zó ver weg?

ManB is terug van zijn 6 weekse vakantie in Indonesië waar hij veel heeft rondgetrokken en van eiland naar eiland gevlogen en gevaren.
Op mij maakt dat geen indruk want ik vind natuurgebied kardinge, hier 300 meter vandaan, en landgoed de Braak in Paterswolde ook prachtig, daar kan ik iedere dag naar toe. Ik hoef geen 24 uur durende reis te maken voor een fijn gevoel of iets te leren over andere culturen.
Het journaal laat mij genoeg over andere culturen zien. Daarom blijf ik liever in mijn eigen mooie land, vooral de 3 noordelijke provinciën vanwege de overzichtelijke afstand van huis.

Naast zijn belevenissen over Indonesië vertelde ik hem van mijn uitstapje in het Dwingelderveld;
er waren vennetjes met witte en roze lelies, met onverharde paden. Ik heb een kneu gezien, en een groenling en volgens mij ook een gele kwikstaart, een vlaamse gaai, en zelfs een jeneverbes, ook waren er in de verte lepelaars,
maar het allerallerbijzonderst waren de vogelaars met neuzen als kanonnen die me een beetje bang maakten.

Toen wilde ManB weten hoe ver het Dwingelderveld hier vandaan is.
“Je kunt parkeren in Spier.”
Geschrokken antwoordde hij: “Zó ver weg?”
Ik had nog willen zeggen dat je er zonder vliegtuig naar toe kunt maar zijn reactie maakte me sprakeloos.

Dwingelderveld
bezoekerscentrum dwingelderveld

museum bahari

Dit bericht werd geplaatst in Uit in Eigen Land en getagged met , , , . Maak dit favoriet permalink.

10 reacties op zó ver weg?

  1. kleinborkel zegt:

    Haha, mooi! Zo zie je maar, alles is betrekkelijk.

  2. Appelvrouw zegt:

    Kleinborkel,
    Ik wist ook niet wat ik hoorde. driekwartier rijden hier vandaan 🙂

  3. Hahaaaaa geweldig. Dan sta je even met de mond vol tanden hé 🙂

  4. Appelvrouw zegt:

    Henk,
    Dan kun je alleen maar lachen,
    en toch een steek voelen dat ik voor zulke uitstapjes altijd van andere afhankelijk zal blijven 😦 Maar ik krijg hem nog wel eens zover.

  5. EJW zegt:

    Ik vlieg ook niet graag dus ga ik op vakantie met de auto. Fietsmogelijkheden ook genoeg hier vanuit huis. Nederland is mooi en iedere provincie heeft zijn eigen charme. Maar goed, ManB is weer thuis dus sta je er niet meer alleen voor en kan hij weer klussen als dat nodig is..Dit zal nog even duren want hij zal eerst uit gaan rusten van zijn vakantie die mooi maar ook vermoeiend was.

  6. Appelvrouw zegt:

    EJW,
    ManB verrast me. Vanmorgen stelde hij voor naar de groentenschuur te gaan, hier ongeveer 20 km vandaan, en dat is een van mijn grootste verwenningen. En hij heeft het voor elkaar gekregen mijn roho kussens opgepompt te krijgen. En nu is hij bezig met de kapotte elektrische fiets en na een half uurtje zoeken en dingen uitsluiten heeft het euvel gevonden en gaat die fiets nu voor zichzelf houden voor de grotere afstanden. Inmiddels is hij begonnen aan de rotklus de zadels om te wisselen want die moderne zadels met gel daar zak je in en krijg je zadelpijn, iets wat ik nog nooit heb gehad. Hij is dus al aan het klussen, maar een verfkwast hoef ik hem echt niet te geven.
    Wat hij nu doet daar ben ik ook al blij mee.

  7. EJW zegt:

    Is ie meteen al aardig actief. Verrassend na die grote reis.

  8. Reinejragolo zegt:

    Ik heb de hele dag bij een vriend in Holten onkruid getrokken. Ik begin daar met tegenzin aan maar in de loop van de dag voel ik me steeds gelukzaliger en ga door tot het daglicht er vrijwel niet meer is.
    Ik bedenk dat dit in de tropen niet zo relaxed is met alle giftige slangen en andere beesten.

  9. Appelvrouw zegt:

    – EJW,
    Verrast mij ook.
    Toen ik hem vroeg mijn slijmbeursschouder/arm in te smeren was hij daar in 2 tellen klaar mee.
    Daarna is hij wel 2 uur met de remsensor van de fiets bezig geweest en heeft die gerepareerd gekregen. En hij heeft nog het een en ander verbeterd.
    Soms wou ik wel een fiets zijn.

    – Reine,
    Dat is waar.

  10. Villasappho zegt:

    Ik fotografeer zeer graag en heb al vaker opmerkingen gehad in de trant van in welk land is deze foto gemaakt? Nederland, dit is Deventer en die vorige was etc. Ik moet bekennen dat de noordelijke provincies minder bekend zijn, maar daar kom verandering in.

Geef een reactie

