Wanneer is een huisvrouw echt af?

Nou dat was weer een dag.
Wat heerlijk dat het woei vandaag, alle ramen en deuren tegen elkaar open tegen de stank van de vloerlijmafbijt.
Vooral het toekijken in de ochtend was vermoeiend, je lichaam doet echt van alles in het hoofd en toch zit je op de stoel, eerste rang, kijkend naar vriendin de sloper en de nietjestrekker.
Toen die laatste weg was kwam ik aan bod. Laat mij maar wat afbijt insmeren.
Zo lijkt het heel wat, bergen zou ik kunnen verzetten. Werken, ja ik werk!

2016-04-19-02- traptima

Dat dacht ik eventjes, maar 3 tredes verder was Vriendin al klaar met haar taak en nam het mijne weer over. Om en om de tredes gedaan omdat er niet genoeg afbijtmiddel was.
En toen haar daguren er op zaten moest ik nog beginnen.
Al dat afbijt er af soppen van beide trappen.
De bovenste ging heel mooi! Na 2 keer soppen was het al aardig schoon.
Wat een mooie trap toch? Echt vurenhout.
Oh… 1 tree vergeten. Nou ja, dan zie je het verschil nog.

2019-04-19-tree vergeten

Het ziet er niet uit he die roestbruine/terra trapleuing. 10 jaar vond ik het prachtig, vanmorgen ook nog. Maar nu de trap licht wordt… nu past ie er niet meer.

De onderste trap was vreselijk, het bleef maar schuimen en plakken. Als ik de kracht had gehad was een krabber al genoeg geweest om die vieze troep er af te halen.
Wel haalde ik er al soppend nog 50 nietjes uit en er zitten nog om en nabij 527 in.
Mijn lijf was zo moe en ik zo slaperig, maar… het moest echt nog een 3e keer. Een half uur pauze genomen en toch maar weer een derde soplaag. Nóg meer nietjes.

2016-04-19-03- trap
De viezigheid weggeruimd en toen was ik echt af.
Pas om 18 uur kwam ManB van zijn werk. Meestal is hij veel vroeger vrij, soms al om 15 uur, en zelfs nog wel eens vroeger.
Maar ik denk er niets van, zoek er niets achter, echt niet.
Want hij had de thee nog niet op of begon de trap te bekijken, en met een krabber haalde hij zomaar een gedeelte van 1 trede schoon of het niets was! En ook nog de door mij gemarkeerde nietjes trok hij er nog uit. Daarna testte hij zijn nieuwe multitool uit. Reuze enthousiast was hij, dat ging geweldig!

Mmaar ja, avond, dan mag je geen burenoverlast bezorgen dus kon hij niet verder.
Ik was blij, echt waar, blij dat hij helemaal niet klaagde over de stank en de rommel zoals ik verwacht had.
Volgens mij ken ik hem nog lang niet!   Maar toen moest ik nog wel koken, en afwassen. Wanneer is een huisvrouw echt af?

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met . Maak dit favoriet permalink.

20 reacties op Wanneer is een huisvrouw echt af?

  1. Ejek Visser zegt:

    Beste Appelvrouw wat een werk hebben ze verzet zeg, en jij ook nog bezich met mondkapje en al. Jammer dat je toen Man B thuis kwam nog voor het eten moest zorgen en de afwas niet te vergeten.
    je zal morgen wel spierpijn hebben.

  2. gerda zegt:

    wel flink van je hoor

  3. wokkesplak zegt:

    Een huisvrouw is een baan voor het leven , nooit werkeloos . Wordt nooit ontslagen want niemand kan haar vervangen, waarvan akte……..

  4. Hondje zegt:

    De bovenste trap ziet er mooi uit, mooi dat manB je nog zo goed kon helpen, een echte man hij werkt en jij kon lekker koken. Wat moeten wij zonder vrouwen.

  5. Appelvrouw zegt:

    – Ejek,
    Dat vloerlijmafbijtmiddel is gif, je moet wel een mondkapje om anders val je van de trap.
    En een hoofddoek was ook nodig omdat Vriendin boven me op de andere trap aan het werk was.
    Ik heb heel, heel erge spierpijn van het toekijken. Maar ik erwacht niet dat ik gauw spierpijn krijg in mijn werktempo en mijn dagelijke sportactiviteiten.

    – Gerda,
    Het lijkt toch heel wat.
    Het gaat lekker schoon worden straks. Dan kan ik met een stoffertje over de trap ipv een stofzuiger.

    – Wokke,
    Daar zeg je wat, heb ik nooit over nagedacht, een baan voor het leven.
    Dat beangstigd me, wie heeft er nou zin om dag in dag uit jaar in jaar uit, je hele leven voor een ander te koken.
    Daar moet dan wel heel veel tegenover staan!

    – Hondje,
    Die bovenstetrap is ook helemaal nietjesvrij dankzij Helpman.

    Wat jullie mannen zonder vrouwen moeten weet ik wel.
    Voor jezelf zorgen en dan hou je nog uren over voor andere leuke dingen.

