Kolomboor

Handbediende Kolomboor.
Van voor de oorlog.
Te vinden in het boerderij museum Duurswold in Slochteren.
kolomboor

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

4 reacties op Kolomboor

  1. Ik draai nog liever aan de wringer van mijn grootmoeders wasmachien 🙂

  2. Appelvrouw zegt:

    Henk J,
    Ik heb geen idee. De opa van ManB had zo’n (of zelfs deze) machine, en de kinderen gingen wel eens op de draaiwiel bovenop zitten en werden dan rondgedraaid. Denk dus niet dat het heel erg zwaar ging of het was een oersterke opa.
    Maar de wringer hebben ze in dat museum ook op de wasmachine.

  3. Henk Bossema zegt:

    Aha, Ja mooi, nostalgie. Een kolomboormachine. Het vliegwiel bovenop diende om een gelijkmatige draai te bewerkstelligen. Ik heb deze machines nog gekend toen ik als klein jongetje in de werkplaats van naburige loodgieter/installateur kwam.

  4. Appelvrouw zegt:

    Henk B,
    Mij zegt het niets. De opa van ManB had zo’n machine in de smederij. Ze weten niet zeker of deze machine daar vandaan komt maar de kans is groot.

Geef een reactie

