Paaltjesdag

Hoe krijg je een caravan op de twee tegels waar ze voor zijn als er aan de ene kant paaltjes en de andere kant een boom staat?
Duwen? Nee dat gaat niet, ik klaag al jaren dat ik geen caravan meer kan duwen.
ManB wist wel een oplossing. Ik moest hem begeleiden tussen de paaltjes door.
Nou voor een niet diepteziener is dat een lastige klus maar hij had zoveel vertrouwen in me dat ik op zijn vertrouwen rekende.
Wonderlijk dat het ging, ik was echt trots op hem, nog maar een halve meter… maar verder kon hij niet vooruit want daar stond weer een paal en een boom.
Losgekoppeld en de caravan iets opzij geduwd, met wat moeite is hij met de auto er tussenuit gekomen.
Toch maar verder duwen. Door het opzij duwen paste de caravan ineens niet meer tussen de paaltjes door.

2016-06-30-kampeerplek-1-spoorbielspaal links

2016-06-30-kampeerplek-2-waterkraanpaal rechts

We zaten klem aan beide kanten.
Piekeren.
ManB geeft zomaar niet op.
Misschien een tractor ervoor?
2016-06-30-kampeerplek-3-tractor

Maar geen land mee te bezeilen, de caravan stond vast en bleef vast.
Overal stonden mensen te kijken met de handen in de zakken. Blij dat ze eindelijk afleiding hadden van hun gezapig caravanvakantieleven en het zoveelste romannetje.

Wat te doen… nee de deur kon zelfs niet op en want het paaltje naast de waterkraan stond daar voor.
Gelukkig een stoel in de auto. Dan maar zo kamperen, op een stoel.
Een uur later twijfelde ik toch of dat wel een goed idee was om de nacht door te brengen.
2016-06-30-kampeerplek-4-buiten kamperen

De eigenaar en vrouw kwamen een kijkje nemen of we al geïnstalleerd waren.
Met vereende krachten, zonder de mijne, sjorden en trokken en duwden en puften en hijgden ze.
“Wat zit er toch allemaal in die caravan?” De vrouw was verbaasd dat het zo zwaar was.
Het is nog een echte, dacht ik bij mezelf.
Hoe doen anderen dat dan, wilde ik weten.
Daar zijn movers voor, wist de vrouw.
Een mover past helaas niet onder deze caravan, heeft iets te maken met frame.
En als het zou passen kost dat misschien wel 800 euro inclusies montage.

De man vroeg zich af waarom die ene spoorbiels als paal diende, en trok hem met al zijn kracht een stukje opzij. Oh, wat een kracht! Kon ik zijn spierballen maar zien maar hij droeg een keurig shirt.
En toen trok hij het waterkraantjespaaltje nog wat opzij. Ik telde zodat ze bij 3 allemaal tegelijk zouden bewegen, en zie! Daar kwam de caravan op de verplichte stenen terecht.

En werkelijk waar, ze hebben hier bestrating. De voortent lijkt nu op een schuur. Dat is een heel wat aangenamer klimaat dan met gras! Wat ben ik hier blij mee!

Nou goed, ik sta, links en rechts en recht voor me en rechts voor me zijn lege plekken. Die blijven leeg, als het aan mij ligt!

Vervelen is er deze vakantie ook niet bij. Er is internet! En een leuk speeltuintje, ik sjees soms op een tractor rond en de glijbaan af en krab wat in het zand.
2016-06-30-kampeerplek-5-gymmen

Ook hoef helemaal niet naar een watertappunt, dat zit hier direct 1 meter achter de caravan. Ik kook wat water en doe hier de afwas. Vuilwater gooi ik in de sloot die ook 1 meter achter de caravan ligt, net zoals de inhoud van het chemisch toilet.
(foto is nog van vorig jaar maar het werkt nog op dezelfde manier)
chemisch toilet
Ik kan je wel geruststellen: de sloot is nog droog.
’s Avonds sta ik bij de waterkraan als Eva in het paradijs, koud water met een steelpannetje over me heen spoelend.
Ik zal ManB vragen een stukje tuinslang mee te brengen als hij weer komt. En alle tentjes die we nog hebben, zodat we alle plaatsen om me heen bezetten.

Wel, ik heb me voor niets zorgen gemaakt, het is hier geweldig hier.
2016-06-30-kampeerplek-6-overzicht

Dit bericht werd geplaatst in Uit in Eigen Land en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

18 reacties op Paaltjesdag

  1. Rob Alberts zegt:

    Krijg ik eerst het idee dat je wel op je plaats bent op deze camping.
    Heb ik zelfs het idee dat je het daar wel leuk vindt.

