Nee ik ben nog niet klaar

“Is je trap al klaar?” een vraag die ik meerdere malen per week te horen krijg. Mensen worden ongeduldig, zelfs de buurvrouw.
Nee de trap is nog niet klaar, mijn hand heeft besloten dat het niet verder wil. En mijn energie is ineens helemaal op. Ik was vergeten zoals zo vaak als het goed gaat, dat ik niet alles meer mag.

De goedkope klusjesman raak ik niet kwijt, hij belt me iedere dag, vandaag al drie keer, of hij kan komen praten, want hij wil dat ik mijn negatieve reactie weghaal op zijn internetpagina.
Hij is vrijpostig, dat schreef ik, dat heb ik zo ervaren.
Vriend P had een gevat antwoord hierop: hij heeft zelf een bord voor zijn kop getimmerd.
Hij blijft maar smeken om met me te komen praten, dit zijn de criminelen die zichzelf slachtoffer voelen als je op hun uitgestoken pik gaat staan. Ik zeg alleen dat ik niets met hem te maken wil hebben. Maar vanaf nu zeg ik ook dat niet meer. Hij begrijpt het toch niet, volgens mij is dat een religieus conflict en geen taalbarrière. Of misschien zoiets als Venus en Mars.

Nu ja.

Maar alles zat me toch tegen en mee tegelijk.

ManB ging een week geleden op vakantie, en vandaag begon ik van die kleine irritaties te missen. Iemand de schuld geven dat er nog kaas ligt te schimmelen of dat de afwas nog niet gedaan is. Of klagen over het geluid van de tv die nu al een week niet aangeweest is. Of het gemak dat ik zomaar om 7 uur kan huishouden, t is eigenlijk te gemakkelijk zo alleen.
En mijn fiets – zucht – heeft alweer een motorprobleem en daar kan ik hem ook al de schuld niet van geven.
Daarom moet ik het eindelijk op mijn eigen manier oplossen:
Vanmiddag koop ik een nieuwe elektrische fiets zodat ik niet wekenlang een uit de running fiets heb.

En het meest bijzondere is dat ik vandaag een nieuwe huishoudelijke hulp had, dat mens kan werken zoals het hoort. Geen getreuzel met wel 5 keer over een kastdeurlijntje in langzaamtempo. Of onzekerheid, of dat ik zelf naderhand nog de sopdoeken moet uitspoele en de emmers sop weggooien.

Ohja, vanmiddag kom ik misschien nog op tv, als ik de kans krijg vertel ik mijn verhaal over de goedkope klusjesman waar ik voor op de vlucht ben.

Maar nu moet ik weer stoppen, want ik moet een nieuwe fiets uitzoeken. Ik wil een gele.

goedkope klusjesman

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met . Maak dit favoriet permalink.

6 reacties op Nee ik ben nog niet klaar

  1. Rob Alberts zegt:

    Kun je niet op een terras onder een parasol gaan zitten. Dan vertel he iedereen dat je met belangrijker zaken bezig bent ….

    Natuurlijk moet je dan wel weer eerst die gele fiets hebben om naar dat terras te rijden.
    Je nieuwe hulp geef je dan gewoon een werklijstje dat klaar en schoon moet zijn bij thuiskomst.

    Zonnige groet,

  2. Appelvrouw zegt:

    Rob, dat is een goed idee! Ik heb zelf thuis een terras met parasol. Moet natuurlijk wel waken dat die vervelende klusjesman mijn hulp niet aanrandt.

  3. Plato zegt:

    Volgens Carmiggelt was het voldoende om met een dossier in je arm een paar keer flink door gangen en straten te struinen, met het gezicht op druk, druk, druk, en een wat vooruitstekende zwembadpas. Dan denkt iedereen…tjonge, laten we die voorlopig maar met rust laten, die is druk zeg. En dat je dan je vuistje optilt en er zachtjes in lacht. Want het moet allemaal wel een beetje leuk blijven.

  4. Jokezelf zegt:

    Wat een vreemde klusjesman. Hoe is het nu met hem?

  5. Appelvrouw zegt:

    Plato,
    Dat is wel een heel mooi voorbeeld. Zal er ook een voorbeeld aan nemen.

    – Joke,
    Zo zijn er wel meer mannen, ik had ook zo’n vader.
    Hoe het met de klusjesvent is weet ik niet maar iemand heeft weer een positieve reactie boven de mijne geplaatst zodat hij mij niet meer hoeft te bellen om met me te praten.

  6. Johan Nebbeling zegt:

    Beste Appelvrouw, ik lees dat je vervelende ervaringen hebt met een klusjesman. Voor een bijlage van het Algemeen Dagblad ga ik een artikel schrijven over ervaringen met klusjesmannen. Zou jij daar over willen vertellen? Mag anoniem als je wilt.

Geef een reactie