  6. Jokezelf zegt:

    Klasse hoor, die trap. Ziet er nu al mooi uit, kun je nagaan hoe hij straalt als hij af is. Een huisvrouw is nooit af, zelfs niet als er niemand is om voor te koken, dat weet je toch wel? Bovendien; je moet toch eten, dus die twee lepels rijst of aardappels extra maken dan ook niet zo heel veel uit, toch?

  7. Rob Alberts zegt:

    Ik kan mij meer charmante foto’s voorstellen.
    Misschien later als de trap helemaal af is?

    Vriendelijke groet,

  8. Appelvrouw zegt:

    – Joke,
    Als het aan mij lag bleef de trap ook zo, maar ja, dan had ik maar niet met ManB moeten gaan wonen want nu mag het niet zo blijven.

    Wanneer is een huisvrouw af, daarmee bedoelde ik dat ik schreef dat ik af was, doodmoe, maar dan kennelijk nog doorga. En net als de traf af is, de vraag wanneer je als huisvrouw af bent, niet te verwisselen met klaar.

    – Rob,
    Wie weet ga ik wel languit liggen op de trap en laat me naar beneden glijden.
    Charmant?

  9. bentenge zegt:

    Nooit denk ik. It’s a never ending story.

  10. EJW zegt:

    Wát een klus, en goed dat je het stuifkapje op hebt.Trouwens, waarom laat je het niet zoals op de laatste foto. Staat best apart

  11. Appelvrouw zegt:

    – Bentenge,
    Als een huisvrouw af is, kun je er alleen nog naar kijken.

    – EJW,
    Dat stofkapje moest ook wel want ik smeerde er vloerafbijtmiddel is, gif! Later bij het wassen van de tredes was dat ook nog nodig, en nu, een volle dag later, stinkt de trap en het gereedschap er nog naar, het had nog wel 5 keer gewassen moeten worden.

    Als het aan mij lag werd het ook een artistieke trap, dan ga je zo lekker dartel naar boven. Maar ja, ik heb een zeer behouden man.
    We zijn het nog lang niet eens over de kleur van het vinyl dat hij er na zijn vakantie op gaat plakken… na zijn vakantie is zo ongeveer na de zomer geloof ik.

  12. Hondje zegt:

    Je kan alvast kleurstalen aanvragen en die op treden leggen voor de eerste indicatie
    Een huisvrouw is nooit af qua ……..
    De bovenste trap artistiek en de onderste behouden

  13. Ziet er vintage uit, die trap. 🙂

  14. Appelvrouw zegt:

    – Hondje, ik ben nog lang niet zover dat ik aan kleurstalen toe ben. Dat duurt nog wel tot augustus, of december, ik hou een slag om de arm.
    ManB wil nu dat mijn trap hetzelfde wordt als de zijne maar dat gaat gewoon niet gebeuren, het is mijn trap en dan had hij het zelf maar moeten doen.

    – Verhaallichtjes,
    Eerst vond ik het wel leuk maar na een paar dagen begint het me te vervelen, denk toch dat het iets neutraler moet voor mijn rustgevoel. Straks blijf ik ook behoudend…

  15. broekstukken zegt:

    Afwassen als metafoor voor het leven. Je bent als huisvrouw (zo noem ik mezelf ook lekker ongeemancipeerd) nooit klaar. Voor je weet staat er al weer iets op het aanrecht. Daarin ben ik dan weer geen huisvrouw – ik laat het vaak slingeren en het komt als vanzelf op de juiste plek. Je bent wel een doordouwer zeg met die trap.

  16. Appelvrouw zegt:

    Martin,
    Volgens mij laten echte huisvrouwen overal alles slingeren en vrouwen die een andere baan hebben zijn veel netter.

    Ik moet wel doorzetten, had iets verder willen zijn voordat ManB op vakantie gaat, maar dit vieze goedje op de trap is vreselijk. Het stinkt naar condooms, en het schuimt en sopt en ik moet daar weer heet water op aanbrengen en dan sopt het nog meer en schraap ik het er af en heb ik de krabber vol vette klei. Gisteren heeft vriendin 4 uur zitten soppen en ik nog 2 uur. Als dit klaar is kan pas de wand van boven naar beneden geschilderd, daar heb ik een hulp oproepje voor geplaatst want dat kan ik echt niet zelf. En de leuning wil ik er afhalen en kaalschuren, beetje idioot, want ik was van plan alleen de trap te doen! Maar al het houtwerk in het “trappenhuis” moet dan ook. Denk dat het ik nog minstens een maand bezig ben in mijn trage tempo 😦

  17. Rob Alberts zegt:

    Een stinkende naar schuimende en soppende condoomstrap zou ik onmiddellijk en volledig uit mijn huis verwijderen. Wat moeten mensen wel niet denken bij het naar boven lopen ….

    Verbaasde groet,

  18. Appelvrouw zegt:

    Rob, niemand weet het, alleen sterke vriendin en ik.

  19. Rob Alberts zegt:

    En alle lurkende, gniffelende lezers van jouw blog ……

    Vrolijke groet,

  20. Appelvrouw zegt:

    Rob, ohja! Daar had ik nog niet aan gedacht. Nu ja, die gaan toch de trap niet op

Geef een reactie

