Hiep hoi, vakantie (deel 3

19.10.
Lekker rustig buiten zitten met een kom thee en eindelijk geen zon meer.
Een man fluit.
Waarom fluit die man, wil hij zijn territorium verdedigen?
Maar tot mijn schrik begint hij rondom zijn caravan en voortent gras te maaien met een herrie ding. Haringen trekt hij er uit en zo maakt hij de boel weer kaal als een veel te luid zoemende bij.
Ze waren een week niet geweest in hun caravan, en toen was het gras een beetje gegroeid.
Als hij daar na 30 minuten mee klaar is… dan moet het wel goed kaal geworden zijn,
komt de strimmer er nog achteraan. In tussentijd had hij het hele veld wel klaar kunnen hebben.
Ik kan die geluiden niet nadoen maar stel het je gerust voor als zwaar zoemende bijen.
Fijn dat het begint te onweren, hopelijk is hij snel klaar en kan fluitend naar bed.
2016- 07- 20- fluitend naar bed

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

5 reacties op Hiep hoi, vakantie (deel 3

  1. Hondje zegt:

    Heeft hij het niet even bij jou ook gedaan

  2. Appelvrouw zegt:

    Hondje,

    Het begon te regenen, nou … regen… mag geen naam hebben, anders had hij dat zeker gedaan want ik begin ook dicht te groeien 🙂

  3. Blewbird zegt:

    Fluiten schijnt een soort hier ben ik. Nogal primitief inderdaad.

  4. Het gras moet er toch af en toe een keer af maar fluiten is een geluid waar mijn oren zeer allergisch voor zijn. Dat laat ik meestal wel merken

  5. Appelvrouw zegt:

    – Blewbird,
    Aan de manier van fluiten kun je horen of iemand zijn territorium dominant afbakent of opgewekt is. Een van mijn buurmannen fluit ook regelmatig maar dat klinkt altijd heel gezellig, heel blij.
    Maar die campingmaaier had een iets te luide fluit zoals een koolmees in het voorjaar in de drukke stad (ik weet niet of het je wel eens is opgevallen dat vogels in de stad veel luider fluiten dan in het bos, omdat ze alles moeten overstemmen).

    – Henk,
    Als je kampeert hoeft het gras er toch niet af? Dit was een camping met bewerkte grond, dat gras groeit niet snel. Hoe laat je dat merken? Met je vingers in je oren en een gekke bek trekken?

Geef een reactie

