Elektrische groentenpan

Mijn eerste verre tocht was vanmiddag naar Garmerwolde naar de agrishop, daar verkopen ze lekkere groenten! 12 km gereden. Meer dan genoeg met een gangetje van 27kmh, afschuwelijk hard! Helaas krijg ik het zadel niet goed afgesteld, moet iets naar achteren maar ze hebben de imbussen zo strak vastgemaakt dat het nooit meer los mag.
Liefst wilde ik het zadel wisselen met die van de kapotte fiets maar … dat is echt onmogelijk te doen voor een vrouw als ik.
Best wel pijn in mijn rug en uitstraling naar heup op deze manier.
Ook staan de knieën meer onder spanning door deze zit. En het stuur kan niet verder verdraaid naar beneden want je moet er wel recht op zitten en niet, zoals voor mij beter is, een tikkeltje voorover.
Eigenlijk een goedkope uitvoering als je het mij vraagt, straks moet ik ook nog het stuur van mijn kapotte fiets overzetten!

En wie weet hoe het licht uit moet van die fiets? Blijft maar branden als ik de accu aanzet.
Tot zover dus voorlopig geen verre tochten, maar dit, groenten halen, is al geweldig! dat wordt weer 2 of 3 keer per dag groenten eten. Ik heb er zin in!
Denk dat ik direct de spinazie in de pan gooi.
Mij zie je voorlopig niet meer, ik moet eten.
groentenfiets

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

15 reacties op Elektrische groentenpan

  1. Hondje zegt:

    Wil je daar best even mij helpen, mail mij maar even mobiel stuk

  2. Je hebt toch een splinternieuwe fiets ? Het beste even naar de verkoper om je te laten helpen met afstellen. Optimaal afstellen is vooral voor jou belangrijk toch ?

  3. Appelvrouw zegt:

    – Hondje,
    🙂
    Je moet héél sterk zijn en veel gereedschap hebben want ik kan hier alleen maar een imbussleuteltje vinden. Ik bericht je privé.

    – Henk J,
    Ja splinternieuw. Maar hij komt van internet, dat was meer dan 500 euro goedkoper.
    https://www.fietsenwinkel.nl/sparta-f8i-2016-lage-instap
    Het klopt dat het bij mij milimeter werk is. Maar in principe is het genoeg om het zadel en stuur te verstellen, daar heb ik nooit moeite mee gehad maar hier zit alles muurvast. Ook het stuur, daar heb ik ook hulp voor gevraagd, anders had ik hem eerst niet los gekregen.
    Kopen op internet is dus in dit geval wel echt veel goedkoper want de winkelier wilde geen korting geven. Maar verder moet je het dan ook uitzoeken. Dat is doorgaans geen probleem. Ze hebben wel service maar daar heb ik nog niet naar gekeken.

    Dan moet je natuurlijk wel zelf het een en ander kunnen. En omdat ik momenteel een vrouw alleen ben.. heb ik wel makkelijker hulp van alle kanten. als je klaagt.

    Nog 3 weken, dan is ManB weer terug van zijn 6 weken lange vakantie en dan mag hij dat allemaal oplossen.

  4. Rob Alberts zegt:

    Eet smakelijk!

    Succes met het oplossen van je zadel en stuurprobleem.

    Vriendelijke groet,

  5. Appelvrouw zegt:

    Rob, dankje. problemen zijn een uitdaging.

  6. HteD zegt:

    een fiets is net als een vrouw ,je moet eraan wennen en ermee leren om te gaan .

  7. Henk Bossema zegt:

    Ik merk dat je er toch in geslaagd bent een E-bike te bemachtigen. Nu nog een helm 🙂 met die 27 Km/uur. Dit is dus echt een fiets die er met jou vandoor gaat.
    Lekkere verse groente maakt veel goed natuurlijk.

  8. Aad Verbaast zegt:

    Goed bezig. En je hoeft echt niet met zo’n ding op topsnelheid te rijden. Naast richting groenten rijdt je dan zo richting intensive care waar inmiddels (lees) ik de helft gevuld is met racende e-bikebejaarden.Ook wel gezellig. En hoef je niet zelf meer te koken.

  9. Appelvrouw zegt:

    – HteD,
    En als die vrouw dan zo complex als ik is dan went het nooit.

    – Henk B,
    Ik heb wel kniebeschermers om. Deze fiets gaat er niet vandoor zoals die anderen, ik bepaal bij deze fiets de snelheid.
    Maar hij schreeuwt wel dat 16 kmh langzaam is en als ik 27 ga ik veel sneller thuis ben.
    Vanmiddag ging ik even op mijn gewone, om die 16 kmh niet te vergeten, wat fietste dat heerlijk relaxed!
    Als ik daar verder mee kon zou ik nooit een E-fiets hebben.
    Inderdaad die verse groenten maken veel goed. Volgende keer probeer ik nog eens naar Noordlaren te gaan, daar verkopen ze nog veel meer bijzondere groenten.

    – Aad,
    je hebt gelijk, 25kmh is ook snel genoeg.
    Mijn fiets is niet zo’n brokkenmaker als vele anderen die er echt vandoor schieten.
    Zelfs tijdens het fietsen niet alleen bij het opstappen. En ik zeg ook altijd dat 25kmh veel te hard is, ik rijd dat ook niet in de stad maar wel op een lang recht (of een klein beetje bochtig) fietspad.
    Maar ik wil niet op de intensive care komen want niet zelf koken is een straf!

  10. Appelvrouw zegt:

    En weer ben ik geholpen met mijn fiets.
    Een man keek er naar, draaide een paar bouten los, en nog 1, en wrikte wat en schoof het zadel naar achteren.
    Legde me uit hoe ik het stuur nog verder kon verstellen.
    Mijn fiets valt best mee!
    Ik ben blij.
    Ook al voelde ik me vreselijk klein,
    maar beter klein dan niet geholpen.

