je Daniel Loheus nog tegen.

  10. Appelvrouw zegt:

    Henk B,
    Als ik wist dat je kwam zou ik de voortent opzetten 🙂

Geef een reactie

