Vakantie in eigen land. Dwingelderveld

Een heerlijk uitstapje naar het Dwingelderveld.
Wat heb ik het toch goed!

Mijn riante fauteuil geeft me veel vrijheid.
2016- 06- 14- dwingelderveld-1-rolstoel

De duwer is, net als Helpman, een levendige man zonder mededogen,
dus werd ik door modderpaden gesleept, want duwend ging het niet.
2016- 06- 14- dwingelderveld-2

2016- 06- 14- dwingelderveld-3

Diverse vennetjes gezien. Deze is met waterlelies begroeid, dat was van origine niet zo maar iemand wilde leuk doen.
2016- 06- 14- dwingelderveld-4

Terwijl we naar de bloemen en het groen keken vertelde ik de duwer over mijn prachtige paddestoelen trip, en hij vertelde zijn spannende ervaringen, de lelies kleurden roze bij het horen van al die verhalen.
2016- 06- 14- dwingelderveld-5

Dreigende luchten voerden ons steeds verder het veld in.
2016- 06- 14- dwingelderveld-6

2016- 06- 14- dwingelderveld-7

2016- 06- 14- dwingelderveld-8

Net op tijd om te schuilen voor een plensbui.
2016- 06- 14- dwingelderveld-9-schuilen

Met uitzicht op de radiotelescoop.
2016- 06- 14- dwingelderveld-10-radiotelescoop

En toen was het verhaaltje uit.

Dit bericht werd geplaatst in Uit in Eigen Land en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

9 reacties op Vakantie in eigen land. Dwingelderveld

  1. wokkesplakme zegt:

    Wat was nu mooier het uitzicht of de duwer…….

  2. Prachtig natuurgebied. Tot dit jaar wist ik niet eens van het bestaan van dit gebied. De fietspaden zijn er ook goed begaanbaar hoor

  3. Appelvrouw zegt:

    – Wokke,
    Dat is geen vergelijking 🙂
    Zonder de duwer zou ik daar nooit geweest zijn. Je moet wel sterk zijn om mij door onverharde paden te duwen.

    – Henk,
    Oh, dat is een gemis! Maar nu weet je het wel begrijp ik.
    De fietspaden zijn leuk, jaren geleden kampeerde ik regelmatig dicht in de buurt daarvan en heb er veel gefietst Maar deze onverharde paden heb ik nog niet had, dat was echt heel fijn, je voelt je meer in de natuur dan op een verhard pad.
    De meeste mensen zijn niet zo sterk dat ze zo ver achtereen een rolstoel door zo’n pad rollen.
    Ik prijs me gelukkig.

  4. Aad Verbaast zegt:

    Ik kom er heel regelmatig. En herken ook veel plekjes op de foto’s! Leuk!
    Verveelt nooit daar. Prachtig gebied.

  5. Appelvrouw zegt:

    Aad, zij zagen er ook lepelaars en vogelaars.
    Verveelt mij ook nooit, ik kende het alleen vanaf de verharde fietspaden maar dit was nog veel verrassender.

  6. EJW zegt:

    Ik vind die rode tas het mooi doen in foto 1. Steekt mooi af tegen het groen

  7. Appelvrouw zegt:

    EJW,
    Dat is een echte kiplingtas, had ik 2e hands gekocht, maar onhandig ding in gebruik. Toen heb ik de handvatten zo verstelt (vernaait) dat ze aan de rolstoel kunnen. Redelijk waterdicht ook nog eens! En zo wordt mijn rolstoel een pronkstuk

  8. Pingback: zó ver weg? | Appelvrouw

Geef een reactie