    En zelf had ik al ontdekt dat ik langer op een knopje moest drukken om een menu in beeld te krijgen, daar kon ik instellen dat het licht automatisch aangaat, en niet altijd aanstaat zoals standaard het geval was.

  11. EJW zegt:

    Mooie fiets! Het zadel, maar ook de afstelling, is heel belangrijk. Veel plezier en ermee en eet smakelijk van je groenten

  12. Welkom! zegt:

    Er van uitgaande dat het ’n e-fiets is: Bevalt dat e-rijden?
    Los van de problemen (die inmiddels opgelost zijn las ik) maar alleen het ‘geholpen’ worden dus?

    Ik heb er nl. ook over nagedacht maar ik wil er niet aan denken dat ik héél enthousiast ’n héél eind ga fietsen om er halverwege de terugweg achter te komen dat m’n accu héél leeg is.

    Nog geen ramp, maar die fietsen zijn wat zwaarder dus moet je ook wat zwaarder trappen. Nou worden ze steeds lichter maar ik denk toch dat het tegenvalt; op de heenweg het bekende ‘duwtje in de rug’ en op de terugweg ’t idee hebben dat je remmen vastzitten.

    En ja, de mensen die nu massaal zijn gaan e-fietsen vormen ook nog eens ’n gevaar op de weg. Ze gaan harder dan ze ooit zelf voor elkaar gekregen hebben en dat voelt zó goed dat ze aldoor met de maximum ondersteuning rijden en eigenlijk te hard gaan. Te hard in ieder geval voor de wijze waarop ze reageren. Dat wordt er met de jaren ook niet beter op. 🙂

    Ik doe het nog even op mijn gewone fietsje en kan dan alles behappen. En ik hoef ook niet bang te zijn dat ik vergeten ben m’n accu aan de prik te leggen want iets vergeten is één van mijn grootste ‘verdiensten’.

    Ténzij jij héél enthousiast bent……………… 😉

  13. Appelvrouw zegt:

    – EJW,
    Straks de eerste grote tocht: naar Haren, 10 km hier vandaan.
    En van de groenten heb ik vanmorgen een salade gemaakt als ontbijt.

  14. Appelvrouw zegt:

    Janny Welkom,

    Wat een leuk verhaal 🙂

    Het is inderdaad een e-fiets.
    Ik ben al minstens 10 jaar gewend aan zo’n fiets.
    Eerst een oldtimer, en dat beviel prima, je kon er niet zo mee racen als de huidige.
    Ik schrok echt van hoe die nieuwe fietsen soms al fietsend al aan de haal gaan van je. Een beetje trappen en je schiet voruit. Ecg in bochtjes, je remt af, en trapt weer wat en dan moet je goed sturen anders rijd je zo de sloot in.
    Ok, een tikkeltje overdreven maar ik werd bang van die fietsen.
    Die heb ik niet gekozen. Ik wil trappen.
    Het heeft iets te maken met trapsensor en euh… draaisensor, vergeten, gaat over klok en klepel.
    Als je bij sommige fietsen harder gaat trappen trekt ie direct vanuit de motor zodat je nog niets aan het trappen hebt. Je kunt minder goed doseren.
    De mijne kan ik wel doseren, en als ik harder trap, dan trekt ie niet meteen uit de motor. Ik moet zelf kiezen of ik een hoger trapondersteuning gebruik, dat is bij die andere niet zo, die lijken gewoon zo afgesteld dat je vaak alleen maar wat hoeft te draaien met je benen op de trappers en dan gaat ie al vooruit.
    Dat is echt verschrikkelijk saai fietsen.
    Ik fiets ook op een gewone fiets, daarvan is mijn maximale actiradius 5 km.
    Dat houdt in dat ik na 2,5 km wel weer terug moet, en ik woon 6 km van de stad (centrum).
    Als ik gewoon zonder pijn verder kon fietsen zou ik nooit een e-fiets kopen.
    Veel te duur, en de accu gaat echt geen 10 jaar mee.

    Overigens moet je zorgen dat de accu niet leegraakt want dat heb je diepteontlading, en dat schijnt slecht te zijn voor de accu, volgens de fabrikant, ik geloof daar zelf niets van. Maar de garantie vervalt ook als je hem helemaal leegrijdt.
    Met de hoogste trapondersteuning valt het inderdaad niet mee om terug te gaan naar niets.
    Vandaar dat ik gewoon die 4- 5 km op de gewone fiets blijf doen. Het fietst zoveel fijner en ontspannen op een gewone fiets, geen haast, niet bang voor een hobbel in de weg of een langzamere fietser. Laat ze mij maar gewoon voorbij gaan.
    Tenzij ik grotere afstanden moet maken, als het niet voor mijn ontspanning is zet ik hem ook vol open op rechte stukken.

    Ik zal niemand een e-fiets aanraden. Je spieren verslappen, dat merk je echt aan je benen. En je conditie sprint achteruit.
    Niet aan beginnen als het enigszins kan.

  15. els zegt:

    Nog een online cursus gevonden op internet voor als het regent en je je verveelt.
    Waarschijnlijk weinig nieuws onder de zon, maar wie weet zit er nog wat bruikbaars tussen.

    Omgaan met pijn kent twee versies.
    De algemene versie, gericht op iedereen die te maken heeft met chronische pijn, staat op http://www.pijnpatientennaar1stem.nl/onlinecursus.
    De cursusversie toegespitst op spierziekten, is te vinden op http://www.spieracademie.nl.

    http://www.pijnpatientennaar1stem.nl/online-cursus-omgaan-pijn-is-live/

Geef een reactie