    Blijkt nu dat je vreselijk voor PAAL staat.

    Ik wens je het beste, maar volgend jaar moet jij je toch beter voorbereiden.

    Regenachtige groet,

  2. Appelvrouw zegt:

    Rob, voorbereiden op wat?

  3. Henk Bossema zegt:

    Eva in het (haar) paradijs. Wanneer komt er een Adam?

  4. Welkom! zegt:

    Bij de 1e foto hóórde ik bijna het geluid van ’n caravan die ’n paaltje schampt…….wat ’n ellende!
    Maar gelukkig is het goed gegaan, en ja, loon na arbeid want je staat daar vorstelijk.
    Ooit heb ik geprobeerd onze camper op de parkeerplaats te zetten maar dat is jammerlijk mislukt. Ik kon niet meer voor- of achter-uit (zonder iets te beschadigen) en ben uitgestapt, naar huis gelopen en de sleutels aan mijn man gegeven. Gelukkig stond hij onmiddellijk op want er kon geen auto meer langs.
    😦
    Fijne rustige voortzetting gewenst maar dat gaat lukken gezien de laatste vijf woorden van je overigens prachtige verhaal.

  5. anna je moet een boek gaan schrijven echt geweldig jouw verhalen

  6. Dat trekkertje voor je sleurhut vindt ik toch wel creatief bedacht hoor. Ondanks alle perikelen ben je een echte survivor 🙂

  7. EJW zegt:

    Met passen en meten wordt de meeste tijd versleten, is een bekend spreekwoord. Goed dat het gelukt is. Leuk dat speelplaatsje, hoef je je niet te vervelen. Alleen jammer dat de wipkip ontbreekt. Leuk blog, ik wens je een fijne tijd daar.

  8. Appelvrouw zegt:

    – Henk B,
    Adam moet nog even wachten, ik heb geen zin in om mijn appel te delen.

    – Janny,
    🙂 Vrouwen kunnen niet alles. Om dat te compenseren heeft de natuur de man er bij gemaakt.

    – Henk J,
    In zo’n luxe caravan valt er weinig te serviven 🙂

    – EJW,
    Dat is wel een mooi spreekwoord.
    He, nu je het zegt van die wipkip, die ga ik natuurlijk de hele vakantie missen!
    Gisteren werd ik om 19 uur overvallen door stampmuziek en joelende jongens.
    Voetbal achter het speelplaatsje, niet te zien, achter de bosjes maar wel te horen. de muziek hield gelukkig een half uur later op en het voetbal om 21.30. Ik had mijn oordopjes mee moeten nemen. Misschien gaan ze dit weekend wel weer trainen. Winkels zitten hier op 7 km vandaan, en daar heb ik weinig zin in die drukte op zaterdag. Volgens mij is er in Zuidlaren nu ook iets te doen met paarden dus daar blijf ik helemaal ver vandaan.

  9. Appelvrouw zegt:

    Gerda, die ambitie heb ik niet. Heb faalangst 🙂 daarom geef ik ze hier gratis te lees, en dan maakt een spelfoutje of onhandige zin ook niet zoveel uit.

  10. Welkom! zegt:

    De paardenmarkt in Zuidlaren is de 3e dinsdag in oktober dus je kunt met ’n gerust hart dat, overigens heel sfeervolle brink-, dorp aandoen.

  11. Welkom! zegt:

    FestiValderAa • drie dagen theater en muziek in de Drentsche natuur!

    http://festivalderaa.nl/

    Hou je hiervan? (1, 2 en 3 juli)

  12. Appelvrouw zegt:

    Janny, er was wel iets met paarden. hippique. Ik weet niet hoe je t schrijft maar ik moest omrijden. Dorp is voor mij noidzaak voor boodschappen. Verder wil ik stilte. Dus voor mij beslist geen vestival, ik vermaak me prima zonder andere mensen.

  13. Welkom! zegt:

    * thumb up *

  14. Welkom! zegt:

    Het concours hippique is voor het laatst in 2008 in Zuidlaren gehouden, vindt nu plaats in de TT-hal van Assen.
    Jáááá…………… dit wilde jij weten.
    😀 😀 😀

  15. Appelvrouw zegt:

    Janny, op de afgesloten weg stond wegens hippique, maar op internet vond ik dit:
    http://laarwoudconcours.nl/

  16. broekstukken zegt:

    Wat een leed.

  17. Jokezelf zegt:

    Nog iets minder dan 3 maanden te gaan 😉

  18. Appelvrouw zegt:

    – Martin,
    Och.

    – Joke,
    😦 Dat is wel heel lang. Ik weet niet of ik dat volhou.

Geef een reactie

