Hiep hoi vakantie, deel 4 – t Hofje in Slochteren

Vroeg me af wat het was waarom camping t Hofje in Slochteren mij lucht geeft.
Het is of ik vrij kan ademhalen.
Het is de ruimte en de sfeer hier die het zo fijn maken.
Het is de gemoedelijkheid en vrijheid, ondanks (helaas) dat er een autoweg langs loopt.
Maar in vergelijking met alsmaar mensen om me heen en over en weer naar caravans praten, is dit echt een verademing en denk ik die auto’s allemaal weg.

Ook is hier natuurgebied de Baggerputten om een rondje te steppen, iedere dag.
Het is geen onderneming meer om er op uit te gaan want iedere dag verder dan 20 km fietsen is heel slecht voor mijn lijf. Nu kan ik een hele middag in de Baggerputten blijven, van bankje naar bankje, een beetje dromen, een beetje steppen en een beetje kijken, vaak zonder iets te zien want alles is zoals het is.

De douche is heerlijk en het heeft vloerverwarming. Je hoeft geen muntje te werpen en ook niet 50 ct te betalen maar drukt op een knop en krijgt warm water.
Sanitair was vorig jaar altijd keurig schoon, ik verwacht dat dat nu ook zo is.

Op mijn standplaats heb ik geen wifi en de kans is niet groot dat ik een vakantiebundeltje ga kopen. Bij het sanitair is wel internetbereik, maar je moet al last van obstipatie hebben om op de wc te gaan zitten internetten, en daar heb ik tot op heden geen last van.
Er is natuurlijk ook wel een zitje voor internetters… Dus wie weet…
Ik ben nu even thuis om de vuile was buiten te hangen, een luifel te maken, een bezoekje af te leggen en een jerrycan te zoeken, maar dan is het weer tijd voor mij vrijheid.
Ik kom gewoonweg nergens meer aan toe de laatste tijd, kan maar net wat blogs bekijken van mensen die ik fanatiek volg, maar reageren is dan weer een gedoe of ik denk het later te doen en vergeet het dan.
Mocht je soms een kampeerplek kiezen… kom vooral niet naar Slochteren als ik er sta,
maar als ik weer weg ben kan ik je deze camping aanbevelen (Let echter wel: dit is een persoonlijke beleving).

Hier een foto van vorig jaar, en dit is nu ook mijn uitzicht, zelfs in de regen is het prachtig.
vrij uitzicht t Hofje

Dit bericht werd geplaatst in Uit in Eigen Land en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

5 reacties op Hiep hoi vakantie, deel 4 – t Hofje in Slochteren

  1. Jokezelf zegt:

    Eindelijk rust!

  2. EJW zegt:

    Je draai gevonden

  3. Appelvrouw zegt:

    Joke, ja!

    – EJW,
    En mezelf 🙂

  4. Rob Alberts zegt:

    En ben je nog aan het genieten?

    Vrolijke vakantiegroet,

  5. Appelvrouw zegt:

    Rob, ja maar nu van iets anders

Geef een reactie

