Echte MannenJam

Echte jam van Lammie.
Die zag ik vanmiddag staan ergens…
Lammies jam-1
tja, waar, hoe heet dat bospad en welke plaats… werkelijk, ik weet het niet.
Ik kwam van Annen, Gasteren en ging naar Zuidlaren maar ben ook vaak verdwaald en zijweggetjes in geslagen, dus daar ergens… In Drenthe.
Het zag er lekker uit en ik heb veel jam geproefd, want dat heeft Lammie goed geregeld, een kratje vol crackers en allemaal potjes jam met een lepeltje er in, dat kratje kan dicht. En dan maar proeven. Lunchen bijna! 3 creamcrackers gesnoept!
Ze was zelfs zo attent dat er poetsdoekjes naast lagen voor je kleverige vingers.
Lammies jam-2
De allerlekkerste vond ik de Echte Mannenjam.
Helaas was die nu niet te koop, alleen de echte vrouwenjam,
Lammies jam-3
en die leek me wat zoet.
De mannenjam was rood, krachtig, robuust en verrukkelijk op je tong met een nasmaak die niet naar meer vraagt maar een verzadigd gevoel geeft.
Eens zien hoe ik die te pakken kan krijgen!
Lammies jam-4

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

12 reacties op Echte MannenJam

  1. Corja zegt:

    Wat ziet dat er smakelijk uit! Dit vond ik op de site (jouw link): Waar is Lammie te vinden? O.a. op het fietspad van Schipborg naar Gasteren (Schapendrift 9469 PP Schipborg). Daar fietste je dus blijkbaar.
    Daar in het noorden is men nog goed van vertrouwen, kennelijk.
    Geniet je van je vakantie?

  2. Appelvrouw zegt:

    Corja, ohja, dat klopt, Schipborg heb ik ook gezien op een wegwijzer 🙂 Bedankt voor het opzoeken. Je ziet hier in het noorden wel vaak stalletjes langs de kant van de weg. Soms ook wel een beetje “bozige” reactie dat stelen niet loont of zo. Maar deze mevrouw doet het veel tactischer volgens mij. Ik begin nog maar net, echt genieten doe ik thuis ook. Dit heeft geen meer-geniet waarde. Kamperen is ook wel wat afzien. Nu er 2 campers tegenover me staan kan ik niet meer achter de caravan hurken. En in mijn nakie bij de kraan is er ook niet bij, het zijn oude mensen, die zullen daar aanstoot aan nemen… Dus iedere keer op de step naar het sanitair. winkels zitten hier 7 km vandaan, dan is boodschappen doen altijd een hele opgave want ze liggen niet op mijn route, en als ik boodschappen gedaan heb op een dag, dan kan ik die dag niet nog iets verder of leukers gaan doen. en je kunt toch niet veel inslaan in zo’n mini koelkastje. Ook een fietstochtje begint pas na ca 10 km leuk te worden, er is hier veel vlak en van die weggetjes waar auto’s snel langs je heen sjezen. Nou ja… 1 per uur… maar met mijn snelheid van 10kmh … het weekend ga ik even naar huis, mijn koelkast is nu leeg.

  3. bentenge zegt:

    Onvoorstelbaar. Hier in de buurt stond volgens mij al lang geen vrouwenjam meer op het schapje. Prachtig dat dit nog ergens kan.
    Mannenjam, tja. Heeft ze dan maar twee soorten jam ? Of is er nog transgender en een paar andere (tussen)soorten ?

  4. Appelvrouw zegt:

    – Bentenge,
    zou dat de reden zijn dat de mannenjam er niet meer stond?
    Allerlei vruchtenjams staan er, maar geen transgender en kinderjam noch enig andere variant.

  5. EJW zegt:

    Een aardige man, die Lammie. U mag zoveel proeven als u wilt. Hopelijk verdient ie ook nog wat

  6. Blewbird zegt:

    Ik kende ooit een Lammie, dat was een vrouw.

  7. Appelvrouw zegt:

    -EJW, Lammie is denk ik een vrouw, ze verdient vast wel want deze kar stond er een paar jaar geleden ook al, ik bedoel… ik denk wel dat ze af en toe nieuwe jam maakt 🙂

  8. Rob Alberts zegt:

    Gelukkig heb jij het zelf ontdekt.
    Lam van de alcohol in de mannenjam.
    Lammie weet wat hij doet/maakt.

    Vrolijke groet,

  9. Lammie zegt:

    Hallo

    Ik ben lammie en ben een vrouw,

    Heb 80 soorten jam , drie verschillende soorten :

    Met alcohol

    Met suiker

    Zonder toegevoegde suiker of zoetstof

    Sta ook zaterdags op de vismarkt in Groningen schuin tegenover tommy hilfiger.

    Ook bij verschillende winkels kunt U het kopen , en vanaf eind april tot eind oktober ook bij de molen de wachter in Zuidlaren.

    Met vriendelijke groet

    Lammie

  10. Appelvrouw zegt:

    Lammie, dankjewel voor je reactie (en aanvulling)

  11. Rob Alberts zegt:

    Smakelijke groet,

Geef een reactie

